Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kázeň a začínající učitel odborného výcviku
Dvořáková, Michaela
Bakalářská práce je zaměřena na řešení kázně žáků u začínajících učitelů od-borného výcviku na SOŠ. Teoretická část práce na základě studia odborné literatury definuje a popisuje učitelskou profesi v odborném výcviku, pod kterou spadají pojmy profese učitele, profese učitele odborného výcviku, začínající učitel odborného výcviku, dále uvádějící učitel v odborném výcviku a problémy začínajícího učitele související s pedagogickou činností. Závěr teoretické části práce se zaměřuje pouze na problematiku kázně na středních odborných školách, kde se uvádí definice kázně a nekázně, dále se zde popisuje kázeň ve vyučovacím procesu, formy a příčiny nekázně, faktory ovlivňující nekázeň a prevenci nekázně. Použitými metodami pro zpracování teoretické části bude studium odborných literárních zdrojů a následně jejich analýza, srovnávání a syntéza. Cílem praktické části je zjistit, jak si začínající učitelé středních odborných škol udržují kázeň ve třídě a kdo a jak jim pomáhá při řešení a udržení kázně. Pro dosažení celé praktické části bude užito kvalitativního výzkumného přístupu, me-todou sběru dat budou rozhovory s vybranými začínajícími učiteli odborného výcviku středních odborných škol. Metodou analýzy dat bude otevřené kódování. Závěr práce shrnuje výsledky a porovnání s teoretickými poznatky. Doporučení pro pedagogickou praxi bude vystavěno na základě studia odborných zdrojů a výsledků průzkumného šetření.
Autorita učitele očima žáků střední odborné školy
Horáková, Lucie
Bakalářská práce pojednává o autoritě učitele očima žáků středních odborných škol. Teoretická část práce objasňuje termín „autorita“ a přináší dosavadní teoretické poznatky o typologii a členění autority s charakteristikou vybraných typů autority, dále pak o kázni, klimatu školy a třídy a o samotné autoritě pedagoga. Praktická část bakalářské práce pomocí dotazníkového šetření zjišťuje, jakým způsobem žáci středních odborných škol pohlížejí na autoritu učitele, zda si myslí, že jde o důležitou vlastnost, které vlastnosti ji posilují či oslabují a zda je jejich vnímání autority nějakým způsobem spojeno s kázní. Výsledky šetření dospěly k závěru, že autoritu by podle žáků každý učitel měl mít. Představy o tom, co autorita znamená a jaké vlastnosti autoritu posilují nebo naopak oslabují, se v mnoha ohledech shodují. Učitel by podle žáků měl být přátelský, zároveň i trochu přísný, spravedlivý, komunikativní a v neposlední řadě by měl dokázat svým výkladem žáky zaujmout. Autoritu by si neměl vynucovat agresivním chováním, arogancí, ale ani přílišnou vstřícností. Učitel s autoritou si doká-že mezi svými žáky sjednat kázeň a pořádek.
Odměny a tresty na SOU z pohledu žáků
Jelínková, Lenka
V bakalářské práci, se zajímám problematikou „Odměn a trestů na SOU z pohledu žáků“. Práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou. V teoretické části se věnuji ve velké míře výchovnému působení školy, tudíž se zde vyskytuje několik definicí výchovy, školy, školní kázně či nekázně a podobně. Zdů-razňuji „několik definicí“, protože má řada odborníků na tyto pojmy jiný pohled a tedy odlišný názor. Důležitá je i osobnost učitele, kterou budu zde také charakteri-zovat. Teoretická část se bude ale především věnovat hlavnímu tématu, kterým jsou tresty, na SOU. Trestů existuje několik druhů, každý s sebou nese jiné násled-ky, na každého mají jiný vliv. Popíšu situace, ve kterých je vhodné až nutné trest použít a také opačné situace, kdy je trest zvolen nevhodně a jaké může zanechat na jedinci následky. Pojmy, situace a stavy, které zde popisuji, jsou spjaty ve většině se školním prostředím, ale nelze opomenout i domácí prostředí žáka, tedy jeho život mimo školu, protože i tento faktor se vysoce podílí na utváření žáka, způsobu jednání a chování. Je tedy nutno brát v potaz všechny faktory, které na žáka působí a ovlivňují jej, ať už v dobrém slova smyslu nebo špatném. Jak jsem již zmínila, bu-du se zde věnovat především trestům, ale k těm neodmyslitelně patří jejich proti-klad a tím jsou odměny. Co se týče zdrojů informací, které mi posloužily ke tvorbě teoretické části, tak to byly většinou knižní zdroje a v menší míře zdroje elektro-nické. Nyní bych plynule přešla k praktické části, jejímž cílem je zjistit jaké tresty jsou ve škole učiteli voleny, jejich doba trvání a také to, jaké tresty by si žáci sami volili. Kromě trestů se ve výzkumu objevují i odměny. Celý výzkum je směřován k žákům, jaký mají na problematiku pohled právě oni. V praktické části jsem pro získání informací využila kvantitativní výzkumnou metodu, a to dotazník. V závěru práce uvedu, jaký má přínos pro pedagogickou praxi.
Autorita učitele očima žáků posledního ročníku SOŠ
Věžník, Pavel
V bakalářské práci je zpracováno téma autority učitele v kontextu střední odborné školy. Cílem teoretické části je definice autority, její obecná charakteristika, rozdělení autority na přirozenou a formální, vysvětlení hlavních rozdílů, objasnění pojmu kritika autority, pohled na autoritu z hlediska sociálního, na základě typů legitimní moci (racionální, tradiční a charismatická). Dále pak popis autority, kterou by měl mít učitel obecně. Metody, které byly použity pro zpracování teoretické části, jsou analýza, srovnání a syntéza poznatků, které vyplynuly ze studia odborných literárních zdrojů. Cílem praktické části bakalářské práce je zjistit preference žáků ve smyslu vlastností učitele, tak, aby ho respektovali a považovali za přirozenou autoritu. Co jim vůbec říká pojem autorita a co si pod ním představují. Jaký typ učitele žákům vyhovuje. Použita byla dotazníková metoda. Nástrojem sběru dat byl dotazník, vytvořený pro účely průzkumu. Respondenty byli žáci posledních ročníků střední odborné školy. Právní doložka:
Odměny a tresty ve výuce na SOŠ
Doubková, Michaela
Bakalářská práce se zabývá problematikou odměn a trestů ve školním prostředí. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je vymezena problematika školy a jejího výchovného působení na žáka, kde je nastíněna oblast výchovy, školy a s ní spojená problematika osobnosti učitele a jeho výchovného stylu, dále se zabývá oblastí kázně respektive nekázně žáků ve škole. Větší pozornost je věnováno oblasti odměn a trestů, a to především na jejich druhy, funkce, zásady a rizika odměn a trestů. Pro teoretickou část jsem informace získávala z knih a elektronických zdrojů. Průzkumná část je zaměřena na dotazníkové šetření, kterým jsem zjišťovala názory žáků vůči odměnám a trestům. V diskuzi věnuji pozornost shrnutí poznatků z průzkumného šetření, které jsem prostřednictvím dotazníků získala. V závěru práce uvádím přínos pro pedagogickou praxi v rovině doporučení pro učitele.
Názory žáků na účinnost odměn a trestů na středních školách
Samková, Jana
Tématem bakalářské práce, je poukázat na názory žáků na účinnost odměn a trestů na středních školách. Práce je rozdělena na dvě části, na část teoretickou a praktickou. Konkrétní cíl teoretické části bakalářské práce, je vysvětlit, co znamená pojem odměna a trest z pohledu odborníků. Tato bakalářská práce se také věnuje využití odměn a trestů ve výchově a vzdělávání. Hlavním cílem praktické části bakalářské práce, je zjistit, co vnímají žáci středních škol jako pojem odměna a trest. Data pro tuto práci byla získána pomocí dotazníkového šetření na střední pedagogické škole.
Kázeňské problémy v odborném výcviku
Ošmerová, Iva
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou kázeňských problémů u žáků na středních odborných školách a odborných učilištích se zaměřením na jednotlivé druhy vyskytujících se ve vyučovacích hodinách odborného výcviku a měla by přinést ucelený pohled na tuto oblast. Cílem teoretické části je vymezení pojmu kázně, jejích druhů, příčin vzniku a důsledků nedodržování. Dále pak problematika individuálně se vyskytujících kázeňských problémů ve vyučování odborného výcviku na střední škole a učilišti. Metodou teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba poznámek a jejich analýza, syntéza a srovnání. Cílem praktické části je zaměření na nejčastěji se vyskytující kázeňské problémy ve výuce, způsobu jejich řešení a preventivních opatření. Vyhodnocení sběru informací proběhne za pomoci rozhovorů s pedagogy odborného výcviku na vybrané střední škole. Na základě těchto údajů budou dosažené informace vyhodnoceny za pomocí otevřeného kódování.
Odměny ve výuce na SOŠ
Motyčková, Petra
Bakalářská práce se zabývá udělováním odměn na střední odborné škole z pohledu učitelů. Cílem je zjistit, jaké uživatelské zvyklosti mají učitelé při udělování odměn, dále pak, s jakými formami odměn se v průběhu svého studia na SOŠ setkávali. Dalším cílem je zjistit, jaké názory mají učitelé na udělování odměn a jaké odměny by učitelé dopo-ručili. Práce je rozdělena na dvě části – teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou popsány příčiny nekázně, odměny a jejich funkce, druhy, ale také rizika odměn. Rovněž se snaží najít jejich alternativy. V empirické části je zpracován kvantitativní výzkum – dotazníkové šetření pro učitele střední odborné školy.
Odměny a tresty na SOŠ během distanční výuky
Husková, Markéta
Bakalářská práce se věnuje tématu Odměny a tresty na SOŠ během distanční výuky. Cílem práce je zjistit, jak učitelé středních odborných škol hodnotí udělování od-měn a trestů během distanční výuky. Práci tvoří část teoretická a praktická. Teore-tická část definuje pojmy související s výchovně vzdělávacím procesem. Dále se zabývá jednotlivými druhy odměn a trestů a jejich významem. Práce také popisuje, jakými způsoby distanční výuka v českých školách probíhá. Praktická část se za-bývá průzkumem, jak učitelé středních odborných škol hodnotí udělování odměn a trestů během distanční výuky. Průzkumnou metodou je dotazník, který má elek-tronickou podobu. Práce obsahuje doporučení pro pedagogickou praxi.
Autorita učitelů středních odborných škol z pohledu žáků
Piálková, Helena
Bakalářská práce na téma "Autorita učitelů středních odborných škol z pohledu žáků" si kladla za cíl zjistit informace o tom, jak žáci chápou autoritu učitelů, zda je z jejich pohledu autorita učitelů důležitá, jestli žáci vnímají své učitele jako autority a dále posoudit, zda se názory na autoritu učitelů liší u chlapců a dívek. Práce je rozčleněna na část teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části bakalářské páce bylo sumarizovat poznatky týkající se problematiky autority učitele. Teoretické část vychází ze studia odborných literárních zdrojů a jejich následné analýzy, srovnávání a syntézy. První oblast se zabývá vymezením pojmu autorita a její typologií. Dále práce pojednává o autoritě ve výchovně-vzdělávacím procesu a poslední část teoretické části je zaměřena konkrétně na autoritu učitele. Cílem praktické části bylo za pomocí průzkumného šetření, s využitím metody dotazování, zmapovat pohledy žáků středních odborných škol na autoritu jejich učitelů. Následně posoudit, jaké faktory se z pohledu žáků do autority učitelů promítají a na základě zjištěných výsledků navrhnout doporučení pro pedagogickou praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.