Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strategie města Mostu při řešení problematiky bydlení a soužití romské komunity a většinové populace ve městě Most
Aubrechtová, Evžena ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Synková, Hana (oponent)
Diplomová práce se věnuje strategiím a politikám, které město Most uskutečňovalo a uskutečňuje ve vztahu k bydlení a soužití obyvatel města. Práce analyzuje příčiny současného stavu bydlení a soužití obyvatel zejména se zaměřením na dvě sociálně vyloučené (romské) lokality (lokalita Stovky a Chánov), popisuje minulé a současné strategie bydlení (výstavba a rekonstrukce sídliště v Chánově, první a druhá vlna prodeje bytového fondu, Integrovaný plán rozvoje města Most - Deprivované mostecké zóny a občanské soužití, akce Mapování 100), přičemž tyto strategie jsou v práci i zhodnoceny. Práce obsahuje také rychlou analýzu aktérů politik bydlení. Práce dále předkládá příklady řešení a dobré praxe z dalších dvou měst České republiky (Ústí nad Labem a Ostrava) a dvou zemí Evropské unie (Španělsko a Maďarsko), které se vzhledem k početným romským populacím potýkají s podobným problémem jako města a obce České republiky. Zkušenosti a příklady dobré praxe z jiných měst a zemí jsou diskutovány ve vztahu k možnosti jejich využití ve městě Most.
Vzdělávání romských dětí v České republice
Zarzycká, Andrea ; Čabanová, Bohumila (vedoucí práce) ; Synková, Hana (oponent)
Diplomová práce "Vzdělávání romských dětí v České republice" pojednává o problematice současného stavu ve vzdělávání romských dětí. Cílem je analyzovat situaci ve vzdělávání romských dětí v České republice a srovnat ji s dalšími evropskými zeměmi a nalézt příklady dobré praxe. Situace ve vzdělávání romských žáků zůstává neuspokojivou, a to nejen v České republice, ale i v dalších evropských zemích. Romští žáci jsou stále vyloučeni z kvalitního vzdělávání, což pramení z mnoha faktorů, mezi něž patří špatné životní podmínky rodičů, zvláště pak vysoká nezaměstnanost, nízké vzdělání, život v sociálním vyloučení. Je nutné uskutečnit systémové změny, aby se šance romských dětí na kvalitní vzdělání zvýšily, neboť romská populace patří mezi nejvíce znevýhodněné skupiny ve společnosti a potýká se s celou řadou rizikových faktorů, které často mají za následek jejich znevýhodnění a vedou k sociálnímu vyloučení.
Sociální dynamika a interetnické vztahy v prostředí základních škol
Vorlíček, Radek ; Samek, Tomáš (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent) ; Synková, Hana (oponent)
Radek Vorlíček ABSTRAKT Disertační práce se zabývá sociální dynamikou marginality a dominance v prostředí základních škol. Zaměřuje se na dynamiku sociální vzdálenosti mezi dětmi na základních školách a všímá si, jak tato dynamika upevňuje či naopak oslabuje jejich postavení v hierarchii. Popisuje sociální interakce v kolektivu dětí a zaznamenává kontext, v němž probíhá inkluze a exkluze těch, kdo jsou vnímáni jako nositelé jiné než dominantní identity, ať už má povahu spíše etnickou nebo sociálně třídní. Zkoumá, jakou roli zastává škola v procesu konstituování a vyjednávání (sociálních, etnických a interakčních) hranic ve školním prostředí. Makrosociálním rámcem výzkumu jsou témata fungování českého školství a jeho segregační, integrační či asimilační tendence. Disertační práce je založena na dlouhotrvajícím kvalitativním, induktivním a etnografickém výzkumu. Hlavní metodou výzkumu bylo pozorování. Výzkum se do jisté míry opírá o perspektivu goffmanovsky chápaného interakcionismu. Probíhal deset měsíců ve dvanácti základních školách v různých regionech České republiky a Slovenské republiky. Práce je členěna do čtyř hlavních částí: (1) úvod pojednává o cílech a struktuře disertační práce; (2) metodologie se vztahuje k výzkumnému procesu, strategii a metodám, analýze dat, teoreticko-metodologickým diskuzím,...
Sociální dynamika a interetnické vztahy v prostředí základních škol
Vorlíček, Radek ; Samek, Tomáš (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent) ; Synková, Hana (oponent)
Radek Vorlíček ABSTRAKT Disertační práce se zabývá sociální dynamikou marginality a dominance v prostředí základních škol. Zaměřuje se na dynamiku sociální vzdálenosti mezi dětmi na základních školách a všímá si, jak tato dynamika upevňuje či naopak oslabuje jejich postavení v hierarchii. Popisuje sociální interakce v kolektivu dětí a zaznamenává kontext, v němž probíhá inkluze a exkluze těch, kdo jsou vnímáni jako nositelé jiné než dominantní identity, ať už má povahu spíše etnickou nebo sociálně třídní. Zkoumá, jakou roli zastává škola v procesu konstituování a vyjednávání (sociálních, etnických a interakčních) hranic ve školním prostředí. Makrosociálním rámcem výzkumu jsou témata fungování českého školství a jeho segregační, integrační či asimilační tendence. Disertační práce je založena na dlouhotrvajícím kvalitativním, induktivním a etnografickém výzkumu. Hlavní metodou výzkumu bylo pozorování. Výzkum se do jisté míry opírá o perspektivu goffmanovsky chápaného interakcionismu. Probíhal deset měsíců ve dvanácti základních školách v různých regionech České republiky a Slovenské republiky. Práce je členěna do čtyř hlavních částí: (1) úvod pojednává o cílech a struktuře disertační práce; (2) metodologie se vztahuje k výzkumnému procesu, strategii a metodám, analýze dat, teoreticko-metodologickým diskuzím,...
Ethnicity Revisited: the Case of Higher Educated Younger Generation Roma in Contemporary Central and Eastern Europe
Remete, Anamaria ; Yasar, Abu Ghosh (vedoucí práce) ; Synková, Hana (oponent) ; Militello, Paolo (oponent)
Tento výzkum si klade za cíl prozkoumat vlastní vnímání etnicity mladší generace Romů ve střední a východní Evropě. Vzorek populace je reprezentován dvěma skupinami Romů s vyšším vzděláním. V prvé řadě ti, kteří byli podporováni prostřednictvím vysokoškolských stipendií udělených nadací Open Society Institutes - Roma Initiatives. Za druhé ti, kteří pracují v neziskových organizacích zaměřených na romskou otázku. Těmito organizacemi jsou: Open Society Institute v Budapešti, European Roma Rights Centre taktéž v Budapešti, European Roma Information Office v Bruselu a European Roma and Travellers Forum při Radě Evropy ve Štrasburku. Tato strategie Open Society Institute a výše uvedených nevládních organizací má jen krátkou historii, která bude popsána dále. Vlastní vnímání bude analyzováno prostřednictvím aplikace konceptu "každodenní etnicity", který vyvinuli vědci Rogers Brubaker, Paloma Gay y Blasco a Carol Silverman. Tak získáme přehled o dynamice faktorů, které se zapojují do procesu vytváření smyslu pro mladé Romy s vyšším vzděláním, kteří pocházejí ze zemí střední a východní Evropy. Vzhledem k tomu, že pojem "identita" byl zkoumán v rámci sociálněvědních výzkumů jako analytická kategorie, mé studijní zdroje by měly spočívat v semistrukturovaných rozhovorech s absolventy vysokých škol z obou výše...
Legitimation and professionalization of a Romani NGO in the Czech Repulic
Synková, Hana ; Vrhel, František (vedoucí práce) ; Uherek, Zdeněk (oponent) ; Mušinka, Alexander (oponent)
Legitimizace a profesionalizace romské nevládní organizace v České Republice Hana Synková Disertační práce mapuje strategie legitimizace a přežití nevládních organizací pracujících s lidmi, kteří bývají kategorizováni jako "sociálně vyloučení" či "Romové". Snaží se odpovědět na otázku, co nevládní organizace dělají, aby vypadaly "úspěšně", byly schopné získávat prostředky a vytvářet organizační renomé. Práce nepojímá organizace jako "věci", ale přibližuje je jako "procesy" a sociální sítě ovlivněné státní a evropskou politikou, systémy financování i vnitřními konkurenčními boji. I přesto, že jsou organizace diskursivně rozděleny na ty, které preferují spíše etnickou nebo sociální definici svých klientů, musejí se vyrovnávat se stejnými tlaky v podobě zákona o sociálních službách, standardů kvality či kontrolních systémů přicházejících s projekty. Organizace nevěnují svůj čas zdaleka jen "práci s klienty", ale i zvyšování sociálního kapitálu svých členů a produkování "textů", které slouží k jejich legitimizaci v očích kontrolních orgánů, ostatních organizací i veřejnosti. Aby bylo možné tyto pro veřejnost "špatně viditelné" procesy výzkumně zachytit, využívá autorka metod organizační antropologie - terénního výzkumu uvnitř organizace a na mnoha místech, které s fungováním organizace kontextuálně...
Strategie města Mostu při řešení problematiky bydlení a soužití romské komunity a většinové populace ve městě Most
Aubrechtová, Evžena ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Synková, Hana (oponent)
Diplomová práce se věnuje strategiím a politikám, které město Most uskutečňovalo a uskutečňuje ve vztahu k bydlení a soužití obyvatel města. Práce analyzuje příčiny současného stavu bydlení a soužití obyvatel zejména se zaměřením na dvě sociálně vyloučené (romské) lokality (lokalita Stovky a Chánov), popisuje minulé a současné strategie bydlení (výstavba a rekonstrukce sídliště v Chánově, první a druhá vlna prodeje bytového fondu, Integrovaný plán rozvoje města Most - Deprivované mostecké zóny a občanské soužití, akce Mapování 100), přičemž tyto strategie jsou v práci i zhodnoceny. Práce obsahuje také rychlou analýzu aktérů politik bydlení. Práce dále předkládá příklady řešení a dobré praxe z dalších dvou měst České republiky (Ústí nad Labem a Ostrava) a dvou zemí Evropské unie (Španělsko a Maďarsko), které se vzhledem k početným romským populacím potýkají s podobným problémem jako města a obce České republiky. Zkušenosti a příklady dobré praxe z jiných měst a zemí jsou diskutovány ve vztahu k možnosti jejich využití ve městě Most.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 SYNKOVÁ, Hedvika
2 Synková, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.