Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozdíly v trávení volného času u dětí žijících na venkově a ve městě
Svobodová, Markéta ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
1 Resumé: V současnosti se naše společnost potýká s faktem, že děti ztrácejí zájem o aktivity, které nepřinášejí okamžitý výsledek a svůj volný čas tráví především pasivně. Celkové hodnoty společnosti se změnily. K získání různých prostředků, zážitků, majetku preferujeme snadnější cestu před námahou a vytrvalostí, pro kterou si pak můžeme cenit své vlastní osobnosti a poznat hodnoty sama sebe. Možná proto je dnešní společnost označována jako konzumní. Tato práce se skládá ze dvou částí - z části teoretické a z části empirické. Práce se zabývá souvislostmi mezi fyziologickým a psychickým vývojem dětí, vlivem prostředí a využíváním volného času. Zachycuje možnosti a schopnost využití volnočasové nabídky dětí v období pubescence, žijících v rozdílném prostředí - ve městě a na venkově, a zkoumá, do jaké míry je ovlivněn způsob trávení jejich volného času místem, kde žijí. Hlavním cílem je hledání rozdílů ve využívání volného času těchto dětí vzhledem ke specifikům života ve městě a na vesnici. Jsou zde shrnuty i některé problémy ve vztahu k volnému času, které se týkají např. specifik života dětí v satelitních městečkách, a některých sociopatologických jevů (kriminalita, drogová závislost či vandalismus). 2 V části empirické je shrnut a popsán celý postup, tvorba nestandardního dotazníku a jeho vyhodnocení...
Volný čas a sportovní aktivity žáků druhého stupně na základní škole
BUDÍK, Martin
Tato bakalářská práce se zabývá volným časem dětí na druhém stupni základní školy, tím kolik času tráví sportem a kolik času tráví na PC. Práce je rozdělena do dvou částí, část teoretickou a dále samotný praktický výzkum. Teoretická část je věnována základním pojmům, jako je volný čas, rodina, sport a média. Tyto pojmy jsou definovány a dále popsány, jakým způsobem ovlivňují způsob trávení volného času. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno na třech základních školách. Cílem výzkumu bylo, zjistit kolik volného času žáci druhého stupně tráví sportem a kolik na PC a dalšími IT technologiemi. V závěru jsou výsledky vyhodnoceny a porovnány s určenými hypotézami.
Společná východiska sociální práce a pedagogiky volného času a jejich specifické metody aplikované v Salesiánském středisku v Českých Budějovicích
DVOŘÁKOVÁ, Jaroslava
Bakalářská práce se zabývá společnými východisky sociální práce a pedagogiky volného času při práci s dětmi a mládeží. Práce obsahuje specifické pojmy a metody, které využívají pracovníci salesiánského střediska. Konkrétně pracovníci Salesiánkého střediska dětí a mládeže - dům dětí a mládeže v Českých Budějovicích.
Vývoj chápání pojmu volný čas v Československu v letech 1960 - 1989
SMRTOVÁ, Ludmila
Práce se zabývá chápáním volného času v 60. ? 80. letech 20. století. Jaké bylo rozdělení pracovního dne. Jaké byly principy volného času a jeho využití. V prvních dvou kapitolách se zabývám vymezením pojmu volného času. Třetí kapitola je o kategoriích volného času. Čtvrtá kapitola se zabývá pedagogikou volného času. Poslední pátá kapitola je o využití volného času a zájmové činnosti.
Využití biblických motivů ve volnočasových aktivitách
KAPOUNOVÁ, Marie
Práce se zabývá zpřístupněním Bible mládeži, metodami a technikami, které lze při práci s ní využít, přičemž se podrobněji věnuje využití hudby při práci s Biblí. První část je teoretickým úvodem, kde je především objasněno, proč se s Biblí setkávat. Dále jsou zde uvedeny základní informace potřebné pro uspořádání biblického setkání pro mládež. Druhá část začíná návodem, jak zařadit jednotlivé metody a techniky do biblického setkání, a následně zpracovává konkrétní metody a techniky, které lze při práci s Biblí využít. Třetí část se pak věnuje hudební teorii a konkrétním hudebním metodám a technikám.
Motivace k výtvarné činnosti u dětí mladšího školního věku v pedagogice volného času
MARTANOVÁ, Martina
Výtvarný projekt {\clq}{\clq}Čtvero ročních dob`` má za cíl přiblížit dětem mladšího školního věku, přírodu, zvyky, tradice a další zajímavosti jednotlivých ročních období a motivovat je k vlastní výtvarné činnosti a probudit v nich nadšení a tvořivost. Těchto cílů je v projektu dosahováno pomocí literárně - dramatické, estetické, pohybové, enviromentální a zážitkové výchovy. V závěru práce se zmiňuji o jevech, ke kterým došlo, při realizaci projektu a shrnuji svá zjištění a poznatky.
Dělení zájmové činnosti dle cílového zaměření
TROJEK, Ondřej
Tématem této bakalářské práce je představit různé formy dělení zájmové činnosti. Na začátku je čtenář seznámen se základním a ústředním pojmem ?volný čas? a dále zájmovou činností jako volnočasovou aktivitou, které patří převážná část této práce. Jsou zde představeny různé charakteristické prvky zájmové činnosti, její základní dělení a formy. V dalších kapitolách jsou představeny rozdíly mezi formálním a neformálním vzděláváním. Na základě stanovení základních cílů vzdělávání jsou představeny nové teorie dělení zájmové činnosti, a to z pohledu jejich specifikace a způsobu naplňování. Závěr práce je věnován porovnání a analýze cílů zájmové činnosti několika volnočasových zařízení.
Využití muzikoterapeutických metod v práci s dětmi mladšího školního věku ve volném čase
HUB, Tomáš
Bakalářská práce se zabývá popisem muzikoterapeutických metod využitelných v práci s dětmi mladšího školního věku ve volném čase. První kapitola se zaměřuje na historii muzikoterapie. Další kapitola popisuje pojem muzikoterapie, následuje její definování. Zaměřuji se i na klasifikaci muzikoterapie podle různých kritérií. Třetí kapitola se věnuje možnostmi aplikace muzikoterapie v oblasti pedagogiky volného času. Předposlední kapitola popisuje strukturu muzikoterapeutické lekce, hudební prostředky a dále se zmiňuje o třech aktivních metodách. Jednotlivé metody jsou doplněny o praktické příklady muzikoterapeutických aktivit. Pátá, poslední kapitola je věnovaná receptivním muzikoterapeutickým metodám, které jsou taktéž doplněny o praktické aktivity.
Využití prvků dramatické výchovy ve volnočasových aktivitách v centrech, klubech a podobných zařízeních pro matky s malými dětmi
BROŽOVÁ, Jana
Cílem bakalářské práce je zjištění, jakým způsobem je využíváno prvků dramatické výchovy na kurzu ?Cvičení rodičů a dětí 1-2 roky?. Teoretická část je zaměřena na možnost využití dramatické výchovy v pedagogice volného času. Pedagogiku volného času i dramatickou výchovu blíže popisuji a uvádím jejich metody a hlavní cíle. Praktická část je zaměřena na mateřské centrum VICTORY sdružení maminek a dětí, o.s., které mi dalo příležitost zúčastnit se zájmového a pohybového kroužku ?Cvičení rodičů a dětí 1-2 roky?. Závěrem popisuji, jakým způsobem jsou prvky dramatické výchovy využívány ve volnočasových aktivitách, které nabízí mateřské centrum VICTORY sdružení maminek a dětí, o.s.
Motivace k výtvarnému umění prostřednictvím výtvarných technik v pedagogice volného času
JÍROVÁ, Jana
Práce má dvě části {--} teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou vysvětleny související pojmy s motivací k výtvarnému umění, jako je kreativita, představivost a fantazie, přiblížení vybraných výtvarných technik, vymezení období mladšího školního věku, objasnění pojmu pedagogika volného času a pedagog volného času. Praktickou částí je výtvarný projekt, který je složen z výtvarných činností. Výtvarný projekt je realizovaný ve školní družině s dětmi prvních a druhých tříd základní školy. Jednotlivé části projektu obsahují různé motivační prvky, je zde patrné propojení mezi jednotlivými výchovami {--} výtvarná, tělesná, hudební.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.