Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 207 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Záplata slibuje
Olgin, Dmitrii ; Adamec, Jakub (oponent) ; Janů, Valentýna (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou okamžiku setkání s něčím podivným či děsivým. Jejím východiskem je uvažování o uměleckých strategiích zpracování prožitku takové situace (odčarování a zvýraznění). Jádrem práce je umělecké zpracování úvahy nad možnostmi návratu kdysi vytěsněného formou dočasné intervence do negalerijního prostoru, v němž se rozehrává subverzivní hra mezi zdí, dírou a záplatou.
Povrchové řešitelské strategie žáků 1. stupně ZŠ při řešení slovních úloh a aktivity vedoucí k jejich překonávání
Brejchová, Eva ; Havlíčková, Radka (vedoucí práce) ; Kvaszová, Milena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na proces řešení slovních úloh. Teoretická část vymezuje typologii slovních úloh, fáze řešení slovní úlohy a popis povrchových řešitelských strategií. Praktická část si vytyčuje cíle: 1. zmapovat obtíže žáků při řešení slovních úloha a 2. navrhnout, zrealizovat a vyhodnotit aktivity, které by žákům tyto obtíže pomohly zmírnit. Těžištěm práce je akční výzkum prováděný třídním učitelem se žáky 3. ročníku. Výzkum je rozdělen do dvou fází. První fáze zahrnuje úkoly: 1. vytypovat typy úloh, které činí žákům obtíže, tj., úlohy s nízkou celkovou úspěšností řešení, 2. určit zástupce žáků s charakteristickými okruhy obtíží. Vybrané typy úlohy budou žákům ve druhé fázi výzkumu v různých variantách zadávány s cílem realizovat a následně vyhodnocovat níže uvedené intervence. Výběr zástupců žáků, na které jsem ve druhé fázi zaměřila intervenční činnosti, byl realizován na základě pozorování všech žáků při řešení slovních úloh, analýzy jejich písemného řešení, reflexí a krátkých polo-strukturovaných rozhovorů. Intervence jsou navrženy na míru třem vytypovaným zástupcům žáků. Jsou to zakreslení řešitelského obrázku, strukturace zadání slovní úlohy, zařazení úlohy s antisignálem a nadbytečným údajem a tvorba vlastní slovní úlohy na daný matematický model. Úspěšnost intervencí je...
Adaptace dětí s PAS v prostředí mateřské školy
FINKOVÁ, Iveta
Cílem bakalářské práce je zanalyzovat, jakým způsobem, se děti s poruchou autistického spektra adaptují v různých situacích, jakým způsobem zvládají proces adaptace jako takový a zároveň nalezení možností, které pedagogům a rodičům mohou pomoci v průběhu další adaptace. Pro dosažení daného cíle jsem zvolila dvě metody, kterými je metoda pozorování a rozhovor s rodiči/pedagogy. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena do 7 kapitol, ve kterých jsem uvedla informace, které jsem získala z knih a online zdrojů. V praktické části se nachází průběh z obou metod a také odpovědi na zvolené oblasti, které byly vytvořeny pro zpracování rozhovorů. Následně obsahuje závěr a shrnutí výsledků. Z výsledů vychází, že pro adaptaci je nejdůležitější individuální přístup, trpělivost, a hlavně komunikace mezi rodičem a pedagogem, protože díky tomu je pak mnohem snazší se dostat blíže k tomu dítěti, pochopit ho a následně vymyslet jaký přístup zvolit, aby výsledek a pokrok dítěte byl nejlepší. Zároveň je důležité na dítě během procesu adaptace nijak netlačit a nechat ho, aby si zvyklo a bylo spokojené, protože pokud na něj budeme od začátku klást nároky, tak to pro dítě může být stresující a poté si bude pojit docházení do mateřské školy s nepříjemným pocitem a bude z toho nešťastné.
Problematika šikany žáků se speciálními vzdělávacími potřebami pohledem asistentů pedagoga
VAŇKOVÁ, Pavla
Diplomová práce se zabývá problematikou šikany žáků se speciálně vzdělávacími potřebami pohledem asistenta pedagoga. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá definováním pojmu šikana, jejích forem a účastníků šikany. Mimo jiné také vysvětluje pojem "žák se speciálními vzdělávacími potřebami", charakterizuje podpůrná opatření a proces inkluzivního vzdělávání. Teoretická část dále pojednává o současných opatřeních k prevenci a řešení šikany na základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Dále se věnuje práci asistenta pedagoga a jeho možnostem ve spolupráci s učitelem a práci se třídou. Praktická část je zaměřena na osobní zkušenosti asistentů pedagoga se šikanou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a na jejich možnou roli při prevenci a řešení šikany. Pro sběr dat byl využit kvalitativní výzkum v podobě polostrukturovaných rozhovorů s asistenty pedagoga základních škol hlavního vzdělávacího proudu.
Bez konkrétního názvu
Borovková, Magdalena ; Othová, Markéta (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Tématem mé práce je prostor a jeho vlivu na naše vnímání. Zajímá mě proměna vnímání místa v čase. Vytvářím drobné intervence na viditelných místech, které však mohou zůstávat bez povšimnutí. Volba konkrétních intervencí se odvíjí od vlastní zkušenosti s místem, v případě této práce se jedná o prostory školy. Usiluji o prohloubení vědomí místa a času – tady a teď a celkově vnímání toho, co je kolem nás. S prostorem a časem pracuji za využití fotografického záznamu, odrazu a proměnou úhlu pohledu. Za hlavní otázku své práce pokládám možnost a způsob zachycení určitého momentu a jeho zpětného projektování na místo.
Opatření ECB a ČNB v rámci finanční krize a jejich dopad na vybrané banky
Ingr, Josef ; Csakvaryová, Lenka (oponent) ; Ptáček, Roman (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřená na vznik a vývoj světové finanční krize započaté v roce 2007 a její analýzu. Následně jsou analyzovány kroky Evropské centrální banky a České národní banky, které podnikli v reakci na tuto krizi. Dále je v práci zobrazen dopad vývoje krize a opatření centrálních bank na dvě vybrané tuzemské banky. V závěru práce jsou vyhotoveny návrhy a doporučení.
Kamufláž
Ošlejšková, Petra ; Vaněk, Tomáš (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Diplomová práce pracuje s pojmy jako je intimita domova, bezpečí, řád aj. Během období od 16.1.2012 do 12.3.2012 autorka tajně vnikala do bytu svých rodičů a pomocí nenápadných intervencí narušovala zaběhnutý řád jejich domácnosti. Pozorovala tak tajně vzorce chování a pravidla, na kterých fungují její rodiče (s rodiči již nežije). Intervence vyvolaly specifickou formu vzájemné komunikace mezi autorkou a její rodinou.
Proč po mně nikdo nic nechce
Hurych, Martin ; Dolanová,, Lenka (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Práce se soustředí na subjektivní zkušenost v městském, veřejném prostředí. Využívám princip hmotné i nemateriální směny jako prostředku k navázání komunikace, sdílení vlastních myšlenek a zkušeností s cizími lidmi, kteří po mně něco chtějí. Z otevřené a bezprostřední komunikace s druhými vytvářím zvukové dílo. Původním záměrem bylo především relativizovat subjektivní, deníkové zápisky a poznámky tak, že je na ulici nechám číst lidmi, kteří mě oslovili s tím, že po mě něco chtějí. Postupně ke čtenému textu přibyly ještě reflexe a zkušenosti respondentů. Všechna čtení byla zaznamenána formou audio záznamu, který je dále postprodukován.
Mind Pollution
Krausová, Zuzana ; Knoflíček, Tomáš (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Ve své práci se věnuji paralele zvuků motoru a šelem. Analyzovala jsem zvuky různých šelem a hledala takové, které jsou co nejvíce podobné zvukům motoru. Jako zástupce zvuku motoru jsem si vybrala motorku, jelikož pocitově svým charakterem odpovídá nejvíce charakteru šelmy. Rozhodla jsem se proměnit zvuk motoru na zvuky šelem, tak aby reagovaly na otáčení plynu a vrčely za jízdy. Používám zvuky tygra, aligátora, geparda, leoparda, lva i vrnící kočky. Součástí práce jsou intervence ve veřejném prostoru za použití zvukově upraveného motocyklu.
The prevention of cyberbullying
Škunda, Patrik ; Dzurenda, Petr (oponent) ; Malina, Lukáš (vedoucí práce)
The main objective of the bachelor thesis is to create a mobile application for Android devices, which has a playful way to instruct the user about the potential dangers of the Internet and thus the prevention of cyberbullying. The first chapter is about the issue of cyberbullying, describes the characteristics, methods, tools and impacts. The next chapter describes how to protect internet user to avoid becoming a victim of cyber-bullying and advices on how to behave when the user is already a victim of cyberbullying. The third chapter is devoted to application design and implementation details. The fourth chapter describes and graphically shows the results of testing applications.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 207 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.