Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora osob s tělesným postižením v přechodu ze školy na trh práce
Wodere, Veronika ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zakouřilová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem přechodu osob s tělesným postižením ze školního prostředí do pracovního života. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část představuje klíčová témata související s přechodem osob s tělesným postižením ze školy na trh práce, jako je podpora v oblasti vzdělávání, pracovního uplatnění a samostatného života, tranzitní programy, volba zaměstnání a možnosti pracovního uplatnění. Pro praktickou část byl zvolen kvalitativní výzkum, který zkoumá za pomoci nestrukturovaného narativního rozhovoru průběh přechodu mezi školou a pracovním uplatněním u osob s těžším tělesným postižením, které již mají pracovní zkušenosti. Zjištěno bylo, že sociální opora od přátel hraje klíčovou roli při hledání zaměstnání. Respondenti měli omezený výběr středních škol, často volili obory maturitní, aby mohli pokračovat ve studiu na vysoké škole, ale zároveň vybírali obor podle školy, od které požadovali, aby byla bezbariérová a měla zkušenosti s výukou žáků s tělesným postižením. Motivací k hledání zaměstnání byly převážně finanční důvody a touha být prospěšný pro trh práce, zároveň respondenti nechtěli trávit všechen čas neproduktivně doma. Žádný z respondentů nevyužil tranzitní program ani jiné služby, které se primárně věnují přípravě na přechod na trh práce, avšak...
Rozvoj komunikačních schopností u dětí s poruchou autistického spektra
Wodere, Veronika ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce je speciálně pedagogického charakteru a zaměřuje se na logopedii. Zabývá se rozvojem komunikačních schopností u dětí s poruchami autistického (PAS). Cílem práce je seznámit s problematikou PAS, s komunikací obecně i v ohledu k osobám s PAS a s augmentativní a alternativní komunikací. Teoretická část je rozdělena do tří částí. První část definuje poruchy autistického spektra, zabývá se stručně příčinami vzniku, dělením a diagnostikou. Druhá část popisuje komunikaci jako takovou, vývoj řeči a narušenou komunikační schopnost. Třetí část se věnuje komunikaci u osob s poruchami autistického spektra, vývojem řeči a specifiky v komunikaci u těchto osob. Zmiňuje také možnosti, které nabízí augmentativní a alternativní komunikace. Výzkumné šetření se zaměřuje na to, jakým způsobem je rozvíjena komunikace u dětí s PAS v mateřské škole speciální, respektive ve speciální třídě určené výhradně pro děti s PAS. Cílem výzkumu je zjistit jak a jakými metodami je rozvíjena komunikace a jaký mají tyto metody vliv na pokrok v komunikaci u těchto dětí. Pro výzkum byla využita kvalitativní metoda sběru dat, konkrétně polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory byly provedeny s 5 učitelkami, byly zpracovány pomocí otevřeného kódování, získaná data byla interpretována pomocí techniky "vyložení karet". Výsledky...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.