Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role malých RNA v transgenerační stresové paměti rostlin
Jaklová, Veronika ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Lipavská, Helena (oponent)
Rostliny jsou neustále ovlivňovány různými abiotickými i biotickými stresy, které vyvolávají celou řadu reakcí. Výsledkem může být zvýšená tolerance rostlin vůči různým stresovým faktorům jako je napadení herbivory nebo nedostatek vody. Tato odolnost může být mimo jiné i epigenetickými mechanismy přenesenaina další generace.Natvorbě mezigeneračníivícegeneračnístresové pamětise mohouhojně podílet malé RNA sloužící jako signální molekuly rychlé odpovědi rostliny na stres. MiRNA jsou převážně regulátorygenové exprese,prostřednictvímsvých inhibičních a degradačních aktivit řídí transkripci genů a translaci velkého množství proteinů. SiRNA by se mohly účastnit přenosu transkripční paměti prostřednictvímmechanismuRNA řízenéDNA methylace (RdDM).Methylace DNA ahistonovémodifikace společně slouží jako chromatinové značky, jež je možné epigeneticky přenést do dalších generací. Na základě toho pak rostliny odvozené od stresu vystavených rodičovských rostlin vykazují velké změny v genové expresioprotirostlinám s nestresovanýmirodiči.Tyto změnypak přetrvávajípo různě dlouhou dobu v závislosti na tom, zda je opět genová exprese indukována stresovým faktorem či nikoli. Zájem o pochopení mechanismů transgenerační stresové paměti v poslední době značně vzrostl a tyto znalosti mohou již brzy umožnit jejich...
Systém formální pomoci dětem z dětských domovů při přechodu do samostatného života
Jaklová, Veronika ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Čampulková, Jitka (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá přípravu dětí z dětských domovů na samostatný život a zároveň i následnou pomoc po jejich odchodu ze zařízení, a to perspektivou expertů. Ačkoli se zdá být problematika dětí vyrůstajících v ústavní péči poměrně často diskutovaným tématem, praxi výrazně systémově neuchopené. Práce se tedy zaměřuje na konkrétní systému a na konkrétní oblasti představující pro děti určitá rizika při samotném opouštění instituce. Na problematiku je nahlíženo optikou teorie up implementace politiky a teorie vynořující se dospělosti. Empirická část představuje výsledky kvalitativního výzkumu, jež byl s rozhovorů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.