Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace dětí se specifickými potřebami do plavecké výuky v okrese Louny
Seifertová, Klára ; Peslová, Eva (vedoucí práce) ; Kramperová, Veronika (oponent)
Název: Integrace dětí se specifickými potřebami do plavecké výuky v okrese Louny Cíle: Cílem práce je analyzovat současný stav integrace dětí se specifickými potřebami do hodin plavecké výuky v plaveckých školách v okrese Louny. Metody: V teoretické části práce byla použita metoda rešerše literárních pramenů z oblasti osob se specifickými potřebami, integrace a plavecké výuky. Výzkum byl prováděn metodou dotazování, formou ankety. Metoda analýzy byla využita při třídění získaných informací, metoda syntézy při jejich shrnutí. Výsledky: Integrace žáků se specifickými potřebami do hodin plavecké výuky v okrese Louny je možna. Do plavecké výuky jsou zařazeny děti s mentálním a tělesným postižením. Zároveň se těmto dětem nabízí možnost využívat hodiny plavecké výuky zřízené speciálně pro ně. Toto však nabízí pouze jedna ze tří plaveckých škol. Klíčová slova: Osoby se specifickými potřebami, integrace, plavecká výuka
První pomoc při tonutí - znalost a metodika výuky žáků druhého stupně ZŠ
Seifertová, Klára ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: První pomoc při tonutí - znalost a metodika výuky žáků druhého stupně ZŠ Cíle: Cílem práce je zjistit teoretickou znalost poskytování první pomoci tonoucímu u žáků druhého stupně základních škol a sestavit modelovu hodinu vhodnou pro tyto žáky. Metody: V teoretické části práce byla použita metoda rešerše literárních pramenů z oblasti první pomoci a vodního záchranářství. Dále pak seznámení se s českou a zahraniční literaturou zabývající se první pomocí při tonutí a její výukou. Výzkum byl provádět formou anonymní ankety. Metoda analýzy (nenumerická jednorozměrná analýza) byla využita při třídění získaných informací, metoda syntézy při jejich shrnutí. Výsledky: Znalosti žáků druhého stupně na námi vybraných základních školách týkající se bezpečnostních pravidel chování u vody jsou dostatečné. Naopak znalosti týkající se specifické první pomoci tonoucímu jsou nedostatečné. V několika případech se vyskytly odpovědi, které měly více jak 90% úspěšnost, ovšem na zásadní otázky týkající se chování v konkrétních situacích téměř 2/3 dotázaných odpověděla špatně. Klíčová slova: První pomoc, vodní záchrana, rámcový vzdělávací program
Integrace dětí se specifickými potřebami do plavecké výuky v okrese Louny
Seifertová, Klára ; Peslová, Eva (vedoucí práce) ; Kramperová, Veronika (oponent)
Název: Integrace dětí se specifickými potřebami do plavecké výuky v okrese Louny Cíle: Cílem práce je analyzovat současný stav integrace dětí se specifickými potřebami do hodin plavecké výuky v plaveckých školách v okrese Louny. Metody: V teoretické části práce byla použita metoda rešerše literárních pramenů z oblasti osob se specifickými potřebami, integrace a plavecké výuky. Výzkum byl prováděn metodou dotazování, formou ankety. Metoda analýzy byla využita při třídění získaných informací, metoda syntézy při jejich shrnutí. Výsledky: Integrace žáků se specifickými potřebami do hodin plavecké výuky v okrese Louny je možna. Do plavecké výuky jsou zařazeny děti s mentálním a tělesným postižením. Zároveň se těmto dětem nabízí možnost využívat hodiny plavecké výuky zřízené speciálně pro ně. Toto však nabízí pouze jedna ze tří plaveckých škol. Klíčová slova: Osoby se specifickými potřebami, integrace, plavecká výuka
Žena v románech Miguela de Unamuna
Seifertová, Klára ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (vedoucí práce) ; Poláková, Dora (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá románovým dílem španělského spisovatele Miguela de Unamuna a zaměřuje se na pojetí ženských postav v literárních textech Mír ve válce (Paz en la guerra), Láska a pedagogika (Amor y Pedagogía), Mlha (Niebla), Ábel Sánchez (Abel Sánchez), Tři příkladné novely a jeden prolog (Tres novelas ejemplares y un prólogo), Teta Tula (La tía Tula) a Svatý Manuel Dobrotivý, mučedník (San Manuel Bueno, mártir). Hledání obecných charakteristik ženských hrdinek je nahlíženo v kontextu Unamunovy filozofie a existenciálních otázek, kterými se celý život zabýval - upřímnou vírou v Boha a hodnotou lásky, nikdy neutichajícím rozporem mezi rozumem a citem, a z něho pramenící touhou po nesmrtelnosti. Zároveň tato práce obrací pozornost na sociální a historické pozadí, v němž tato díla vznikala a věnuje se postavení ženy přelomu 19. a 20. století ve španělské společnosti. V souvislosti s vybranými texty nelze opominout Unamunovo pojetí románového žánru a jeho vlastní žánr, označovaný jako "nivola".
Ozvěna M. Unamuna v El tragaluz A. Buera Valleja na pozadí existenciálního myšlení
Seifertová, Klára ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (vedoucí práce) ; Mathé, Lukáš (oponent)
Záměrem této práce je postihnout společná témata dvou významných španělských spisovatelů Miguela de Unamuna a Antonia Buera Valleja, které spojovaly otázky ohledně lidského bytí. První z nich žil v letech 1864-1936 a bývá často označován za autora preexistencialismu, druhý byl autorem výrazně mladším, narozeným v roce 1916, kterého velmi ovlivnilo období španělské občanské války, a jehož zasáhla vlna existenciálního myšlení, objevující se po první světové válce. Pro svou práci jsem zvolila dvě konkrétní díla, Unamunův román Mlha a Buerovu divadelní hru Světlík. První část se zaobírá výkladem základních pojmů důležitých pro oba autory, poté jsou vyloženy základní myšlenky světového existencialismu. Tyto existenciální problémy se pak snažím aplikovat na daná díla během rozboru jejich dějové linie. V závěrečné části se věnuji úvahám o životě, které oba spisovatele spojují.

Viz též: podobná jména autorů
3 Seifertová, Kateřina
2 Seifertová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.