Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Gramatické schopnosti dětí na začátku školní docházky
Melecová, Pamela ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá logopedickou problematikou, sleduje vývoj řeči dítěte především z pohledu morfologicko-syntaktické roviny. Zaměřuje se na gramatické schopnosti dětí na začátku školní docházky, které jsou hodnoceny pomocí nově vytvořeného diagnostického materiálu s názvem Test gramatiky pro školní začátečníky. Teoretická část práce se zabývá jazykovým vývojem řeči, dále vývojem jazykových rovin s důrazem na morfologicko-syntaktickou rovinu, doplněnou o její diagnostiku. Podrobně se věnuje také gramatice, jejímu vývoji a diagnostickým materiálům užívaným v České republice, na Slovensku a v Polsku. Ve třetí teoretické kapitole jsou zmíněny diagnózy, u kterých byla gramatická stránka řeči sledována. Větší pozornost je pak věnována vývojové dysfázii. Empirická část práce je kvantitativního charakteru, na vzorku 170 dětí bylo hodnoceno praktické využití nového testu zaměřujícího se na gramatickou stránku řeči. Dále byla použita metoda pozorování dítěte a v závěru je výzkum doplněn o hodnocení práce s testem klinickými logopedkami. Prostřednictvím analýzy získaných dat bylo zjištěno, že děti s dysfázií vykazují v testu výrazné potíže, jejich úspěšnost však stoupá v závislosti na délce logopedické intervence. Zároveň délka administrace testu přesáhla stanovené kritérium především u dětí s...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.