Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 129 záznamů.  začátekpředchozí100 - 109dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reprezentace mužů s homosexuální orientací v současných českých a slovenských divadelních hrách
DEMETER, Peter
Diplomová práce se zabývá reprezentacemi mužů-homosexuálů v současných českých a slovenských divadelních hrách. Záměrem práce je analyzovat queer a campy aspekty reprezentací homosexuálů v mainstreamových hrách a osvětlit zásady tvorby těchto dramatických osob ve struktuře dramatického umění. Výsledky analýzy ozřejmují proces integrace v reprezentaci homosexuálů v soudobých českých a slovenských dramatech.
Jiří Hálek a Helena Třebická:
Honsová, Petra ; VOSTRÝ, Jaroslav (vedoucí práce) ; ŠÍPEK, Jiří (oponent)
Disertační práce "Jiří Hálek a Jiřina Třebická: K herectví Činoherního klubu a 60. let" je věnována dvěma výrazným osobnostem českého dramatického umění. Oba herci narození v roce 1930 byli od počátku členy uměleckého ansámblu Činoherního klubu, který vznikl v praze v roce 1965 a svou inscenační tvorbou spojenou zejména s původními dramatickými díly svých autorů ( Ladislav Smoček, Alena Vostrá, Pavel landovský) výrazně posunul podobu moderní české činohry, jež se na přelomu 60. a 70. let stala předmětem celoevropského obdivu a uznání.
"Rozhovor" herce a loutky
Dušková, Ilona ; BEČKA, Marek (vedoucí práce) ; ŠÍPEK, Jiří (oponent)
Předložená disertační práce ?Rozhovor? herce a loutky se soustřeďuje na východiska, předpoklady a atributy vzniku jevištní postavy. Rekevantní pojmosloví a kontextY tvorby jevištní realizace dramatického díla jsou předmětem zájmu v teoretické části, na jejímý půdorysu jsou dále prezentovány výsledky rozhovorů s herci a režiséry a analyzovány zkušenosti doktorandky z výuky a faktických realizací.
Herectví: cesta k sobě, cesta k postavě
Volavá, Zuzana ; VELDOVÁ, Apolena (vedoucí práce) ; SÍLOVÁ, Zuzana (oponent)
Diplomová práce líčí cestu k divadlu a osobní a pracovní vývoj Zuzany Volavé při studiu činoherního herectví na DAMU. Jakými způsoby jsem v čase rozvíjela základní herecké předpoklady a kreativitu? Zpracovávám zde zkušenosti v překonávání překážek studia konkrétních rolí. Dotýkám se zde problému, jak zkombinovat vnitřní a vnější složky herce v konfrontaci se zpětnou vazbou. Definuji pravidla a společné cíle herecké tvorby. Jaká jsou rizika, bloky a rušivé elementy při tvorbě a jak s nimi bojovat? Co dělá herectví a herecká společnost s osobností člověka? Cílem práce je po čtyřech letech studia a po praxi v divadle DISK zjistit, co vědomě divadlu přináším a jaký na mě má vliv.
Text a podtext, význam a výraz
Šmejkalová, Kamila ; PAVELKA, Tomáš (vedoucí práce) ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (oponent)
Práce pojednává o celkovém tvůrčím procesu, kterým prochází herec, od setkání s textem až po výsledné představení a práci na roli během repríz. V práci se vyjadřuji ke konkrétním pojmům, hledám jejich paralely a význam v herecké tvorbě. K tomuto tématu se vyjadřuji skrze vlastní zkušenosti, popisem určitých prací během studia DAMU a následného působení v angažmá v divadle J. K. Tyla v Plzni.
Spolupráce herce a režiséra při tvorbě herecké postavy
Šanda, Václav ; TÖPFER, Tomáš (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
Ve své diplomové práci se chci zabývat vztahem mezi dvěma nejpodstatnějšími profesemi při tvorbě inscenace, totiž režisérem jakožto hlavním ideovým, myšlenkovým a žánrovým tvůrcem a hercem, coby zásadním nositelem idejí, myšlenek a žánru inscenace. Chci se pokusit názorně demonstrovat obtížnosti a úskalí, či naopak inspirační zdroje, se kterými se herec při tvorbě role ve vztahu s režisérem potýká. Základními zdroji je pak má osobní zkušenost s režiséry, jejichž přístup ve vztahu k herci je zásadně odlišný. Tím prvním je režisér a dramatik Činoherního klubu Ladislav Smoček do protikladu pak chci postavit princip spolupráce s režisérem Pavlem Khekem. V první části své práce chci stručně nahlédnout do historie režie a pokusit se pojmenovat základní vývoj vztahu režisér a herec. Mým cílem není však vyčerpávající přehled dějin režie, chci především poukázat na různé přístupy a proměny vztahu herec ? režisér.
Herecká stylizace a charakterizace ve vztahu k žánru dramatického textu
Vaněk, Tomáš ; PAVELKA, Tomáš (vedoucí práce) ; NEBESKÝ, Jan (oponent)
Práce pojednává o vlivu nejen dramatických žánrů a stylů na herce při tvorbě postavy a jejím předvedení, ale i o možnostech a rozdílech ve stylizaci hereckého projevu, jejím chápání a teoretickém přehledu. Vyjadřuji se zde skrze vlastní zkušenosti, na příkladech mé práce v průběhu studia na DAMU a předchozího i následného působení v praxi. Pokouším se o vlastní vyjádření názoru na stylizaci herce v žánru v závislosti na mých zkušenostech, ať už byly dobré, nebo ne a snažím se přijít na to, jak ovlivnili, či by mohli ovlivnit, mou tvorbu.
Tvorba herecké role a záskok
Horáková, Nina ; TÖPFER, Tomáš (vedoucí práce) ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (oponent)
Zajímám se o způsoby vytváření herecké role. Popisuji hercovu práci na roli od čtených zkoušek po premiéru a práci při následujících reprízách. V procesu, v němž herec čerpá inspiraci, vypořádává se s problémy spojenými s přípravou na zkouškách, připravuje svoje tělo, sleduji, kam až sahá hercova kreativita. Zabývám se tvůrčím procesem, který začíná analýzou dramatu, odhalením základního motivu, hlavním úkolem dramatu a role. K tomuto tématu se vyjadřuji na základě vlastní zkušenosti, konkrétním popisem práce na rolích během studia na Divadelní akademii a v rámci jednoho roku herecké praxe po studiu. Poslední část práce je věnována problematice divadelního záskoku.
Být a hrát (Existovat, předstírat, ilustrovat, vyjadřovat)
Losová, Anna ; VELDOVÁ, Apolena (vedoucí práce) ; DEÁK, Juraj (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl důkladně definovat a rozebrat pojmy spjaté s herectvím, jako například jevištní existenci, prožívání, vyjadřování a ilustrování. V úvodní části je rozebírán rozdíl mezi jevištním bytím a hraním, dále navazují kapitoly o prožívání a předstírání a případných negativních aspektech takového herectví. Pozornost je věnována i problematice opakování hereckého výkonu. Celkově se práce snaží reflektovat hereckou profesi s přihlédnutím k osobním zkušenostem pisatelky, která se snaží v jednotlivých kapitolách poukázat na časté jevy a demonstrovat u každého z nich, jak se projevil konkrétně při její práci v průběhu studia na DAMU. Teoretická část je podepřena mnoha citáty vystihujícími a doplňujícími autorčiny myšlenky. Praktická část je zaměřena na proces tvorby absolventské role Raisy Gurmyžské v Ostrovského hře Les.
Disponovanost herce a tvůrčí blok
Císařovská, Anna ; VELDOVÁ, Apolena (vedoucí práce) ; SALZMANNOVÁ, Eva (oponent)
Tématem této diplomové práce je vliv hercova sebevědomí na jeho tvorbu. Sleduje, jakým způsobem může oslabené sebevědomí zablokovat přirozenou hereckou tvořivost i přirozené dispozice k herectví. Rozebírá, co vlastně herecké dispozice jsou. Dále se zabývá tím, co je tvůrčí blok a jakým způsobem ho lze odbourat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 129 záznamů.   začátekpředchozí100 - 109dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.