| |
|
Německé mediální koncerny na polském tiskovém trhu
Rydlová, Lucie ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Vykoukal, Jiří (oponent)
Lucie Rydlová: Německé mediální koncerny na polském tiskovém trhu Abstrakt Práce mapuje činnost německých mediálních koncernů Axel Springer AG a Verlagsgruppe Passau na polském tiskovém trhu. Tato německá vydavatelství využila transformace a uvolnění po roce 1990 a masivně investovala v zemích střední a východní Evropy. V Polsku oba mediální domy vydávaly kromě jiného tituly denního tisku. Axelu Springerovi patří bulvární deník Fakt a v letech 2006-09 vydával seriózní Dziennik, Verlagsgruppe Passau vydávala řadu regionálních deníků (nyní sloučené pod jeden plášť vycházejí už jen několikrát týdně). Vzhledem k historicky zatíženým vzájemným vztahům Polska a Německa byla pozice německého vydavatele na poli názorotvorných médií od počátku nejednoduchá. Tato práce komparuje způsob dobývání polského trhu tištěných médií ze strany zmíněných dvou vydavatelství s ohledem na jejich vstup na trh a rozšiřování obchodní činnosti, na vliv vydavatele na redakční linie, na spory s antimonopolním úřadem, na vztah ke konkurentům a polské politické reprezentaci. Také porovnává mimovydavatelskou činnost a standardy, které firmy dodržují na úrovni mateřské a dceřiné společnosti. Rovněž nabízí vhled do společenské debaty v Polsku i v Německu o možném vlivu "německého kapitálu" na polskou společnost, do níž se s různými cíli...
|
|
Německé mediální koncerny na polském tiskovém trhu
Rydlová, Lucie ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Vykoukal, Jiří (oponent)
Lucie Rydlová: Německé mediální koncerny na polském tiskovém trhu Abstrakt Práce mapuje činnost německých mediálních koncernů Axel Springer AG a Verlagsgruppe Passau na polském tiskovém trhu. Tato německá vydavatelství využila transformace a uvolnění po roce 1990 a masivně investovala v zemích střední a východní Evropy. V Polsku oba mediální domy vydávaly kromě jiného tituly denního tisku. Axelu Springerovi patří bulvární deník Fakt a v letech 2006-09 vydával seriózní Dziennik, Verlagsgruppe Passau vydávala řadu regionálních deníků (nyní sloučené pod jeden plášť vycházejí už jen několikrát týdně). Vzhledem k historicky zatíženým vzájemným vztahům Polska a Německa byla pozice německého vydavatele na poli názorotvorných médií od počátku nejednoduchá. Tato práce komparuje způsob dobývání polského trhu tištěných médií ze strany zmíněných dvou vydavatelství s ohledem na jejich vstup na trh a rozšiřování obchodní činnosti, na vliv vydavatele na redakční linie, na spory s antimonopolním úřadem, na vztah ke konkurentům a polské politické reprezentaci. Také porovnává mimovydavatelskou činnost a standardy, které firmy dodržují na úrovni mateřské a dceřiné společnosti. Rovněž nabízí vhled do společenské debaty v Polsku i v Německu o možném vlivu "německého kapitálu" na polskou společnost, do níž se s různými cíli...
|
| |