Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 303 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výpočtové modelování dynamických vlastností traktoru
Hejčl, Pavel ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá posouzením vlivu zadního neseného žacího stroje na dynamiku traktoru. V úvodní části jsou shrnuty poznatky používaných variant odpružení a jejich konstrukční provedení. Dále jsou popisovány aktuální možnosti nástrojů pro simulaci dynamiky traktorů a konstrukce zadního tříbodového závěsu. Hlavní část práce je věnována sestavování multibody modelu traktoru s neseným žacím strojem. Správnost sestavení virtuálního prototypu traktoru je ověřena porovnáním s technickým experimentem na skutečném traktoru. Validovaný model je dále používán k analýzám různých přesně definovaných ustálených i přechodových jízdních stavů typických pro tuto soupravu.
Konstrukční návrh mechanismu parkovací brzdy
Hagara, Adam ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Hlavným zameraním tejto diplomovej práce je návrh a riešenie problematiky konštrukčného návrhu mechanizmu parkovacej brzdy. Teoretická časť práce je zameraná na bližší popis a rozbor súčasných mechanizmov parkovacej brzdy, konkrétne západkovej parkovacej brzdy umiestnenej v automatickej prevodovke automobilu. Východiskom k praktickej návrhovej časti je vyhotovenie koncepčných návrhov spolu so zistením najvhodnejšej optimálnej koncepcie mechanizmu. Ďalším krokom je podrobné rozpracovanie zvoleného konceptu, ktorý sprevádza séria výpočtov jednotlivých komponentov za dodržania daných požiadaviek. Následne je samotná funkčnosť mechanizmu overená pomocou dynamickej analýzy, pričom sú overené a vyhodnotené jednotlivé verifikačné stavy. K záveru je vypracovaná taktiež MKP analýza príslušných komponentov mechanizmu parkovacej brzdy za účelom potvrdenia funkčnosti, pričom na základe výsledkov je následne prevedená aj optimalizácia geometrie daných komponentov. Súčasťou práce je taktiež výkresová dokumentácia umiestnená v prílohe práce.
Konstrukční návrh řadicího mechanismu, určeného pro elektromobily
Capoušek, Josef ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
V této diplomové práci je řešena problematika návrhu mechanismu řazení vícestupňové převodovky elektromobilu. Rešerše je zaměřena na současný vývoj elektrického pohonu vozidel a možností aplikací vícestupňových převodovek. Dostupné studie ukazují potenciální zlepšení parametrů vozidel, zejména snížení spotřeby energie a prodloužení dojezdu. Návrh mechanismu zahrnuje vytvoření koncepčních návrhů, volbu optimální varianty na základě vícekriteriálního hodnocení, konstrukční návrh a následnou analýzu komponent a vypracování výkresové dokumentace vybraných součástí.
Hybridní pohony v konstrukci traktorů
Líčeník, Adam ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává přehled typů hybridních pohonů v konstrukci traktorů. Zhodnocuje jejich funkční výhody i nevýhody a uvádí příklady některých traktorů a jejich součástí. Zaměřuje se na komponenty používané v hybridních pohonech. V závěru jsou zhodnoceny jednotlivé varianty z hlediska emisí a ekonomičnosti provozu.
Větrné elektrárny
Šponiarová, Petra ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Výroba elektrické energie z obnovitelných zdrojů je velmi aktuálním tématem. Do této oblasti patří také výroba elektrické energie pomocí větrných elektráren, kterými se zabývá tato bakalářská práce. Za účelem vytvoření přehledu typů větrných elektráren byla provedena rozsáhlá rešeršní studie. Z hlediska využívání větrných elektráren v obydlených územích je velmi diskutovaným tématem kromě vizuálního efektu i oblast vibrací a hluku, na kterou má zásadní vliv konstrukce větrné elektrárny. Pro stanovení ovlivnění člověka větrnými elektrárnami jsou prováděny technické experimenty, které se řídí jednotlivými normami a doporučeními. V rámci práce je za účelem posouzení hluku a vibrací větrné elektrárny navržen technický experiment, který využívá rozdílné přístupy z důvodu stanovení kritických komponent. Součástí návrhu je výběr vhodné měřicí techniky a volba místa pro její následné použití. Závěrem je využívání větrných elektráren kriticky posouzeno.
Aplikace akustické kamery v automobilovém průmyslu
Zicha, Marek ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce na téma „Aplikace akustické kamery v automobilovém průmyslu“ se zabývá popisem jednotlivých částí kamery, algoritmů pro vyhodnocování signálu a mož-nostmi použití akustické kamery v automobilovém průmyslu. Jsou také rozebrány důležité akustické veličiny a uvedena jednotlivá zvuková pole, ve kterých měření probíhá.
Užití převodových ústrojí u elektromobilů
Běloušek, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Bakalářská práce nejprve rozděluje elektromobily podle jednotlivých koncepcí, přičemž cílem je přiblížit a popsat charakteristické prvky, kterými se liší od konvenčních vozů a jenž jsou v různých typech elektromobilů užity. Z podstaty elektromobilu je zřejmé, že elektrická energie potřebná k pohonu musí být vhodným způsobem skladována, a proto je část práce zaměřena na baterie a komponenty k takovémuto pohonu potřebné. Pohonný trakt elektromobilů, jenž je dále popisován, se liší v závislosti na přítomnosti či absenci spalovací jednotky a míře jejího příspěvku k pohonu vozu. Společným znakem je elektromotor, který mění elektrickou energii na mechanickou, a bez kterého by pohonný trakt nebyl kompletní. Využité převodovky v elektromobilech jsou ovlivněny typem pohonné jednotky, se kterou mají být v součinnosti, a proto je z každé skupiny vybráno jedno ústrojí. Zástupcem hybridů je planetové převodové ústrojí vozu Toyota Prius 2010, čistě bateriové vozy jsou zastoupeny jednostupňovou převodovkou společnosti Tesla a zmíněny jsou vícestupňové převodovky udávající trend v této oblasti. Vzhledem k absenci spalovacího motoru u některých typů se do popředí, co se hluku a vibrací týče, dostávají převodová ústrojí, u kterých je hlavním zdrojem vibrací záběr ozubených kol a řinčení dalších komponent převodovky. Těžištěm poslední části práce je návrh technického experimentu pro měření vibrací a hluku od dvoustupňové automatické převodovky, kterému předchází teoretický základ věnující se měření těchto nežádoucích projevů. Samotný návrh bere ohled na vhodnost měřicí aparatury, správnou volbu komponent realizující uzavřenou smyčku a také na zástavbový prostor akustické komory.
Metody snižování hluku v konstrukci osobních vozidel
Kubica, Petr ; Janoušek, Michal (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření rešeršní studie týkající se metod snižování hluku v konstrukci osobních vozidel. V úvodu se práce zaměřuje na akustiku a vliv hluku na člověka. Dále se zaměřuje na způsob vytvoření hluku ve vozidle a jeho potlačení. V závěru práce zhodnocuje určité vybrané metody při potlačování hluku osobního vozidla.
Diferenciály sportovních vozů
Kimlová, Anna ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o nejčastějších řešeních konstrukce diferenciálů. Část se zabývá důvody k montáži diferenciálů. Další část je přehledem nejčastěji používaných diferenciálů. Poslední část práce je věnovaná diferenciálům u sportovních a závodních automobilů, tj. samosvorným a aktivním diferenciálům.
Návrh testovacího stavu pro dlouhodobé testování spojek určených pro kolejová vozidla
Machálek, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem testovacího stavu pro dlouhodobé testování spojek určených pro kolejová vozidla. Nejprve je provedena stručná rešerše týkající se problematiky spojek využívaných pro přenos točivého momentu v kolejových vozidlech. Následuje rozbor nejčastěji využívaných silových zařízení pro vyvození reálných zátěžných stavů testovaných spojek. Na základě provedeného rozboru je vybrána vhodná koncepce pro navrhovaný testovací stav a následuje popis jejích konstrukčních celků. Nezbytnou částí práce je také ověření modálních vlastností vybraných nenakupovaných komponent s využitím numerických simulací v softwaru ANSYS Workbench. V závěru práce jsou zahrnuty deformačně-napěťové analýzy vybraných navrhovaných konstrukčních uzlů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 303 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Prokop, Adam
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.