Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje k pohybovým aktivitám u žáků mladšího školního věku
Holický, Jakub ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Jebavý, Radim (oponent)
POSTOJE K POHYBOVÝM AKTIVITÁM U DĚTÍ V MLADŠÍM ŠKOLNÍM VĚKU Cíle: Hlavním cílem této práce je zjištění postojů k pohybovým aktivitám u žáků mladšího školního věku pomocí dotazníku CATPA/Grade Year 3 (Schutz et al. 1985) v záměrně vybraných školách ve školním roce 2008/2009 a následná komparace s výsledky Málkové z roku 2002. Metody: V našem empirickém výzkumu jsme použili k získání dat metodu dotazníku. Jednalo se o specializovaný dotazník pro děti mladšího školního věku známý pod názvem CATPA GRADE / YEAR 3 (Schutz et al. 1985). Uvedený dotazník postihuje šest dimenzí postojů (sociální cítění, zdraví, nebezpečí, sociální prožívání, estetično a radost z pohybu). Pro správné vyplnění dotazníku byl vytvořen manuál pro učitele, popřípadě ostatní examinátory, kteří byli tak připraveni zodpovídat případné dotazy žáků. Výzkum byl realizován ve třetích a čtvrtých třídách záměrně vybraných ZŠ (jedna mimopražská a jedna pražská základní škola). Výzkum byl jednostupňový a navazoval na deskriptivní výzkum Kaplana (2001). Výsledky: Ze sledovaných průměrných hodnot šesti proměnných jsme zjistili zvýšenou hodnotu u dimenze X5 - estetično u dívek. U chlapců jsme naopak naměřili zvýšenou hodnotu u dimenze X3 - nebezpečí. Domníváme se, že je to způsobeno počátečním uvědomění si ženské a mužské identity. Při...
Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech
Holický, Jakub ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Mess, Filip (oponent)
Bibliografická identifikace Jméno a příjmení autora: Mgr. Jakub Holický Název disertační práce: Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech Pracoviště: Katedra pedagogiky, psychologie a didaktiky tělesné výchovy a sportu Vedoucí práce: prof. PhDr. Antonín Rychtecký, DrSc. Rok obhajoby disertační práce: 2015 Abstrakt Zahraniční odborné publikace poukazují na negativní diferenciaci vývoje dětí z dětských domovů v oblasti psychomotoriky oproti běžným vývojovým normám ve společnosti. V české literatuře ovšem v současné době faktické poznatky o dané problematice chybějí. Cíle: Cílem práce bylo porovnat úroveň psychomotorického vývoje a základních antropometrických ukazatelů mezi dětmi z pražských dětských domovů a dětmi z většinové společnosti. Metody: Tato disertační práce empiricko-teoretického charakteru je kvantitativním typem výzkumu. V nejobecnějším metodologickém pojetí má povahu pozorování výzkumných proměnných. Pro zjišťování úrovně psychomotorického vývoje dětí byla použita testová baterie Bruininks- Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2). Celkem bylo testováno 449 probandů (224 chlapců a 225 dívek), z toho 105 dětí (57 chlapců a 48 dívek) z dětských domovů (základní soubor dané populace). Základní a mateřské školy byly vybrány kvótním výběrem na základě...
Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech
Holický, Jakub ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Mess, Filip (oponent) ; Hájková, Vanda (oponent)
Bibliografická identifikace Jméno a příjmení autora: Mgr. Jakub Holický Název disertační práce: Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech Pracoviště: Katedra pedagogiky, psychologie a didaktiky tělesné výchovy a sportu Vedoucí práce: prof. PhDr. Antonín Rychtecký, DrSc. Rok obhajoby disertační práce: 2015 Abstrakt Zahraniční odborné publikace poukazují na negativní diferenciaci vývoje dětí z dětských domovů v oblasti psychomotoriky oproti běžným vývojovým normám ve společnosti. V české literatuře ovšem v současné době faktické poznatky o dané problematice chybějí. Cíle: Cílem práce bylo porovnat úroveň psychomotorického vývoje a základních antropometrických ukazatelů mezi dětmi z pražských dětských domovů a dětmi z většinové společnosti. Metody: Tato disertační práce empiricko-teoretického charakteru je kvantitativním typem výzkumu. V nejobecnějším metodologickém pojetí má povahu pozorování výzkumných proměnných. Pro zjišťování úrovně psychomotorického vývoje dětí byla použita testová baterie Bruininks- Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2). Celkem bylo testováno 449 probandů (224 chlapců a 225 dívek), z toho 105 dětí (57 chlapců a 48 dívek) z dětských domovů (základní soubor dané populace). Základní a mateřské školy byly vybrány kvótním výběrem na základě...
Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech
Holický, Jakub ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Mess, Filip (oponent) ; Hájková, Vanda (oponent)
Bibliografická identifikace Jméno a příjmení autora: Mgr. Jakub Holický Název disertační práce: Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech Pracoviště: Katedra pedagogiky, psychologie a didaktiky tělesné výchovy a sportu Vedoucí práce: prof. PhDr. Antonín Rychtecký, DrSc. Rok obhajoby disertační práce: 2015 Abstrakt Zahraniční odborné publikace poukazují na negativní diferenciaci vývoje dětí z dětských domovů v oblasti psychomotoriky oproti běžným vývojovým normám ve společnosti. V české literatuře ovšem v současné době faktické poznatky o dané problematice chybějí. Cíle: Cílem práce bylo porovnat úroveň psychomotorického vývoje a základních antropometrických ukazatelů mezi dětmi z pražských dětských domovů a dětmi z většinové společnosti. Metody: Tato disertační práce empiricko-teoretického charakteru je kvantitativním typem výzkumu. V nejobecnějším metodologickém pojetí má povahu pozorování výzkumných proměnných. Pro zjišťování úrovně psychomotorického vývoje dětí byla použita testová baterie Bruininks- Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2). Celkem bylo testováno 449 probandů (224 chlapců a 225 dívek), z toho 105 dětí (57 chlapců a 48 dívek) z dětských domovů (základní soubor dané populace). Základní a mateřské školy byly vybrány kvótním výběrem na základě...
Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech
Holický, Jakub ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Mess, Filip (oponent)
Bibliografická identifikace Jméno a příjmení autora: Mgr. Jakub Holický Název disertační práce: Psychomotorický vývoj dětí v pražských školách a dětských domovech Pracoviště: Katedra pedagogiky, psychologie a didaktiky tělesné výchovy a sportu Vedoucí práce: prof. PhDr. Antonín Rychtecký, DrSc. Rok obhajoby disertační práce: 2015 Abstrakt Zahraniční odborné publikace poukazují na negativní diferenciaci vývoje dětí z dětských domovů v oblasti psychomotoriky oproti běžným vývojovým normám ve společnosti. V české literatuře ovšem v současné době faktické poznatky o dané problematice chybějí. Cíle: Cílem práce bylo porovnat úroveň psychomotorického vývoje a základních antropometrických ukazatelů mezi dětmi z pražských dětských domovů a dětmi z většinové společnosti. Metody: Tato disertační práce empiricko-teoretického charakteru je kvantitativním typem výzkumu. V nejobecnějším metodologickém pojetí má povahu pozorování výzkumných proměnných. Pro zjišťování úrovně psychomotorického vývoje dětí byla použita testová baterie Bruininks- Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2). Celkem bylo testováno 449 probandů (224 chlapců a 225 dívek), z toho 105 dětí (57 chlapců a 48 dívek) z dětských domovů (základní soubor dané populace). Základní a mateřské školy byly vybrány kvótním výběrem na základě...
Postoje k pohybovým aktivitám u žáků mladšího školního věku
Holický, Jakub ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Jebavý, Radim (oponent)
POSTOJE K POHYBOVÝM AKTIVITÁM U DĚTÍ V MLADŠÍM ŠKOLNÍM VĚKU Cíle: Hlavním cílem této práce je zjištění postojů k pohybovým aktivitám u žáků mladšího školního věku pomocí dotazníku CATPA/Grade Year 3 (Schutz et al. 1985) v záměrně vybraných školách ve školním roce 2008/2009 a následná komparace s výsledky Málkové z roku 2002. Metody: V našem empirickém výzkumu jsme použili k získání dat metodu dotazníku. Jednalo se o specializovaný dotazník pro děti mladšího školního věku známý pod názvem CATPA GRADE / YEAR 3 (Schutz et al. 1985). Uvedený dotazník postihuje šest dimenzí postojů (sociální cítění, zdraví, nebezpečí, sociální prožívání, estetično a radost z pohybu). Pro správné vyplnění dotazníku byl vytvořen manuál pro učitele, popřípadě ostatní examinátory, kteří byli tak připraveni zodpovídat případné dotazy žáků. Výzkum byl realizován ve třetích a čtvrtých třídách záměrně vybraných ZŠ (jedna mimopražská a jedna pražská základní škola). Výzkum byl jednostupňový a navazoval na deskriptivní výzkum Kaplana (2001). Výsledky: Ze sledovaných průměrných hodnot šesti proměnných jsme zjistili zvýšenou hodnotu u dimenze X5 - estetično u dívek. U chlapců jsme naopak naměřili zvýšenou hodnotu u dimenze X3 - nebezpečí. Domníváme se, že je to způsobeno počátečním uvědomění si ženské a mužské identity. Při...

Viz též: podobná jména autorů
3 HOLICKÝ, Jiří
1 Holický, J.
2 Holický, Jan
3 Holický, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.