|
Fobie ze zvířat u dětí předškolního věku
Kralertová, Michaela ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Bakalářská práce pojednává o fobiích ze zvířat u dětí předškolního věku. Teoretická část zpracovává toto téma obecně. Zaměřuje se na teoretické poznatky o fobiích, vliv zvířat na dítě a jeho odcizování přírodě. Dále pak na možnosti vzdělávání, které tomuto problému předcházejí. Praktická část se skládá z aktivit, které jsou zaměřené nejen na prevenci fobií (i strachu) ze zvířat, ale i na jejich zjištění a práci s nimi. Výzkumná část zjišťuje obecný vztah dětí k předem zvoleným zvířatům a odhaluje určité tendence v jejich oblíbenosti. Dále pak zkoumá, jaký má na tento vztah vliv věk, pohlaví dětí a MŠ ve které jsou vzdělávány (běžná nebo ekologicky zaměřená). Klíčová slova fobie, specifické fobie, fobie ze zvířat, biofobie, biofilie, předškolní dítě, mateřská škola, zooterapie, environmentální výchova, lesní MŠ, odcizování přírodě
|
|
Příprava a průběžná podpora dobrovolníků HoSt Home-Start ČR
Kralertová, Michaela ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Šťastná, Jaroslava (oponent)
(česky) Diplomová práce se věnuje tématu přípravy a podpory dobrovolníků organizace HoSt Home-Start ČR. Cílem práce je zjistit názor dobrovolníků a koordinátorů na kvalitu přípravy a průběžné podpory, které jsou ze strany organizace dobrovolníkům poskytovány. Dalším cílem je zmapovat nakolik jsou dobrovolníci připraveni na dobrovolnickou činnost v rodině. Tyto informace budou sloužit koordinátorům jako významný zdroj podnětů ke zkvalitnění služeb pro dobrovolníky. Výstupem diplomové práce je evaluační dotazník, který organizaci poslouží k získání zpětné vazby od budoucích absolventek školení. Teoretická část je rozčleněna na čtyři hlavní témata - dobrovolnictví, dobrovolník, rodina a možnosti její podpory, dobrovolnictví v oblasti podpory rodiny. V praktické části jsou poté popsány výsledky mého výzkumného šetření realizovaného v organizaci HoSt Home-Start ČR. Jako metodu výzkumu jsem zvolila polostrukturované rozhovory, které byly provedeny s dobrovolníky a koordinátory organizace. Z odpovědí respondentů vyplynula doporučení pro možné změny v jednotlivých oblastech školení i podpory, které jsem shrnula v závěrečných kapitolách mé práce.
|
|
Fobie ze zvířat u dětí předškolního věku
Kralertová, Michaela ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Bakalářská práce pojednává o fobiích ze zvířat u dětí předškolního věku. Teoretická část zpracovává toto téma obecně. Zaměřuje se na teoretické poznatky o fobiích, vliv zvířat na dítě a jeho odcizování přírodě. Dále pak na možnosti vzdělávání, které tomuto problému předcházejí. Praktická část se skládá z aktivit, které jsou zaměřené nejen na prevenci fobií (i strachu) ze zvířat, ale i na jejich zjištění a práci s nimi. Výzkumná část zjišťuje obecný vztah dětí k předem zvoleným zvířatům a odhaluje určité tendence v jejich oblíbenosti. Dále pak zkoumá, jaký má na tento vztah vliv věk, pohlaví dětí a MŠ ve které jsou vzdělávány (běžná nebo ekologicky zaměřená). Klíčová slova fobie, specifické fobie, fobie ze zvířat, biofobie, biofilie, předškolní dítě, mateřská škola, zooterapie, environmentální výchova, lesní MŠ, odcizování přírodě
|