Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh souosého vysokootáčkového reduktoru
Neklapil, Libor ; Ing. Tomáš Hubáček, Ph.D (oponent) ; Bradáč, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem vysokootáčkového reduktoru pro turbohřídelové motory malých rozměrů. V úvodu byla provedena studie problematiky a pro konstrukční řešení zvolena verze reduktoru pro jednohřídelový turbomotor s elektrickým generátorem. Bylo navrženo kinematické schéma, typ ozubení, materiál a způsob mazání. Dále byl řešen návrh základních parametrů ozubení, volba počtu zubů a provedeny základní návrhové výpočty. Byl proveden kontrolní výpočet ozubení, výpočet trvanlivosti ložisek a byla zpracována výkresová dokumentace v požadovaném rozsahu. Navržený reduktor je dvoustupňový se třemi předlohami rozmístěnými rovnoměrně kolem hlavní osy reduktoru. První stupeň je soukolí s vnějším ozubením, druhý stupeň s vnitřním. Tato diplomová práce může být použita jako vzor pro návrhy dalších podobných reduktorů.
Koncepční návrh testeru ozubení pro vesmírné aplikace
Florián, Vojtěch ; Černohlávek, Mikuláš (oponent) ; Košťál, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem testeru ozubení pro vesmírné aplikace. Tester musí simulovat podmínky ve vesmíru a otestovat, zda ozubené kolo v těchto podmínkách zvládne fungovat. Zásadnější je otestovat materiál kola než jeho geometrii. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je vytvořena rešerše aktuálního poznání problematiky. Ve druhé části je popsáno několik koncepčních návrhů testerů a jejich modely. Následně je vybrán a detailně popsán koncept, který dokáže nejvěrněji simulovat reálné podmínky na nízké orbitě. Finální návrh tohoto konceptu usnadní testování ozubených kol a minimalizuje jejich poruchovost při provozu.
Využití neuronových sítí pro výpočet průběhu záběrové tuhosti soukolí s čelními ozubenými koly
Planka, Michal ; Krpalek, David (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce bolo vytvoriť neurónovú sieť, ktorá po zadaní určených vstupných parametrov, vráti priebeh mernej tuhosti jedného páru zubov čelného ozubeného súkolesia. Ako tréningová množina pre neurónovú sieť slúžil súbor výsledkov priebehov tuhosti určených výpočtovým modelovaním, konkrétne pomocou metódy konečných prvkov. Dielčim cieľom práce preto bolo vytvorenie výpočtového modelu pre získanie daných priebehov. Za vstupné parametre boli zvolené počet zubov hnacieho i hnaného kolesa a zaťaženie súkolesia. Po vytvorení výpočtového modelu a ukončení série výpočtov nasledovalo vytvorenie neurónovej siete, pričom bola zvolená viacvrstvová architektúra siete s adaptačným algoritmom so spätným šírením chyby. Podarilo sa vytvoriť dostatočne výkonnú neurónovú sieť, ktorá je schopná určiť priebehy tuhosti pre naučené vzory i nenaučené vzory ležiace v intervale vstupných údajov. Vytvorenú neurónovú sieť je možné využiť na určenie priebehu mernej jednopárovej tuhosti čelného ozubeného súkolesia v rozsahu určených vstupných parametrov.
Technologie výroby čelního ozubení
Kosíř, Tomáš ; Matuška, Martin (oponent) ; Zemčík, Oskar (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje a porovnává technologie výroby a dokončování čelního ozubení. Každá popsaná technologie obsahuje použité nástroje, stroje a řezné podmínky. Na závěr jsou technologie porovnány podle vhodnosti použití.
Výroba ozubeného kola různými technologiemi
Řezáč, Matěj ; Prokop, Jaroslav (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku výroby čelních ozubených kol. V teoretické části jsou shrnuty informace týkající se ozubení, jejich výroba a kontrola. V praktické části jsou potom vybrány 3 technologie výroby ozubených kol a provedena jejich aplikace. Na závěr bakalářské práce jsou ozubená kola vyrobená těmito technologiemi porovnána geometricky a rozměrově.
Konstrukce kuželočelní převodovky pro těžké průmyslové aplikace
Škopec, Filip ; Vlašic, František (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Práce pojednává o problému kuželočelních převodovek na českém a zahraničním trhu, kde není nabídka v širším spektru požadovaných vlastností a specifikací. Hlavním cílem práce bylo navrhnout konstrukční řešení dvoustupňové kuželočelní převodovky pro důlní provoz pásového dopravníku s parametry: P=37 kW, n=1450 ot/min, i=20 a provoz v prašném prostředí. Na základě provedené analýzy současného stavu poznání, která se zabývala hlavními součástmi kuželočelních převodovek, vznikla čtyři koncepční řešení z hlediska uspořádání jednotlivých ozubených soukolí. Z jednotlivých porovnávání vhodnosti použití daných koncepčních návrhů byl vybrán návrh s tvarově upravenou skříní, který byl zpracován pomocí návrhových výpočtů a následně zkontrolován pevnostními výpočty. Výstupem této práce jsou zpracované výrobní výkresy hřídelí, kuželového a čelního kola a následně výkres sestavy kuželočelní převodovky. Součástí práce je i sepsaný obecný postup pro návrh kuželočelních převodovek, který může sloužit čtenářům jako návod. Vzniklý konstrukční návrh může tvořit základ pro finální produkt firem, které by se potenciální zakázkou zabývaly.
Koncepční návrh testeru ozubení pro vesmírné aplikace
Florián, Vojtěch ; Černohlávek, Mikuláš (oponent) ; Košťál, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem testeru ozubení pro vesmírné aplikace. Tester musí simulovat podmínky ve vesmíru a otestovat, zda ozubené kolo v těchto podmínkách zvládne fungovat. Zásadnější je otestovat materiál kola než jeho geometrii. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je vytvořena rešerše aktuálního poznání problematiky. Ve druhé části je popsáno několik koncepčních návrhů testerů a jejich modely. Následně je vybrán a detailně popsán koncept, který dokáže nejvěrněji simulovat reálné podmínky na nízké orbitě. Finální návrh tohoto konceptu usnadní testování ozubených kol a minimalizuje jejich poruchovost při provozu.
Využití neuronových sítí pro výpočet průběhu záběrové tuhosti soukolí s čelními ozubenými koly
Planka, Michal ; Krpalek, David (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce bolo vytvoriť neurónovú sieť, ktorá po zadaní určených vstupných parametrov, vráti priebeh mernej tuhosti jedného páru zubov čelného ozubeného súkolesia. Ako tréningová množina pre neurónovú sieť slúžil súbor výsledkov priebehov tuhosti určených výpočtovým modelovaním, konkrétne pomocou metódy konečných prvkov. Dielčim cieľom práce preto bolo vytvorenie výpočtového modelu pre získanie daných priebehov. Za vstupné parametre boli zvolené počet zubov hnacieho i hnaného kolesa a zaťaženie súkolesia. Po vytvorení výpočtového modelu a ukončení série výpočtov nasledovalo vytvorenie neurónovej siete, pričom bola zvolená viacvrstvová architektúra siete s adaptačným algoritmom so spätným šírením chyby. Podarilo sa vytvoriť dostatočne výkonnú neurónovú sieť, ktorá je schopná určiť priebehy tuhosti pre naučené vzory i nenaučené vzory ležiace v intervale vstupných údajov. Vytvorenú neurónovú sieť je možné využiť na určenie priebehu mernej jednopárovej tuhosti čelného ozubeného súkolesia v rozsahu určených vstupných parametrov.
Návrh souosého vysokootáčkového reduktoru
Neklapil, Libor ; Ing. Tomáš Hubáček, Ph.D (oponent) ; Bradáč, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem vysokootáčkového reduktoru pro turbohřídelové motory malých rozměrů. V úvodu byla provedena studie problematiky a pro konstrukční řešení zvolena verze reduktoru pro jednohřídelový turbomotor s elektrickým generátorem. Bylo navrženo kinematické schéma, typ ozubení, materiál a způsob mazání. Dále byl řešen návrh základních parametrů ozubení, volba počtu zubů a provedeny základní návrhové výpočty. Byl proveden kontrolní výpočet ozubení, výpočet trvanlivosti ložisek a byla zpracována výkresová dokumentace v požadovaném rozsahu. Navržený reduktor je dvoustupňový se třemi předlohami rozmístěnými rovnoměrně kolem hlavní osy reduktoru. První stupeň je soukolí s vnějším ozubením, druhý stupeň s vnitřním. Tato diplomová práce může být použita jako vzor pro návrhy dalších podobných reduktorů.
Výroba ozubeného kola různými technologiemi
Řezáč, Matěj ; Prokop, Jaroslav (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku výroby čelních ozubených kol. V teoretické části jsou shrnuty informace týkající se ozubení, jejich výroba a kontrola. V praktické části jsou potom vybrány 3 technologie výroby ozubených kol a provedena jejich aplikace. Na závěr bakalářské práce jsou ozubená kola vyrobená těmito technologiemi porovnána geometricky a rozměrově.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.