Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mateřství žen s těžkým zrakovým postižením
Viktorová, Šárka ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Ve své práci se zabývám mateřstvím žen s těžkým zrakovým postižením z pohledu nevidomých maminek. Zaměřila jsem se hlavně na plánování rodičovství, na období těhotenství, dále na porod a pobyt v porodnici a na specifika péče o dítě od narození do tří let. Zajímalo mě především, zda se nevidomé maminky setkávají s předsudky ze strany vidících, zda neměly strach z narození postiženého dítěte, s jakými obtížemi se těžce zrakově postižené maminky nejčastěji setkávají v jednotlivých obdobích vývoje dítěte, zda a jak se z pohledu nevidomých maminek liší výchova dětí nevidomých rodičů od výchovy dětí vidících rodičů, a také zda je dítě nevidomých rodičů v nějakém směru ochuzeno nebo zda naopak může být skutečnost, že dítě vyrůstá v rodině, kde je alespoň jeden z rodičů těžce zrakově postižený, pro dítě v něčem přínosná. Cílem mé diplomové práce je co nejpodrobněji zmapovat různé aspekty života nevidomých matek s malými dětmi a to přímo z pohledu těchto žen. Tohoto cíle jsem se snažila dosáhnout pomocí výzkumu kvalitativní metodou, konkrétně formou strukturovaného rozhovoru s šesti nevidomými matkami.
Mateřství žen s těžkým zrakovým postižením
Viktorová, Šárka ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Ve své práci se zabývám mateřstvím žen s těžkým zrakovým postižením z pohledu nevidomých maminek. Zaměřila jsem se hlavně na plánování rodičovství, na období těhotenství, dále na porod a pobyt v porodnici a na specifika péče o dítě od narození do tří let. Zajímalo mě především, zda se nevidomé maminky setkávají s předsudky ze strany vidících, zda neměly strach z narození postiženého dítěte, s jakými obtížemi se těžce zrakově postižené maminky nejčastěji setkávají v jednotlivých obdobích vývoje dítěte, zda a jak se z pohledu nevidomých maminek liší výchova dětí nevidomých rodičů od výchovy dětí vidících rodičů, a také zda je dítě nevidomých rodičů v nějakém směru ochuzeno nebo zda naopak může být skutečnost, že dítě vyrůstá v rodině, kde je alespoň jeden z rodičů těžce zrakově postižený, pro dítě v něčem přínosná. Cílem mé diplomové práce je co nejpodrobněji zmapovat různé aspekty života nevidomých matek s malými dětmi a to přímo z pohledu těchto žen. Tohoto cíle jsem se snažila dosáhnout pomocí výzkumu kvalitativní metodou, konkrétně formou strukturovaného rozhovoru s šesti nevidomými matkami.
Pohled rodin dětí 1. stupně ZŠ na problematiku šikany
VIKTOROVÁ, Šárka
Diplomová práce se zabývá pohledem rodičů na problematiku šikany. Zaměřuje se proto cíleně na rodiče, jejichž děti mají přímou zkušenost s šikanou a zaujímají místo oběti šikany nebo agresora. V teoretické části je nejprve vymezen pojem šikana. Další kapitola pojednává o hlavních protagonistech šikany. Zvláštní pozornost je pak věnována příčinám vedoucím ke vzniku šikany. Zohledněny jsou i varovné signály u obětí a agresorů, které mohou rodiče a učitele na tyto problémy upozornit. V neposlední řadě je věnována pozornost řešení šikany. Zmíněné je tedy řešení jak ve škole, tak v rodině. Dále se teoretická část zabývá možnými následky, ke kterým může u dětí dojít, pokud se problém přehlíží. V poslední kapitole je pozornost věnována prevenci ve škole a v rodině. Hlavním cílem výzkumné části práce je zjistit, jak rodiče, jejichž děti mají zkušenosti s šikanou, nahlížejí na tuto problematiku. Kvalitativní výzkum, který byl založen na polostrukturovaných rozhovorech ukázal, že většina z respondentů si nevšimla u svého dítěte varovných signálů, které by na případný problém upozorňovaly. Může to být způsobeno tím, že rodiče v současné době nemají na děti dostatek času a nevěnují jim dostatečnou pozornost. O problémech se většinou dozvěděli z jiných zdrojů a o komunikaci s dětmi se začali více zajímat až po objevení problému. Zastávají se však názoru, že na šikanu nemá vliv rodina, a domnívají se, že je to především o povaze dítěte. Výzkum také ukázal, že v současné době nejsou rodiče spokojeni s přístupem škol k tomuto problému.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.