|
LIDUHLAS
Chalabalová, Aneta ; Gravlejs, Ivars (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Sbírám prostřednictvím audionahrávek a online platformem kulturu událostí, kterou se pokouším reflektovat skrze svoji sociální vrstvu, rovněž tak skupinu lidí kteří mi materiál poskytují. Snažím se vyvolat v divákovi určitou sebereflexi a ukázat jiný pohled na problematiku spojenou se zmíněnými tématy. Výstupem je akce/instalace.
|
|
Podle skutečných událostí
Davydenko, Polina ; Kohout, Martin (oponent) ; Gravlejs, Ivars (vedoucí práce)
V reakci na průběh sbírání souborů fotografií jsem se rozhodla zaměřit na to, jak nespoléhat na jisté úlovky. Vytvořila jsem set obrazů, ze kterých je možné vyčíst více významů, a to díky absenci vyprávění i jakéhokoli textu. V souboru ex-post hledám strukturu a případně na ni navazuji dalšími obrazy.
|
| |
|
Bu Bu
Švantnerová, Izabela ; Fišerová, Lucia (oponent) ; Gravlejs, Ivars (vedoucí práce)
Věnujeme se době našeho odpočinku, na který se spousty z nás těší celý den. Avšak jsou mezi námi i tací, kteří noc, snění a spánek nepovažují za dobu odpočinku. Poruchy spánku jsou nepříjemnou součástí dní spousty z nás a stává se čím dál tím více probíraným tématem/problémem. Spánková paralýza nám nedává zjevné odpovědi na realitu a sen – Práce se zabývá monstry, která se stanou z našich pokojových květin během noci. A právě tyto monstra jsou základem pro hrozivé zážitky ze spánku. Jak jinak se vyrovnat se strachem, než se s ním seznámit a porozumět mu. Vytváříme tedy „encyklopedii“ nočních monster/květin, jejímž základem jsou ilustrace různých lidí z různých skupin, kdy pracují s dodanými materiály a vytváří prototypy děsivého tvora.
|
| |
| |
| |
|
Podobnosti v latentnosti
Machačová, Nikola ; Franc, Roman (oponent) ; Gravlejs, Ivars (vedoucí práce)
Diplomová práce Podobnosti v latentnosti se zabývá konceptem latentnosti ve fotografii a jejím spojením s prostředím betonárny. Jedná se o soubor objektů tvořených ze zbytkových materiálů z procesu výroby betonových prefabrikátů, které jsou následně pohřbívány hluboko pod zemský povrch. Na artefakty z výroby jsou přenášeny fotografie pomocí historické techniky fotografie kyanotypie. Celý soubor zkoumá analogie dvou rozlišných procesů a propojuje je v jeden celek.
|
|
Bez názvu
Cáb, Martin ; Gravlejs, Ivars (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce vychází z osobní prožité zkušenosti vyhoření a stagnace v uměleckém praxi. Je osobní reflexí nudy a práce s nepředvídatelností. Pracuje v několika vrstvách s teorií umění, existenciálním podtextem a podprahovým humorem.
|
|
Medium of doubt
Pištorová, Petra ; Klodová, Lenka (oponent) ; Gravlejs, Ivars (vedoucí práce)
Within the textual part, I was trying to describe the character of my project and explain both my working style and work essentials using particular examples. I have given a description of the initial points and the interconnection between individual parts and the base thoughts of this project.
|