| |
| |
| |
| |
|
Elektronická média v odborném vzdělávání
Houšková, Radomíra ; Novák, Daniel (vedoucí práce) ; Švejda, Gabriel (oponent) ; Zlámal, Jiří (oponent)
Předmětem disertační práce je zmapovat, analyzovat a vyhodnotit roli moderních informačních a komunikačních technologií v oblasti mediální výchovy v rámci odborného počátečního a celoživotního vzdělávání na středních a vyšších policejních školách v České republice. Mediální gramotnost patří v současné společenské epoše, která je charakterizována komunikační explozí, ke klíčové kompetenci každého jedince. Problematikou mediální výchovy se zabývá mediální pedagogika. Předložená práce analyzuje školní policejní vzdělávací programy schválené Policejním prezídiem Policie ČR z pohledu zahrnutí prvků mediální výchovy do vyučovacích předmětů. Výzkumná část je zaměřena na zjištění úrovně mediální gramotnosti u příslušníků Policie ČR. V rámci výzkumného šetření byla použita metoda dotazníkového šetření mezi posluchači základní odborné přípravy středních a vyšších policejních škol v České republice. Další relevantní informace byly získány prostřednictvím nestrukturovaného interview s pracovníkem Policejního prezídia Policie ČR. Výsledek disertační práce je charakterizován podrobným statistickým popisem získaných údajů a závěrečným celkovým vyhodnocením disertační práce. KLÍČOVÁ SLOVA: Informační a komunikační technologie, média, mediální gramotnost, mediální pedagogika, odborné vzdělávání, základní odborná...
|
| |
| |
|
Výukové multimediální technologie a jejich využití ve výchovně-vzdělávacím procesu na středních policejních školách
Zlámal, Jiří
Modern teaching in terms of creative work based on information used in mutual interaction between teachers and students requires intensive searching, finding and introducing rational forms, methods and didactic procedures and their implementation at schools. The process also requires creating adequate pedagogical environment. Andragogy and lifelong learning are priorities not only of the state education policy but also in training police officers and civilian employees within the Ministry of Interior. The high level of output experience and creation of the attitudes of the trainees are the backbone of the upcoming reform of the education program of the professional training of the police novices focused on professional and competent service. Learning for life, declared in materials of international institutions to be the essentials of the 21st century information society, brought into practice by means of behavioural, cognitive and, above all, constructive concept of training and education requires intensive work aimed at changing the existing paradigms of instructive execution of formal and informal education in accordance with Comenius' idea that " pupils should enjoy learning, being encouraged by their parents, school and the method." Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
| |
| |