Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Trénink paměti a pozornosti u pacientů po cévní mozkové příhodě z pohledu ergoterapie. Podtitul: Pilotní studie k aplikaci Cognitive na tabletu
Adamusová, Andrea ; Janatová, Markéta (vedoucí práce) ; Zemánková, Zuzana (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno: Bc. Andrea Adamusová Vedoucí práce: MUDr. Markéta Janatová Název diplomové práce: Trénink paměti a pozornosti u pacientů po cévní mozkové příhodě z pohledu ergoterapie Abstrakt diplomové práce: Cílem této práce je zjistit klinickou využitelnost aplikace Cognitive na tabletu pro trénink paměti a pozornosti u pacientů po cévní mozkové příhodě z pohledu ergoterapie. Ergoterapeuti trénují kognitivní funkce (například paměť a pozornost) pacientů různými způsoby. Je to i terapie s využitím moderních technologií, konkrétně tabletu. Zatímco v zahraničí se tablety v ergoterapii využívají různými způsoby, v České republice se využívají zatím jen minimálně. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o této oblasti. Ke změně situace v České republice by mohla přispět nově vyvíjená aplikace Cognitive, která obsahuje dvě hry - jednu na paměť a druhou na pozornost. Je však tato aplikace využitelná v praxi ergoterapeuta? V rámci praktické části byla vytvořena studie, která zjišťovala využitelnost nové aplikace Cognitive v praxi u šesti pacientů po cévní mozkové příhodě. Ergoterapeutka s nimi trénovala paměť a pozornost pomocí této aplikace 30 minut každý všední den po dobu 3 týdnů. Data byla zpracována formou případové studie a s využitím statistických metod. Touto studií bylo zjištěno, že...
Využití systému CogniPlus pro trénink kognitivních funkcí v ergoterapii u osob se získaným poškozením mozku
Pilzová, Martina ; Zemánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Nováková, Olga (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno: Bc. Martina Pilzová Vedoucí práce: Mgr. Zuzana Zemánková Oponent práce: Název diplomové práce: Využití systému CogniPlus pro trénink kognitivních funkcí v ergoterapii u osob se získaným poškozením mozku Abstrakt diplomové práce: Získané poškození mozku je v dnešní době stále aktuální téma a závažný problém. Po léčbě se objevuje velký počet následků, které způsobují dlouhodobou pracovní neschopnost a invalidizaci mnoha osob. Jedním ze závažných následků jsou poruchy kognitivních funkcí, které znemožňují a znesnadňují návrat osob do běžného života. Jedním ze způsobů, jak je možné ovlivnit poruchy kognitivních funkcí, je systém CogniPlus. Teoretická část práce představuje získané poškození mozku, jeho rozdělení, základní klasifikaci a následky. Dále se věnuje kognitivní rehabilitaci, jednak za využití počítačů, tak i konvenční metodou, a v neposlední řadě představuje práci ergoterapeuta a možnost testování kognitivních funkcí. Cílem výzkumné části bylo zjistit, zda je trénink kognitivních funkcí pomocí systému CogniPlus efektivnější oproti tréninku kognitivních funkcí konvenční metodou tužka-papír. Do studie bylo zařazeno 20 osob, jeden účastník musel studii opustit ze zdravotních důvodů. Experimentální i kontrolní skupina měla terapii 1-2x týdně, dle možností, celkově byla...
Využití systému CogniPlus pro trénink kognitivních funkcí v ergoterapii u osob se získaným poškozením mozku
Pilzová, Martina ; Zemánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Hoidekrová, Kristýna (oponent)
Získané poškození mozku je v dnešní době stále aktuální téma a závažný problém. Po léčbě se objevuje velký počet následků, které způsobují dlouhodobou pracovní neschopnost a invalidizaci mnoha osob. Jedním ze závažných následků jsou poruchy kognitivních funkcí, které znemožňují a znesnadňují návrat osob do běžného života. Jedním ze způsobů, jak je možné ovlivnit poruchy kognitivních funkcí, je systém CogniPlus. Teoretická část práce představuje získané poškození mozku, jeho rozdělení, základní klasifikaci a následky. Dále se věnuje kognitivní rehabilitaci, jednak za využití počítačů, tak i konvenční metodou, a v neposlední řadě představuje práci ergoterapeuta a možnost testování kognitivních funkcí. Cílem výzkumné části bylo zjistit, zda je trénink kognitivních funkcí pomocí systému CogniPlus efektivnější oproti tréninku kognitivních funkcí konvenční metodou tužka-papír. Do studie bylo zařazeno 20 osob, jeden účastník musel studii opustit ze zdravotních důvodů. Experimentální i kontrolní skupina měla terapii 1-2x týdně, dle možností, celkově byla terapie provedena 10x. Všichni účastníci byli hodnoceni vstupním a výstupním Addenbrookským kognitivním testem a dotazníkem kognitivních chyb. Experimentální skupina prokazovala signifikantní zlepšení u celkového skóre ACE a u podskoré paměti, v dotazníku...
Role ergoterapeuta v oblasti tréninku kognitivních funkcí u pacientů po cévní mozkové příhodě. Podtitul: Lůžka včasné rehabilitace
Wegscheiderová, Barbora ; Zemánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Angerová, Yvona (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá efektivitou individuální vs. skupinové kognitivní terapie u pacientů po cévní mozkové příhodě, pomocí cvičných listů a cvičení tužka - papír. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce popisuje problematiku tohoto onemocnění a aktuální studie zabývající se kognitivním tréninkem. Hlavním cílem praktické části je porovnání efektivity skupinového a individuálního kognitivního tréninku pomocí intenzivního tréninku kognitivních funkcí u pacientů po cévní mozkové příhodě (do roka po cévní mozkové příhodě). Dalším cílem práce je pomocí Schwartzovy škály hodnocení terapie zjistit, jak byli pacienti spokojeni s terapií kognitivních funkcí. Do studie bylo zařazeno 20 pacientů, kteří byli vybráni na základě předem stanovených vstupních kritérií. Následně byli rozděleni do dvou skupin po 10 pacientech. Skupina 1 podstoupila individuální kognitivní terapii a skupina 2 skupinovou. U obou skupin probíhala kognitivní terapie třikrát týdně po dobu jednoho měsíce. Doba jedné terapie byla vždy 35-40 minut. Pacienti byli vyšetřeni při vstupním vyšetření pomocí Montrealského kognitivního testu a při výstupním vyšetření byla k tomuto testu přidána Schwartzova škála hodnocení terapie. Výsledky ukázaly srovnatelné zlepšení v Montrealském kognitivním testu v obou...
Problematické oblasti pacientů s Huntingtonovou chorobou v každodenním životě. Podtitul: Návrh kompenzačních strategií pro vyrovnání kognitivního deficitu
Sýkorová, Jitka ; Zemánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Sládková, Petra (oponent)
Diplomová práce měla za cíl identifikovat problematické oblasti pacientů s Huntingtonovou chorobou (HCH) ve výkonu zaměstnávání z pohledu pacientů a z pohledu jejich blízkých osob (pečujících) a posoudit možný vliv deficitu kognitivních funkcí na výkon pacientů s HCH v běžných denních činnostech (ADL). Kritéria výběru účastníků výzkumné akce splnilo dvacet pět pacientů s diagnózou HCH a jejich pečujících. Pro sběr dat byly využity standardizované hodnotící metody dostupné v českém jazyce: Montrealský kognitivní test (MoCA), Kanadské hodnocení výkonu zaměstnávání (COPM) a dotazník pro pečující Bristolská škála denních aktivit (BADLS-CZ). Pro verifikaci hypotéz byly využity neparametrické statistické metody, dále kategorizace dat kvalitativního charakteru. Statisticky významný výsledek (p <0,05) testování první statistické hypotézy potvrzuje, že pečující uváděli více problematických oblastí ve výkonu zaměstnávání pacientů. Byla zjištěna vzájemná souvislost bodového výsledku dotazníku s výsledkem testu MoCA (rSp = -0,620; p <0,05). Pacienti s HCH z různých důvodů udávají méně problematických oblastí v každodenním životě, hodnocení výkonu v ADL u osob s HCH je tak vhodné v klinické praxi doplňovat informacemi od jejich pečujících. Kognitivní deficit pacientů průkazněji koreluje se sníženým výkonem v...
Trénink paměti a pozornosti u pacientů po cévní mozkové příhodě z pohledu ergoterapie. Podtitul: Pilotní studie k aplikaci Cognitive na tabletu
Adamusová, Andrea ; Janatová, Markéta (vedoucí práce) ; Zemánková, Zuzana (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno: Bc. Andrea Adamusová Vedoucí práce: MUDr. Markéta Janatová Název diplomové práce: Trénink paměti a pozornosti u pacientů po cévní mozkové příhodě z pohledu ergoterapie Abstrakt diplomové práce: Cílem této práce je zjistit klinickou využitelnost aplikace Cognitive na tabletu pro trénink paměti a pozornosti u pacientů po cévní mozkové příhodě z pohledu ergoterapie. Ergoterapeuti trénují kognitivní funkce (například paměť a pozornost) pacientů různými způsoby. Je to i terapie s využitím moderních technologií, konkrétně tabletu. Zatímco v zahraničí se tablety v ergoterapii využívají různými způsoby, v České republice se využívají zatím jen minimálně. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o této oblasti. Ke změně situace v České republice by mohla přispět nově vyvíjená aplikace Cognitive, která obsahuje dvě hry - jednu na paměť a druhou na pozornost. Je však tato aplikace využitelná v praxi ergoterapeuta? V rámci praktické části byla vytvořena studie, která zjišťovala využitelnost nové aplikace Cognitive v praxi u šesti pacientů po cévní mozkové příhodě. Ergoterapeutka s nimi trénovala paměť a pozornost pomocí této aplikace 30 minut každý všední den po dobu 3 týdnů. Data byla zpracována formou případové studie a s využitím statistických metod. Touto studií bylo zjištěno, že...

Viz též: podobná jména autorů
1 Zemánková, Žofie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.