Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Moderní pohonná jednotka s vysokou mechanickou účinností – klikový mechanismus
Krajči, Jakub ; Raffai, Peter (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou mechanické účinnosti kontaktních dvojic klikového mechanismu spalovacího motoru. V úvodní části je uvedeno seznámení se základními pojmy klikového mechanismu, oblastmi vzniku mechanických ztrát, režimy mazání a druhy opotřebení. Další kapitoly popisují možnosti snižování mechanických ztrát klikového mechanismu a výpočtové přístupy, které lze využít k řešení mechanických ztrát. Vlastní práce obsahuje návrh výpočtového modelu, použitého k analýze klikového mechanismu motoru Škoda 1.2 HTP. V poslední části jsou uvedeny modifikované varianty standartního klikového mechanismu s ohledem na snížení mechanických ztrát. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky.
Výpočtový nástroj pro modelování toku plynů přes pístní skupinu
Vitteková, Zuzana ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Hlavním tématem této bakalářské práce je vytvoření grafického uživatelského rozhraní v programu Matlab usnadňujícího zadávání vstupních parametrů pro výpočet toku plynů přes pístní skupinu a jeho vyhodnocení. První část je věnována teorii o pístních kroužcích, následuje krátké vpravení do problematiky profuku plynů. Druhá část se týká postupu při vytváření výše zmíněného grafického rozhraní.
Povrchové úpravy válců spalovacích motorů
Malec, Petr ; Raffai, Peter (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je odbornou rešerší, která popisuje nejčastější metody povrchových úprav válců novodobých spalovacích motorů. Práce se skládá z rozdělení daných druhů úprav, jejich použití a zdůvodnění jejich aplikace. Dále popisuje technologii výroby jednotlivých povrchů, jejich povlakování a dokončovací operace pro dosažení nejlepších výsledků kluzného povrchu.
Modeling the Impact of Piston Rings on Oil Consumption of Internal Combustion Engines
Raffai, Peter ; Pavlov,, Michal (oponent) ; Dr. Dan E. Richardson (oponent) ; Kučera, Pavel (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Within the frame of the present work a complex simulation tool was developed, built on strong physical and chemical foundations, supplemented with the appropriate mathematical approaches. The resulting software is capable of determining the performance of a piston ring pack by addressing all key mechanisms and their mutual influence during standard operating conditions of a piston ring. The outputs of the simulation were designed in accordance with industrial interest, like the volumetric gas flow through the piston assembly, the friction power losses and the lubricant oil consumption from the sources, which are affected by the piston ring pack. Besides the development of the simulation model, experiments were conducted with the intention of input data obtainment and results validation on an inline three-cylinder engine. Sample results were shown by applying the model to the parameters of the experimental engine. Possible industrial application of the source code is demonstrated with parameter studies. The work carried out within the frame of this doctoral dissertation was intended to fill the gap in the research area of combined simulation tools, able to support the needs of piston ring manufacturers and engine research centers, to calculate the impact of design parameter changes on friction losses and lubricant oil consumption simultaneously.
Snižování třecích ztrát kontaktních dvojic
Novotný, Marek ; Raffai, Peter (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mechanické účinnosti kontaktních dvojic v aplikaci na klikový mechanismus spalovacího motoru. Úvodní část pojednává o účinnosti spalovacího motoru jako celku, dále pak popisuje oblasti, kde primárně dochází k mechanickým ztrátám. Další kapitoly popisují mechanismus vzniku třecích ztrát, hlavní faktory ovlivňující jejich výši a nejmodernější způsoby zvyšování mechanické účinnosti. V závěrečné části jsou uvedeny základní výpočetní vztahy popisující velikost mechanických ztrát. Práce má za úkol seznámit čtenáře s významností mechanické účinnosti v oblasti spalovacích motorů.
Moderní trendy v konstrukci předních světlometů vozidel
Rada, Jakub ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá moderními trendy v konstrukci předních světlometů. První část práce představuje jednotlivá stádia vývoje systémů používaných u světlometů a jejich konstrukční řešení. Druhá část práce je zaměřena na možné varianty chlazení funkčních částí světelných modulů a doplněna o výsledky srovnávacích laboratorních testů předních výrobců automobilního osvětlení. Závěrečná část obsahuje porovnání v současnosti nejpoužívanějších technologií u předního osvětlení vozidel.
Sport cars BMW - from history to present
Raffai, Peter ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bachelor’s thesis incorporates vehicles of the Bayern Motor Works, which managed to become an everlasting icon among sports cars, and also recent models, which are determined to keep this tradition alive. Presented are some interesting technical innovations of division Motorsport GmbH and their evolution until present.
Car Door Handle FEM Model Creation and Validation for Crash Simulations
Raffai, Peter ; Korouš, Jan (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this master’s thesis was to create a component model of a door handle stiffener used by the Volkswagen concern, which can be used for crash computations. Also to tune its parameters the way, its behavior corresponds the most to the real part’s. In the theoretical part the current regulations of the Euro NCAP are presented, concerning the testing and evaluation of the passive safety of new vehicles. Attention is focused on the evaluation of the side impact barrier tests, where the effect of the door handle stiffener’s damage is reflected the most. Shown are the reasons for the effort to simulate the real behavior of the stiffener, the factors, which initialized the born of the studied problem. The practical part starts with the creation of the FEM mesh of the part based on its 3D CAD model, also describes the requirements for the mesh quality, as well as the used tools and methods. Further on investigated are the characters of real damages of the door handle area during side impacts, based on which the component tests are proposed for the validation of the simulation model. Experimental research consists of the stiffener’s testing for simple bend and twist loads, three specimens each. After the execution of the tests the results get compared with the corresponding simulations. Modifications are made on the model according to the acquired results: refinement of the FEM mesh, new material model usage with failure for shell elements and definition of real material characteristics for the used thermoplastics. The latest obtained simulation dependencies are compared with the measured values again, the results are evaluated at last.
Termálně-strukturální analýza válce čtyřdobého spalovacího motoru
Ptáček, Petr ; Raffai, Peter (oponent) ; Dlugoš, Jozef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na sestavení výpočtového modelu řešeného pomocí metody konečných prvků a zjištění míry vlivu jednotlivých zatížení způsobujících deformaci válce čtyřdobého spalovacího motoru. Nejprve je provedena rešerše výpočtového modelování tepelně-strukturální analýzy vložky válce a možností ověření výsledků analýzy. Následně je sestaven výpočtový model a stanovena velikost radiální deformace vložky válce způsobená utažením hlavových šroubů a teplotou plynů. V závěru práce je provedena analýza časového průběhu deformace válce během 1 cyklu motoru způsobená tlakem plynů.
Asistenční systémy v automobilech a jejich hodnocení podle směrnic Euro NCAP
Szabó, Ákos ; Zubík, Martin (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Cieľom bakalárskej práce bol vytvoriť prehlad o súčasných asistenčných systémov automobilov a preukázať ich vplyv na bezpečnosť cestnej premávky. V prvej časti boli systémy kategorizované podľa ich charakteristiky a funkčnosti. Ďalej bol vytvorený prieskum o vývoji nehodovosti a boli demonštrované najčastejšie príčiny dopravných nehôd. V druhej části bol rozobraný princíp fungovania brzdových asistenčných systémov a systém automatického núdzového brzdenia. V poslednej časti tejto práci boli predovšetkým vysvetlené hodnotenia podľa smerníc Euro NCAP, kde pozornosť sa zameriavala na hodnotenie skúšok súčasných asistenčných systémov.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.