Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Systém pro podporu výuky kuželoseček
Hejlová, Eliška ; Surynková, Petra (vedoucí práce) ; Karger, Adolf (oponent)
Práce představuje vlastní software pro rýsování na počítači zaměřený na kon- strukci kuželoseček. Je určena především středoškolským studentům a jejich učitelům pro použití při výuce deskriptivní geometrie a matematiky. Obsahuje několik příkladů s řešením pro rýsování v tomto programu. Další částí práce je teorie o kuželosečkách. Je ukázáno několik definic, konstrukcí a základních vlastností kuželoseček. Také je ukázána konstrukce a vlastnosti tečny v bodě kuželosečky. Teorie je doplněna názornými animacemi a obrázky vytvořenými v programu GeoGebra. Také jsou předvedeny důkazy ekvivalencí jednotlivých definic. 1
The mathematical theory of juggling
Búzik, Michal ; Slavík, Antonín (vedoucí práce) ; Karger, Adolf (oponent)
Názov práce: Matematická teorie žonglování Autor: Michal Búzik Katedra / Ústav: Katedra didaktiky matematiky Vedúci bakalárskej práce: RNDr. Antonín Slavík, Ph.D. Abstrakt: Bakalárska práca pojednáva o spôsoboch matematického popisu žonglova- nia. Prioritná časť sa venuje zápisu simulácie vyhadzovania loptičiek pomocou celočí- selných postupností, takzvaných siteswapov. Poukazuje na ich vytváranie, vzájomne vzťahy a spôsoby grafického zobrazenia v diagramoch. Na základe obmedzujúcich aspektov sú zhrnuté výsledky výpočtov všetkých možností žonglovacích postupností a zovšeobecnenie týchto poznatkov. Okrem využitia kombinatoriky a teórie grafov sú popísané aj vzťahy medzi žonglovaním a teóriou uzlov, či change ringing. Kľúčové slová: žonglovanie, postupnosť, siteswap
Teorie grafů ve výuce na střední škole
Jirovský, Lukáš ; Pavlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Karger, Adolf (oponent)
Úkolem této diplomové práce je vytvořit interaktivní webové stránky zaměřené na vybrané problémy teorie grafů (např. hledání kostry grafu, problematika toků v sítích, význam jádra grafu v teorii her atd.) a možnosti jejich využití (např. v rámci motivace při výuce matematiky a informatiky). Vytvořený učební materiál bude použitelný nejen pro zpestření a doplnění výuky na střední škole (teorie grafů dosud není součástí standardního učiva gymnázií a středních odborných škol), ale i pro samostudium. Důraz je v práci kladen na široké spketrum úloh a řešených příkladů vhodných na procvičení a upevnění/osvojení základních pojmů a myšlenek teorie grafů.
Webová aplikace: Základní poznatky z matematiky na střední škole
Pavlicová, Vladimíra ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Karger, Adolf (oponent)
Předložená diplomová práce má za cíl sloužit jako interaktivní výukový materiál především pro žáky prvního ročníku středních škol, zaměřený na základní poznatky z matematiky. První část práce se věnuje analýze existujících webových stránek, které korespondují s tématem diplomové práce. Hodnocena je nejen jejich odborná kvalita, ale také rozsah využití interaktivních prvků. Ve druhé části práce je představen vytvořený výukový materiál, který má formu webové stránky. Obsahuje učivo o mocninách a odmocninách, mnohočlenech a lomených výrazech. V souladu s aktuálními trendy je důraz kladen na vizualizaci učiva (schémata, grafické prvky) a také interaktivitu. Webové stránky navíc umožňují individuální výuku, neboť součástí všech cvičení je i řešení, tudíž uživatel získává okamžitou zpětnou vazbu. Stránky jsou volně přístupné.
Prostorová zobecnění vlastností trojúhelníku
Šrubař, Jiří ; Karger, Adolf (vedoucí práce) ; Boček, Leo (oponent) ; Lávička, Miroslav (oponent)
NA' ZEV PRA' CE Prostorova' zobecneňı' vlastnostı' troju'helnı'ku AUTOR Jirˇı' Sřubarˇ SˇKOLITEL Prof. RNDr. Adolf Karger, DrSc. SˇKOLI'CI' PRACOVISŤEˇ Katedra didaktiky matematiky ABSTRAKT V pra' ci jsou popsa' ny zajı'mave' vlastnosti troju'helnı'ku, neˇktere' vsěobecneˇ zna' me', jine' me'neˇ zna' me'. Cı'lem bylo popsat analogicke' vlastnosti cťyršteňu a tyto vlastnosti doka' zat. Prˇi du˚kazech prostorovy'ch vztahu˚ jsou pouzˇity syn- teticka' i vy'pocětnı' metoda, preferovana' je ale synteticka' metoda vzhledem k jejı' na' zornosti. Pra' ce je rozdeľena do dvou cˇa' stı'. V prvnı' cˇa' sti jsou popsa' ny ty vlastnosti cťyršteňu, ktere' odpovı'dajı' pojmu˚m težˇisťeˇ a ortocentrum troju'helnı'ku. Jsou odvozeny podmı'nky pro existenci ortocentra cťyršteňu. Da' le je pro cťyršteňy bez ortocentra zaveden Mongeu˚v bod, ktery' ma' vlastnosti ortocentru odpo- vı'dajı'cı'. V druhe' cˇa' sti pra' ce jsou zkouma' ny neˇktere' dalsˇı' vlastnosti troju'helnı'ku - - Simsonova prˇı'mka, Longchampu˚v bod, kruzňice devı'ti bodu˚, Eulerova prˇı'mka, Lemoinu˚v bod, isodynamicke' body, Lemoinova osa a Brocardova osa. Jako hlavnı' vy'sledek te'to pra' ce jsou definova' ny a je doka' za' na exis- tence prostorovy'ch analogiı' uvedeny'ch vlastnostı' troju'helnı'ku - Longcham- pova bodu...
Výuka stereometrie a podpora prostorové představivosti s využitím počítače
Gergelitsová, Šárka ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Karger, Adolf (oponent) ; Pech, Pavel (oponent)
doktorské disertační práce Název práce: Výuka stereometrie a podpora prostorové představivosti s využitím počítače Autor: Šárka Gergelitsová Katedra: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí disertační práce: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D., Kabinet software a výuky informatiky Abstrakt: V práci předkládáme přehled současných možností využití počítačové podpory pro výuku stereometrie a rozvoj prostorové představivosti. Materiály jsou zaměřeny na středoškolské učivo, mnohé z nich je však možno využít i pro mladší, případně starší žáky a studenty. Práce je pojata jako pomůcka a soubor didaktických materiálů pro učitele. Hlavní částí práce je soubor příkladů a úloh, které lze řešit za pomoci systémů dynamické geometrie. Obsahuje i metodické poznámky a vytvořené modely k těmto úlohám. Práce obsahuje více než 100 úloh a příkladů a její součástí je CD s více než 300 podpůrnými modely včetně modelů se šablonami pro tvorbu testů. Součástí práce jsou i připravená zadání kvízů prostorové představivosti a vlastní návrh prostředí pro jejich tvorbu, které nabízí i automatickou kontrolu správnosti řešení. Práce dále obsahuje sadu vlastních didaktických aplikací a her vytvořených pro podporu některých dílčích schopností - složek prostorové představivosti, včetně sad úloh, nástrojů pro automatické hodnocení a...
Rekonstrukce fotografického snímku
Frühbauer, František ; Surynková, Petra (vedoucí práce) ; Karger, Adolf (oponent)
Bakalářská práce Rekonstrukce fotografického snímku se zabývá konstruktivní fotogrammetrií, rekonstrukcí vodorovného snímku a 3D vizualizací rekonstruo- vaných objektů. Může být použita jako učební doplněk při studiu deskriptivní geometrie. Práce obsahuje část o lineární perspektivě, kde ukazuje několik pou- žívaných konstrukcí. Poté se věnuje fotogrammetrii. Stručně je popsána historie, rozdělení a využití fotogrammetrie. Následují podrobně popsané příklady na re- konstrukci vodorovného snímku a ukázky využití konstruktivní fotogrammetrie v praxi. Text je doplněn množstvím vlastních obrázků, které byly vytvořeny v mo- delovacím programu Rhinoceros. Součástí práce je CD s elektronickou verzí práce, obrázky a zdrojovými soubory většiny obrázků. 1

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.