Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modifikace zubové spojky
Mahel, Pavel ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem zubové spojky. Hlavním záměrem je navrhnout optimální tvar ozubení spojky pro dané provozní podmínky. Díky speciálnímu barelovému tvaru zubů na vnějším ozubení umožnují tyto spojky efektivně přenášet kroutící moment i v případě nesouososti spojovaných hřídelů. V případě nevhodně navržené spojky může dojít k řadě problémů, které by mohly ovlivnit životnost spojky. Mezi tyto problémy patří zejména vznik nadměrných vibrací a hluku. Pro dlouhodobou životnost spojky je nutné zvolit správný systém mazání. K eliminaci problémů u zubových spojek je nutné zajistit vhodné rozložení kontaktního tlaku při daném stupni nesouososti. Úvodní část práce obsahuje ucelený pohled do problematiky zubových spojek. Další část se zabývá konstrukčním návrhem celé zubové spojky a vylepšením již existujícího modelu. Následuje popis a analýza dvou rozdílných výpočtových modelů ozubení, které umožňují různý maximální stupeň nesouososti. Rozdíl obou modelů ozubení spočívá v odlišné geometrii tvaru zubu na náboji. Ve výpočtové analýze byl nejdůležitějším sledovaným parametrem průběh kontaktního tlaku na jednotlivých zubech při daném stupni vychýlení. Z provedených výpočtových analýz jsou zpracovány výsledkové soubory, které porovnávají kontaktní tlak a počet zubů v záběru pro různé stupně nesouososti. Uvedené analýzy byly provedeny metodou konečných prvků ve výpočtovém programu Ansys Workbench.
Konstrukční návrh zubové spojky
Kundýsek, Michal ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je konstrukce zubové spojky pro obecné použití. Spojka byla prvně popsána, aby čtenář byl seznámen s problematikou spojky. Po přiblížení problematiky, vznikla praktická část, která se zabývala koncepčním návrhem zubové spojky. Byli vytvořené dva návrhy zubové spojky, aby byli zohledněné co nejvíce požadavků pro zákazníky. Po zhotovení modelu, vznikli pevnostní výpočty pro ověšení funkčnosti spojky. Výpočty se týkali především důležitých komponentu pro provoz spojky.
Konstrukční návrh zubové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě
Pelíšek, Vojtěch ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvořit konstrukční návrh zubové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě. Práce předkládá ucelený pohled na tuto problematiku. Nejprve je proveden krátký teoretický úvod do dané problematiky. Následuje praktická část, kde je podrobně popsána konstrukce celé spojky a zejména nově navržená řešení. Provedené pevnostní výpočty se zabývají klíčovými komponenty, které jsou nezbytné pro zajištění bezpečného provozu. Tyto výpočty je možné aplikovat nejenom pro tento konkrétní případ, ale i na zubové spojky odlišných konstrukcí, jelikož v principu se tyto výpočty příliš neliší. V poslední kapitole, která se zabývá dynamickým modelem, jsou ověřeny veškeré teoretické předpoklady, zejména pohyby spojky a na ni působící zatížení. Pokud se tedy čtenář zabývá problematikou zubových spojek, a to nejenom v železničním průmyslu, předkládá tato práce ucelený pohled na tuto součást. Navržená spojka a veškeré provedené simulace jsou reálně využitelné v provozu.
Bezsynchronní převodovky motorových vozidel
Červenka, Filip ; Čavoj, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce jsou bezsynchronní převodovky motorových vozidel. Práce je zaměřena na základní výpočtové vztahy užívané při návrhu převodovek, rozdělení převodovek, popis bezsynchronních převodovek včetně popisu jejich konstrukce a srovnání synchronizovaných a bezsynchronních převodovek. Uvedeny jsou také principy bezprodlevových převodovek. Na závěr je uvedeno několik výrobců bezsynchronních převodovek.
Zdvihový mechanismus jeřábové kočky
Juda, Lukáš ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu jeřábové kočky o nosnosti 16 000 kg. Práce obsahuje výpočty základních parametrů zdvihu (průměr lana, průměry kladek, celkové rozměry lanového bubnu, návrh elektromotoru, převodovky, frekvenčního měniče, zubových spojek a brzdy zdvihového mechanismu), pevnostní kontrolu lanového bubnu a výpočet ložiska pro uložení lanového bubnu. Součástí práce je výkres sestavení přesněji výkres celkové sestavy zdvihového mechanismu a výkres svarku lanového bubnu.
Přestavba mechanismu řazení manuální převodovky
Vysloužil, Marek ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší mechanismů řazení a návrhem přestavby převodovky vozidla Škoda Octavia Combi RS II. generace ze standardního systému řazení na závodní sekvenční systém řazení. Dále popisuje tvorbu přesného modelu původní převodovky za použití 3D skeneru ATOS a modelování jednotlivých součástí převodovky v softwaru Solidworks. Na základě vytvořeného modelu a získaných znalostí předkládá zjednodušený konstrukční návrh přestavby a pevnostní analýzu vybrané komponenty.
Analýza způsobů připojování a odpojování komponentů pohonného traktu hybridního vozidla
Kałuža, Vít Milan ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá komponentem pro odpojovaní a připojovaní krouticího momentu pohonného traktu automobilu s hybridním pohonem. Tento komponent je použitelný pro odpojení a připojení elektromotoru na pozici P4, což označuje umístění elektromotoru na samostatné sekundární ose. Řešený komponent využívá pro svou funkci princip západkové volnoběžky a zubové spojky. Teoretická část přibližuje různé koncepce hybridních automobilů. Popisuje, jak pohonnou část se spalovacím motorem, tak pohonnou část s elektromotorem. Uvádí, jaké formy spojek se využívají u moderních automobilů. Koncepční návrh zpracovává tři řešení problému s deaktivací volnoběžky při přenosu krouticího momentu elektromotoru. Bylo vytvořeno a implementováno řešení s talířovou pružinou za účelem omezení přenášeného krouticího momentu. V rámci konstrukčního návrhu je zpracovaný komponent umístěn na předlohovou hřídel, která přenáší krouticí moment z elektromotoru do diferenciálu. V konstrukčním návrhu je také provedena úprava ozubení náboje komponentu, aby bylo dosaženo správné funkce koncepce, která chrání volnoběžku před přetížením a mechanickým poškozením.
Konstrukční návrh zubové spojky
Kundýsek, Michal ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je konstrukce zubové spojky pro obecné použití. Spojka byla prvně popsána, aby čtenář byl seznámen s problematikou spojky. Po přiblížení problematiky, vznikla praktická část, která se zabývala koncepčním návrhem zubové spojky. Byli vytvořené dva návrhy zubové spojky, aby byli zohledněné co nejvíce požadavků pro zákazníky. Po zhotovení modelu, vznikli pevnostní výpočty pro ověšení funkčnosti spojky. Výpočty se týkali především důležitých komponentu pro provoz spojky.
Konstrukční návrh zubové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě
Pelíšek, Vojtěch ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvořit konstrukční návrh zubové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě. Práce předkládá ucelený pohled na tuto problematiku. Nejprve je proveden krátký teoretický úvod do dané problematiky. Následuje praktická část, kde je podrobně popsána konstrukce celé spojky a zejména nově navržená řešení. Provedené pevnostní výpočty se zabývají klíčovými komponenty, které jsou nezbytné pro zajištění bezpečného provozu. Tyto výpočty je možné aplikovat nejenom pro tento konkrétní případ, ale i na zubové spojky odlišných konstrukcí, jelikož v principu se tyto výpočty příliš neliší. V poslední kapitole, která se zabývá dynamickým modelem, jsou ověřeny veškeré teoretické předpoklady, zejména pohyby spojky a na ni působící zatížení. Pokud se tedy čtenář zabývá problematikou zubových spojek, a to nejenom v železničním průmyslu, předkládá tato práce ucelený pohled na tuto součást. Navržená spojka a veškeré provedené simulace jsou reálně využitelné v provozu.
Přestavba mechanismu řazení manuální převodovky
Vysloužil, Marek ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší mechanismů řazení a návrhem přestavby převodovky vozidla Škoda Octavia Combi RS II. generace ze standardního systému řazení na závodní sekvenční systém řazení. Dále popisuje tvorbu přesného modelu původní převodovky za použití 3D skeneru ATOS a modelování jednotlivých součástí převodovky v softwaru Solidworks. Na základě vytvořeného modelu a získaných znalostí předkládá zjednodušený konstrukční návrh přestavby a pevnostní analýzu vybrané komponenty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.