| |
|
Výzkum lokalizačních algoritmů pro bezdrátové senzorové sítě
Holešinský, Pavel ; Morávek, Patrik (oponent) ; Šimek, Milan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřená na výzkum lokalizačních algoritmů. Lokalizační algoritmy jsou často vyvíjeny přímo pro konkrétní aplikaci, protože konkrétní požadavky každé aplikace se mohou značně různit. Takový přístup by vedl k existenci mnoha variant lokalizačních algoritmů. Základních principů lokalizačních algoritmů je však jen několik. Navzájem se od sebe liší použitými mechanismy a nastavenými parametry, čímž se přizpůsobují konkrétnímu prostředí. Při hledání nejvhodnějšího lokalizačního algoritmu pro konkrétní podmínky a požadavky je možné okruh zúžit na základě obecné charakteristiky lokalizačních algoritmů. Pro porovnání chování několika podobných algoritmů a pro výběr nejlepšího nastavení parametrů je velmi užitečná existence simulačního prostředí, které poskytuje odezvu lokalizačního algoritmu s konkrétně nastavenými parametry na testovací vstupní podmínky. Právě takové simulační prostředí je v rámci této diplomové práce vyvíjeno. Nejdříve byl proveden průzkum dostupných možností pro lokalizaci, přičemž byl zde v práci uveden jejich přehled. Dále se pak práce zaměřuje na vývoj dvou lokalizačních algoritmů. Oba algoritmy pro určení pozice využívají triangulační mechanismus, který určuje pozici v neznámém bodě na základě vzdálenosti ke třem bodům se známou pozicí. Z tohoto pohledu by se mohlo zdát, že algoritmy budou mít podobné vlastnosti. Pomocí simulačního prostředí je prezentována jejich odlišnost a také vhodnost použití v odlišných podmínkách.
|
|
Marketingová komunikace v mezinárodním kros-kulturním prostředí
Anikienko, Valeriya ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na zkoumání vlivu kulturních faktorů na výběr strategie mezinárodní marketingové komunikace, s důrazem na komunikaci v internetovém prostředí. V teoretické části jsem se věnovala popisu možných strategií marketingové komunikace vzhledem ke kulturnímu kontextu a současným světovým trendům. Dále je za pomoci sekundární analýzy dřívějších výzkumů prozkoumána otázka působení kulturních faktorů v internetovém prostředí, konkrétně jejich vliv na design a obsah webových stránek. V praktické části je provedena deskriptivní analýza současných tendencí ve výběru strategií internetové komunikace internacionálních firem ve vybraných segmentech. Práce je rozšířena o výsledky hloubkového rozhovoru s experty v oblasti mezinárodního a digitálního marketingu.
|
| |