Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití nástrojů projektového managementu v praxi
Herman, Jaromír ; Petráš, Miroslav (oponent) ; Smolíková, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou a podrobným popisem životního cyklu projektu vybrané IT společnosti, jeho zhodnocením a implementací návrhu na zlepšení. Teoretická část práce popisuje metody projektového managementu, které jsou dále využity v části práce, která se zabývá samotným návrhem řešení. Následně je analyzován současný stav technického prostředí společnosti zadavatele projektu a situace společnosti na trhu. Hlavní část práce popisuje návrh migrace současných terminálových farem společnosti zákazníka do cloudových datacenter nového poskytovatele terminálových služeb, s využitím metod a nástrojů projektového managementu. Závěrem jsou uvedeny přínosy projektu pro společnost.
Štátna filharmónia Košice - interpreti violončelových koncertov
Varhoľáková, Mária ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; KAŇKA, Michal (oponent)
Táto práca predstavuje interpretov sólového violončela, ktorí spolupracovali so Štátnou filharmóniou Košice od jej vzniku do dnešného dňa. Obsahuje prehľady všetkých violončelových osobností, ktorí vystúpili sólovo, alebo ako členovia komorného zoskupenia. Zámerne som selektovala slovenské osobnosti a bližšie predstavila ich život a umelecké pôsobenie. Zvláštnu kapitolu práce tvoria premierované skladby pre violončelo a orchester, z tvorby slovenských skladateľov. Posledná kapitola práce je praktickou časťou s výskumným charakterom. Vo forme dotazníka som skúmala ako vplývajú violončelové osobnosti na mladých čelistov a študentov košických konzervatórií.
Friedrich August Kummer a jeho skladby pre dve violončelá
Ivanecká, Jana ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; ERICSSON, Mikael (oponent)
Táto magisterská práca pojednáva o violončelistovi Friedrichovi Augustovi Kummerovi, predstaviteľovi drážďanskej školy, a jeho skladbách pre dve violončelá. Súčasťou práce sú informácie o nemeckej violončelovej hudbe 19. storočia, predstaviteľoch drážďanskej školy, životopis a metodika Friedricha Augusta Kummera, ďalej popis niektorých skladieb pre 2 violončelá a rozbor určitých častí z jeho 3 violončelových duetov op. 22. Informácie som čerpala z internetových článkov, kníh a notového materiálu.
Tvorba Jana Klusáka a Marka Kopelenta
Nečaský, Jan ; KAŇKA, Michal (vedoucí práce) ; PETRÁŠ, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce o fenoménu Nové hudby a dvou představitelích Marku Kopelentovi a Janu Klusákovi. Práce je rozdělena na dvě části, část teoreticko-historickou a analytickou. Teoreticko-historická část pojednává o Nové hudbě a hudebním ţivotě obou skladatelů, jejich působení v hudebních tělesech Musica viva pragensis (Kopelent) a Komorní harmonii (Klusák) o moderních postupech, která skladatele ovlivnila. Tato část je rozdělena na tři kapitoly. První se týká Nové hudbě a charakterizuje ji, další pojednávají o skladatelích. Druhá část bakalářské práce je analytická. Jedná se o rozbor skladeb Jitřní chvalozpěv (1978) Marka Kopelenta a VII. invence pro orchestr (1972−73) Jana Klusáka. Práce je napsána s pouţitím uvedené literatury a na základě osobních rozhovorů s oběma skladateli. V analytické části jsou přiloţeny skeny rozebíraných partitur.
Michaela Fukačová jako interpretka dánské violoncellové literatury
Šudáková, Aneta ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; STRAŠIL, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o Michaele Fukačové, uznávané české violoncellistce žijící v současnosti v Dánsku, mapuje její život, profesní úspěchy a koncertní činnost. Dále se práce věnuje skladatelům, kteří významně zasáhli do vývoje dánské hudby, zahrnuje také současné dánské autory, jejichž tvorba obohatila violoncellovou literaturu. Michaela Fukačová je úspěšnou interpretkou těchto skladeb a podílí se tak na jejich propagaci a začlenění do světového violoncellového repertoáru.
Becerra a Yamazaki: dvě chilské skladby pro violoncello
Aguirre-Araya, Evelyn Nora ; KAŇKA, Michal (vedoucí práce) ; PETRÁŠ, Miroslav (oponent)
Dva názory, které reprezentují chilskou identitu prostřednictvím hudebního díla zvaného “Partita č. 2” zkomponovaného chilským skladatelem Gustavem Becerrou-Schmidtem pro violoncello sólo a nově napsanou skladbou pro violoncello a klavír s názvem "Hudební cesta po Chile" vytvořenou japonskou hudebnicí Chiaki Yamazaki.
Arthur Honegger - Koncert pro violoncello
Štěpánek, Matěj ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; ERICSSON, Mikael (oponent)
Tématem této magisterské diplomová práce je violoncellový koncert Arthura Honeggera. Cílem práce je prozkoumat okolnosti jeho vzniku, provést základní strukturální analýzu, upozornit na fakt, že navzdory vysoké řemeslné i umělecké kvalitě tohoto díla se mu nedostává adekvátní pozornosti a přispět k rozšíření povědomí jak o této skladbě, tak o jejím autorovi. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První prozkoumává skladatele a jeho život, zejména období od dětství do roku 1929, kdy byl koncert pro violoncello napsán. Druhá pojednává v několika kapitolách přímo o koncertu samotném. O jeho formální, rytmické a tematické struktuře, jazzových prvcích a zvláštních interpretačních technikách, kadencích a dostupných profesionálních nahrávkách.
Využití nástrojů projektového managementu v praxi
Herman, Jaromír ; Petráš, Miroslav (oponent) ; Smolíková, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou a podrobným popisem životního cyklu projektu vybrané IT společnosti, jeho zhodnocením a implementací návrhu na zlepšení. Teoretická část práce popisuje metody projektového managementu, které jsou dále využity v části práce, která se zabývá samotným návrhem řešení. Následně je analyzován současný stav technického prostředí společnosti zadavatele projektu a situace společnosti na trhu. Hlavní část práce popisuje návrh migrace současných terminálových farem společnosti zákazníka do cloudových datacenter nového poskytovatele terminálových služeb, s využitím metod a nástrojů projektového managementu. Závěrem jsou uvedeny přínosy projektu pro společnost.
František Jílek, význačný dirigent Janáčkovy opery Brno
Kružík, Robert ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; BERNÁŠEK, Václav (oponent)
Jméno Františka Jílka rezonuje v úzkých odborných kruzích do dnešní doby, a to je tomu již dvacet tři let od jeho smrti. Já sám ho mám, už od útlého dětství, spojeno s Janáčkovou hudbou a interpretační precizností jemu vlastní, na kterou vzpomínají všichni hudebníci, kteří s ním po léta spolupracovali. V této práci se budu zaměřovat zejména na Jílkovo období v pozici šéfa brněnské opery. Doložím jeho činorodost mnohými recenzemi na jednotlivé premiéry operních titulů, kterých bylo za bezmála třicet let ve funkci mnoho. Dále bych rád zmínil i jeho působení pedagogické na hudební fakultě JAMU a taktéž pětileté období ve funkci šéfdirigenta Státní filharmonie Brno.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 PETRÁŠ, Marek
8 Petráš, Marek
2 Petráš, Michal
3 Petráš, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.