Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Systém pro zobrazování černobílých snímků v nepravých barvách (Pseudocolor)
Kaděrka, Petr ; Kratochvíl, Tomáš (oponent) ; Říčný, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o možnostech zobrazení černobílých snímků v nepravých barvách (Pseudocolor). Jsou zde rozebrány a popsány jednotlivé metody jak softwarové tak hardwarové a je navrženo detailní blokové schéma systému Pseudocolor. Toto blokové schéma je vytvořeno na základě získaných teoretických informací. V diplomové práci jsou popsány jednotlivé funkční bloky schématu a jsou také realizovány jejich obvodové návrhy. Některé z funkčních bloků jsou odsimulovány programem PSpice a jsou k nim přiloženy odpovídající průběhy signálu. Dále je provedena vhodná volba aktivních i pasivních součástek, ze kterých je vytvořeno celkové zapojení systému Pseudocolor. Jsou zde uvedeny všechny podklady pro realizaci zařízení – oboustranný výkres plošného spoje, rozložení a rozpiska součástek.
Pravda, nepravda a lež v českém mediálním diskurzu: Metody fact-checkingu uplatňované na portále Demagog.cz v rámci prezidentské kampaně 2018
Poulová, Kristýna ; Kaderka, Petr (vedoucí práce) ; Macek, Jakub (oponent) ; Svobodová, Jindřiška (oponent)
Tato dizertační práce se zaměřuje na popis procesu a metod fact-checkingu na portále Demagog.cz během prezidentské kampaně 2018. Jejím cílem je zhodnotit limity, přínosy a specifickou podobu fact-checkingu v českém prostředí, jedná se totiž o jediný český projekt zaměřený výhradně na tuto činnost. K výzkumu bylo využito metod etnometodologicky poučené etnografie, která fact- checking umožňuje zkoumat v prostředí, v němž je běžně provozován, a výzkumná zjištění zakládat na interpretacích samotných členů portálu. Jako výzkumná data byly využity i video- záznamy obrazovky počítače koordinátora projektu při popisované činnosti. K objasnění těch částí procesu, které nebylo možné přímo odpozorovat, bylo využito potenciálu metapragma- tické vnímavosti v podobě doplňujících otázek na koordinátora, studia jeho poznámek k jednotlivým výrokům i záznamů konverzace mezi experty projektu v administrativním sys- tému portálu. Postup při fact-checkingu byl demonstrován na příkladech uveřejněných i neu- veřejněných výroků. Výzkum dokázal, že limity fact-checkingu na portále Demagog.cz odrážejí limity fact- checkingu jako takového. Například v tom, jak se soustavně dává přednost právnímu inter- pretačnímu rámci, který vede k co nejjednoznačnějším hodnocením výroků. Od jiných fact- chekin- gových projektů se...
Slogany, obrazy, argumenty: nekomerční reklama v sociálním kontextu
Kaderka, Petr ; Mareš, Petr (vedoucí práce) ; Nekvapil, Jiří (oponent) ; Holšánová, Jana (oponent)
Ve své disertační práci se věnuji průzkumu nového komunikačního fenoménu české společnosti - nekomerční reklamy. Analyzuji plakáty nestátních neziskových organizací z lingvistického a sémiotického hlediska. Na rovině strukturní se zaměřuji na výzkum konstitutivních prvků plakátu, na výzkum vztahů mezi uplatňovanými sémiotickými mody a na výzkum vztahů plakátů k dalším promluvám a žánrům z diskurzního světa české společnosti. Na rovině procesuální zkoumám utváření smyslu komunikátu. Práce má interdisciplinární charakter: propojuje přístupy lingvistické, sémiotické a sociologické, a to na filozofických základech položených v díle Alfreda Schütze. Práce je rozdělena do dvou částí. V první části nahlížím předmět zájmu z perspektivy analytika. S využitím teorií znaku, žánru, diskurzu, multimodality a argumentace analyzuji několik desítek plakátů nekomerční reklamy. V druhé části se věnuji perspektivě běžných recipientů. S využitím metody moderovaných skupinových diskusí (focus groups) analyzuji interpretační postupy členů české společnosti. V závěru práce podávám znakovou, žánrovou a diskurzní charakteristiku plakátů nekomerční reklamy.
Vliv metaforičnosti na hodnocení reklamních komunikátů v českých reklamních soutěžích
Wachtlová, Nikola ; Kaderka, Petr (vedoucí práce) ; Mrázková, Kamila (oponent)
V předložené bakalářské práci vycházím z kognitivního pojetí metafory jako prostředku, který strukturuje vnímání reality díky korespondencím mezi metaforickými doménami. Navazuji na empirické výzkumy, které prokazují vliv přítomnosti metafor a jejím typem v reklamních komunikátech na pozitivní hodnocení reklamy. Pokud je mi známo, nebyla tato zjištění konfrontována s materiálem z české kulturní oblasti. V této práci analyzuji české reklamy nominované do domácí reklamní soutěže, jejichž výsledky považuji za jeden ze způsobů hodnocení reklam. Celkem analyzuji devatenáct reklamních kampaní přihlášených do soutěže Creative Awards v kategoriích Print a Outdoor, které se v letech 2016 a 2017 umístily na prvním až třetím místě. V práci sleduji vztah mezi přítomností metafory a umístěním reklamy v soutěži. V každém reklamním komunikátu identifikuji (ne)přítomnost metafory, případně určím její typ v závislosti na vizuální prezenci metaforických domén a na sémiotickém modu, ve kterém se domény vyskytují, a interpretuji korespondence mezi doménami metaforického přenosu. Analýza oproti očekávání neprokázala větší míru výskytu metafory mezi vítěznými reklamními komunikáty. Ve vzorku se objevily všechny stanovené typy metafor, tj. kontextuální, hybridní, přirovnávací a verbálně-pikturální. V závěru práce...
Argumentace v jazykové interakci: sekvenční struktura zdůvodňování v televizním duelu
Kopecký, Jakub ; Kaderka, Petr (vedoucí práce) ; Kraus J., (oponent) ; Orgoňová, Olga (oponent)
Argumentace v jazykové interakci: sekvenční struktura zdůvodňování v televizním duelu Abstrakt Ve své disertační práci se zabývám sekvenční strukturou argumentování v mluvené jazykové interakci. Vycházím z komunikačního pojetí argumentace jako jazykového jednání, které spočívá ve zdůvodnění sporného stanoviska s cílem přesvědčit posluchače o přijatelnosti této sporné pozice, resp. obhájit stanovisko před zpochybněním. Hlavním cílem práce je popis interakčního kontextu argumentačního jednání na materiálu televizních duelů (debat). K tomu využívám metody etnometodologické konverzační analýzy v kombinaci s některými poznatky teorie argumentace. Empirické analýze jsou podrobeny typy jazykového jednání v argumentační interakci (např. výzva k argumentaci, problematizace stanoviska nebo argumentu aj.) a prostředky signalizace argumentačního jednání. Těžiště výzkumu spočívá v analýze sekvenční organizace televizního duelu včetně systému střídání mluvčích a v popisu sekvenčních kontextů argumentace v daném žánru. Pozornost věnuji mimo jiné průběhu tzv. polemických sekvencí, tj. sérií vzájemných polemických reakcí (problematizací) účastníků duelu. Zkoumám také další typy jazykových jednání, která iniciují argumentaci tím, že se podílejí na konstruování spornosti, a typy verbálních reakcí na argumenty, v nichž se...
Krystalizace historických okamžiků v mediálních dialogických sítí: etnometodologická analýza českého mediálního diskurzu
Tesařová, Kristýna ; Kaderka, Petr (vedoucí práce) ; Lehečková, Eva (oponent)
V této diplomové práci sleduji krystalizaci kauzy lhaní politika M. Haška a jeho kolegů o schůzce s prezidentem, která se odehrála po volbách do Poslanecké sněmovny na podzim 2013. Na krystalizaci kauzy jsem nahlížela prostřednictvím kvalitativní analýzy masmediálních komunikátů jako na svým způsobem "historickou" událost v politickém životě zúčastněných. Analýza je založena na pojmu mediální dialogická síť J. Nekvapila a I. Leudara. Ve svých posledních společných publikacích tento pojem zkombinovali s metodologickým nástrojem členské kategorizační analýzy a pojmem strukturovaná bezprostřednost. Členská kategorizační analýza mi kromě sekvenčních aspektů interakce umožnila zohlednit v analýze také to, jak sociální aktéři kategorizují sami sebe, své komunikační partnery a nepersonální objekty a díky pojmu strukturovaná bezprostřednost jsem mohla zkoumat, jaké historické specifičnosti činí sociální aktéři v při interpretaci svého jednání a jednání svých komunikačních partnerů bezprostředními. Kromě analýzy utváření konkrétní mediální dialogické sítě bylo dalším cílem výzkumu zjistit, jak by bylo možné pojem inovovat vzhledem k jeho aplikaci na současný masmediální diskurz proměněný nástupem nových médií. Hašek a jeho přívrženci vyzvali Sobotku na zasedání předsednictva strany následující den po...
The Status of German as a Language of Science
Vávrová, Lucie ; Dovalil, Vít (vedoucí práce) ; Kaderka, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá jazyky užívanými v rámci vědecké komunikace. Cílem bylo stanovit, jaké postavení má němčina mezi jazyky vědecké komunikace. Nejprve byly zjišťovány jazyky, ve kterých je možno publikovat, a ve kterých se opravdu publikuje v odborných časopisech vydávaných v České Republice a v německy mluvících zemích. Dále nás zajímalo, ve kterých jazycích autoři zveřejňují své konferenční příspěvky. Dalším sledovaným typem vědecké komunikace byla komunikace v rámci vysokoškolské výuky - určovány byly jazyky, ve kterých se vyučuje a dále také jazyky, které jsou vyučovány v rámci výuky cizích jazyků na českých vysokých školách. Výsledky této práce ukázaly, že angličtina se stala mezinárodním prostředkem vědecké komunikace a že němčina ztratila svoji pozici jazyka mezinárodní vědecké komunikace a z části ztrácí i svou pozici v rámci národní vědecké komunikace.
The Language management in big multinational companies of German origin in the Czech Republik
Engelhardt, Oliver Manfred ; Nekvapil, Jiří (vedoucí práce) ; Kaderka, Petr (oponent) ; Nekula, Marek (oponent)
Nadnárodní podniky německého původu v České republice pracují minimálně ve tří jazycích (česky, anglicky a německy) a to z důvodů mezinárodní povahy pracovního kolektivu a hospodářské činnosti. Tato práce vychází z etnografických dat několika podniků tohoto typu, získaných díky kvalitativním metodám (především interview a zúčastněné pozorování). K metodologickému rámci patří konverzační analýza a analýza diskurzu. Aplikací teorie jazykového managementu (Neustupný, Jernudd, Nekvapil) je empiricky zkoumána jazyková situace dvou firem. Vzhledem k makrosociální rovině (organizovaný management) vykonávají firmy management vícejazyčnosti: předmětem jazykové politiky je tedy institucionální vícejazyčnost anebo zřízení pozice určitých jazyků a zásad pro jejich použití. Na mikrosociální rovině vykonávají jednotliví pracovníci jazykový management využitím určitých komunikačních strategií. Tato studie popisuje emickou perspektivu zaměstnanců, kteří diskurzem o mnohojazyčnosti konstruují identitu firmy a zároveň vlastní identitu. Zvláštní pozornost je věnována překladatelům a tlumočníkům, kteří mají vzhledem k jazykovému managementu a k národním a odborným identitám ve firmách specifickou roli.
Slogany, obrazy, argumenty: nekomerční reklama v sociálním kontextu
Kaderka, Petr ; Mareš, Petr (vedoucí práce) ; Nekvapil, Jiří (oponent) ; Holšánová, Jana (oponent)
Ve své disertační práci se věnuji průzkumu nového komunikačního fenoménu české společnosti - nekomerční reklamy. Analyzuji plakáty nestátních neziskových organizací z lingvistického a sémiotického hlediska. Na rovině strukturní se zaměřuji na výzkum konstitutivních prvků plakátu, na výzkum vztahů mezi uplatňovanými sémiotickými mody a na výzkum vztahů plakátů k dalším promluvám a žánrům z diskurzního světa české společnosti. Na rovině procesuální zkoumám utváření smyslu komunikátu. Práce má interdisciplinární charakter: propojuje přístupy lingvistické, sémiotické a sociologické, a to na filozofických základech položených v díle Alfreda Schütze. Práce je rozdělena do dvou částí. V první části nahlížím předmět zájmu z perspektivy analytika. S využitím teorií znaku, žánru, diskurzu, multimodality a argumentace analyzuji několik desítek plakátů nekomerční reklamy. V druhé části se věnuji perspektivě běžných recipientů. S využitím metody moderovaných skupinových diskusí (focus groups) analyzuji interpretační postupy členů české společnosti. V závěru práce podávám znakovou, žánrovou a diskurzní charakteristiku plakátů nekomerční reklamy.
Systém pro zobrazování černobílých snímků v nepravých barvách (Pseudocolor)
Kaděrka, Petr ; Kratochvíl, Tomáš (oponent) ; Říčný, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o možnostech zobrazení černobílých snímků v nepravých barvách (Pseudocolor). Jsou zde rozebrány a popsány jednotlivé metody jak softwarové tak hardwarové a je navrženo detailní blokové schéma systému Pseudocolor. Toto blokové schéma je vytvořeno na základě získaných teoretických informací. V diplomové práci jsou popsány jednotlivé funkční bloky schématu a jsou také realizovány jejich obvodové návrhy. Některé z funkčních bloků jsou odsimulovány programem PSpice a jsou k nim přiloženy odpovídající průběhy signálu. Dále je provedena vhodná volba aktivních i pasivních součástek, ze kterých je vytvořeno celkové zapojení systému Pseudocolor. Jsou zde uvedeny všechny podklady pro realizaci zařízení – oboustranný výkres plošného spoje, rozložení a rozpiska součástek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 Kaděrka, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.