Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studio Troma a filmová série Toxický mstitel
Beran, Matěj ; FILA, Kamil (vedoucí práce) ; DORUŠKA, Tomáš (oponent)
Společnost Troma Entertainment Inc. je již necelých čtyřicet let fungující nezávislé studio zaměřené na tvorbu a distribuci vědomě špatných filmů, vymezující se tak hollywoodské produkci. V této práci je charakterizováno, co se vlastně pojmem ?špatný film? myslí a společnost Troma je zde přiblížena skrze její představitele, názory a filmy, které vyrobila. Podrobně je provedena analýza série čtyř filmů Toxický mstitel, u kterých se řeší typické prvky, jejich pozitiva a negativa a ideologický význam.
Směřujeme k utopiiI, bratře!
Bušta, Jan ; Fila, Kamil (vedoucí práce) ; Marek, Petr (oponent)
Filmový režisér je už z podstaty své práce i svého vnitřního založení permanentně konfrontován se ?světy, které nejsou?, s ?utopiemi?, které musí pro své publikum důvěryhodně (?žitelně?) zkonstruovat. To je ústřední teze, z níž vychází trojce esejů, které se pokoušejí implikovaného ?bratra režiséra? ? pojímaného coby všeobjímajícího autora, jak audio-vizuální, tak myšlenkové koncepce filmového díla ? konfrontovat s nutností vypořádat se se zpracováním tématu ?utopického společenství?, utopie jako takové. Technokratický snílek, bratr režisér, je v pěti obmýšlených filmech Ztracený obzor (Lost Horizont; Frank Capra), Muž z prvního století (Oldřich Lipský), Avatar (James Cameron), Vesnice (The Village; M. Night Shyamalan) a Pobřeží moskytů (The Mosquito Coast) postaven před úkol ?zobrazit nezobrazitelné?. Zhmotnit pomocí celé škály možností kinematografického vyjadřování ?realizovaný utopický svět?. Široký rozptyl esejistického stylu pak autorovi práce, který se rovněž považuje za filmového režiséra, umožňuje, aby se nechal volně unášet svým tématem a mohl se skokově zabývat tu ?světlem?, tu ?časem?, tu konstruováním ?prostoru? či ?postavy?... To vše při vědomí možného profesního zobecnění jím nastolených tezí a metafor.
Death Note - Analýza jednotlivých výstupních médií
Doležálková, Klára ; Pospiszyl, Tomáš (vedoucí práce) ; Fila, Kamil (oponent)
Má bakalárská práce analyzuje jednu z japonských mang, tedy populárních komiksu? Death Note (od scénáristy Takeshi Obaty a kreslíre Tsugumi Ohby), a další média, v kterých se objevila. Jsou to ješte animovaný televizní seriál a dvoudílný hraný film. Snažila jsem se porovnávat je nejen z hlediska výrazových prostredku a deje, ale také jsem zohlednila jejich vztah k japonské soucasné vizuální kulture. Snažila jsem se taktéž obsáhnout širší kontext Japonska, at už vizualitu reklam nebo specificky japonský fenomén ?superflat?. Dalšími zkoumanými jevy byla konkrétní sociální vrstva mladých Japoncu (jejíž zástupci v Death Note podle me vystupují) ? otaku, fenomén Prodigy a také to, jak se v Death Note se samozrejmostí casto objevují a tématizují média. Poté jsem se také zabývala puvodností obrazu zprostredkovaného divákovi, at už komiksem, kresleným seriálem nebo hraným filmem, resp. jeho odvozeností/(ne)puvodností. Cerpala jsem predevším z anglicky psané literatury, ale zdrojem mi byl v hojné míre i internet a císlo casopisu Živel venované Japonsku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.