Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stanovení emisí CO2 výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel
Chytil, Ivo ; Libich, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Stanovení emisí CO2 výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel se zabývá problematikou produkce oxidu uhličitého ze spalování paliv. V první části práce jsou teoretické metody výpočtu porovnány s hodnotami, které jsou uváděny výrobci vybraných automobilů. V druhé části práce byla produkce CO2 vypočtena dle zvolené metody a získaných reálných dat z provozu. Na základě těchto výpočtů je vyhodnocena procentuální úspora CO2 v závislosti na použitém palivu. Z reálných dat z provozu jsou vyhodnoceny finanční náklady na provoz jednotlivých typů vozidel i v porovnání s hybridními vozidly a elektromobily. V závěrečné části diplomové práce bylo navrhnuto poměrové uspořádání typových vozidel vozového parku s ohledem na finanční/ekologický aspekt.
Možnosti náhrady současných automobilových paliv
Doležal, Lukáš ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o současných palivech a jejich náhradách. V první části jsou shrnuty vlastnosti a budoucnost ropy a dnes běžných a nejvíce užívaných paliv, která jsou z ní vyráběna. Jedná se především o benzin a motorovou naftu. Druhá část je zaměřena na alternativní paliva jako jsou LPG, zemní plyn, biopaliva a vodík. U každé podkapitoly jsou shrnuty nejdůležitější vlastnosti, výhody a nevýhody. Třetí část se zabývá elektrickou energií jako náhradou. Tato kapitola je rozdělena na tři podkapitoly a to elektromobily, palivové články a hybridní vozidla. U jednotlivých podkapitol jsou opět shrnuty nejdůležitější informace, především výhody a nevýhody. Na závěr je v práci zmíněno také o emulzní naftě.
Alternativní paliva pro zážehové motory
Balažovič, Lukáš ; Ušiak, Michal (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou alternativních paliv pro zážehové motory. Nejprve je uveden stručný úvod do problematiky zážehových motorů, dále jsou popsána jednotlivá alternativní paliva. V práci jsou shrnuty nejdůležitější poznatky a je provedeno porovnání alternativ s konvenčním benzínem. Závěrem je každé palivo zhodnoceno z hlediska výhod, nevýhod a postavení na trhu.
Stanovení ethanolu v automobilovém benzínu impedančním detektorem.
Kadlecová, Tereza ; Opekar, František (vedoucí práce) ; Štulík, Karel (oponent)
Tato práce se zabývá stanovením obsahu ethanolu v automobilovém benzínu bezkontaktním impedančním detektorem. Testují se zde planární a tubulární detekční cely o různých geometrických parametrech. Cely jsou zapojeny jako frekvenci určující kondenzátor v obvodu integrovaného multivibrátoru. Dielektrikem těchto kondenzátorů je analyzovaný benzín. Jeho permitivita je závislá na obsahu ethanolu, tj. pro různé obsahy ethanolu je kapacita detekčních cel různá a multivibrátor generuje různou frekvenci. Na základě kalibrace může být ze změřené frekvence obsah ethanolu stanoven. Získané výsledky jsou porovnány s výsledky získanými plynovou chromatografií s hmotnostní detekcí.
Alternativní paliva pro zážehové motory
Balažovič, Lukáš ; Ušiak, Michal (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou alternativních paliv pro zážehové motory. Nejprve je uveden stručný úvod do problematiky zážehových motorů, dále jsou popsána jednotlivá alternativní paliva. V práci jsou shrnuty nejdůležitější poznatky a je provedeno porovnání alternativ s konvenčním benzínem. Závěrem je každé palivo zhodnoceno z hlediska výhod, nevýhod a postavení na trhu.
Emisní systémy osobních automobilů se zážehovým motorem
Hána, Michal ; Fridrichová, Kateřina (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou snižování emisí u osobních automobilů se zážehovým motorem. V úvodu jsou popsány jednotlivé emisní složky, jejich vznik a dopad na životní prostředí a lidský organismus. Hlavní část práce se věnuje možnostem snižování emisí. Je popsána funkce a konstrukční řešení jednotlivých komponent emisního systému. Dále jsou uvedeny konkrétní řešení pro několik vybraných zástupců z různých kategorií vozidel. Tato řešení jsou zhodnocena a je navržena vlastní konfigurace s ohledem na zvolené parametry. V závěru jsou shrnuty výsledky práce.
Hodnocení paliv pro spalovací motory ve vztahu k životnímu prostředí
Vančatová, Šárka
Tématem diplomové práce je Hodnocení paliv pro spalovací motory ve vztahu k životnímu prostředí. Na úvod se práce dotýká historie paliv. Následně je uvedeno dělení paliv podle skupenství, tedy na pevná, plynná a kapalná paliva. Práce poté popisuje hlavní charakteristiky paliv a to výhřevnost, objemovou hmotnost, dávkování, těkavost, odolnost proti detonačnímu hoření a především oktanové a cetanové číslo. Po charakteristice paliv jsou zde již popsána současně využívaná paliva pro spalovací motory. Ty jsou rozdělena na paliva ropná (benzin, motorová nafta a LPG), paliva ze zemního plynu (CNG a LNG), biopaliva (bioethanol a biomethanol, rostlinné oleje – MEŘO a syntetickou motorovou naftu) a samostatnou skupinu vodík. Dále jsou v práci uvedeny emisní normy EURO. V praktické části se práce zabývá analýzou jednotlivých paliv, především produkcí oxidu uhličitého u vybraných paliv. Poté jsou hodnoceny i další emise jako oxid uhelnatý, uhlovodíky a oxidy dusíku. K analýze byla vybrána paliva klasická – benzin, motorová nafta a paliva alternativní – CNG, LPG, E85, bionafta (MEŘO) a vodík. Produkce jednotlivých výfukových plynů byla zpracována do tabulek a graficky znázorněna.
Emise spalovacích motorů ve vztahu k životnímu prostředí
Cahová, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá problematikou emisí, které vznikají při spalovaní paliv ve spalovacích motorech, vzhledem k životnímu prostředí. V úvodu jsou obecně popsány spalovací motory, dále navazuje kapitola o různých typech paliv. Nejpodstatnější část této práce je věnována emisím působícím na životní prostředí a možnosti zmírnění jejich negativních dopadů na přírodu, ovzduší a lidský život. Dále se zabývá analýzou jednotlivých dat týkajících se emisí v České republice.
Vliv spalování paliva CNG na produkci výfukových emisí motoru osobního automobilu
Kosík, Tomáš
Diplomová práce je zaměřena na vliv spalování paliva CNG a produkci výfukových emisí motoru osobního automobilu. V úvodu práce jsou uvedeny možnosti využití plynných paliv pro pohon motorových vozidel. Následně je popsáno samotné palivo CNG, jeho výhody a nevýhody, oproti palivům na bázi ropy. Dále jsou popsány nutné úpravy samotných motorů a úpravy souvisejících systémů, aby byly toto alternativní palivo schopny spalovat a také jsou v ní shrnuty teoretické poznatky o možných vlivech tohoto paliva na výstupní ekologické parametry motorů. Tyto teoretické poznatky byly ověřeny měřením reálných emisních parametrů motorů skutečných vozidel Škoda Octavia III Diesel a G-TEC, kdy v závěru práce je vyhodnocení experimentu, jehož výsledkem je, že emise emitované z vozidla spalujícího CNG jsou nižší, než u vozidel, která užívají konvenční paliva na bázi ropy.
Vliv biosložky na fyzikální vlastnosti automobilového benzinu
Beer, Erik
Teoretická část diplomové práce na téma „Vliv biosložky na fyzikální vlastnosti automobilového benzinu“ obsahuje souhrn základních paliv pro zážehové motory, jejich základní vlastnosti a legislativní požadavky. Dále se zabývá teorii měření hustoty, viskozity a smykového napětí. Experimentální část práce pojednává o měření fyzikálních a mechanických vlastností benzinu, buthanolu, a jejich směsí a stanovení jejich teplotních závislostí. Výsledky jsou zaznamenány v tabulkách a dále zobrazeny v grafech. Získané výsledky jsou diskutovány s podobně zaměřenými odbornými a vědeckými pracemi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.