Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Delegitimizace klimatické změny rétorikou nových médií: Případ online magazínu Reflex
Koutná, Barbora ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Cuker, Ivan (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice delegitimizace vědění v nových médiích. Zaměřuje se zejména na využívání a způsoby interpretací vědeckých poznatků týkajících se změny klimatu v sekci "Komentáře" internetového portálu Reflex.cz. S pomocí kritické diskurzivní analýzy Normana Fairclougha se snažím zjistit, jakým způsobem autoři v textech klimatickou změnu konstruují a jaké volí interpretace a argumenty. Zaměřuji se též na aktéry, vztahy mezi nimi a hodnotové orientace objevující se v diskurzu. Výsledky práce odhalují některé delegitimizační praktiky a popisují mechanismy jejich fungování.
Komparativní studie sociálních škod v důsledku konzumace alkoholu mezi lety 2019-2021
Novotný, František ; Cuker, Ivan (vedoucí práce) ; Matoušek, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce jako první komparuje sociální škody v důsledku konzumace alkoholu mezi lety 2019-2021, tedy před pandemií covidu-19 a během pandemie, kdy vešly v platnost četné restrikce. Práce podrobně definuje koncept AHTO (Alcohol's Harm To Others), jeho relevanci a techniky zkoumání a měření. Významnou součástí teoretické části je vymezení jednotlivých dimenzí konceptu AHTO, na něž navazuji při tvorbě výzkumného nástroje a při interpretaci výsledků. Praktická část následně analyzuje sebraná data a testuje hypotézy, které byly stanoveny v souvislosti s hlavními a vedlejšími výzkumnými otázkami.
Sociální reflexivita a vzdělávání: případ známkování
Šály, Jan ; Numerato, Dino (vedoucí práce) ; Cuker, Ivan (oponent)
Bakalářská práce s názvem Sociální reflexivita a vzdělávání: případ známkování je kvantitativní výzkum, jež se zabývá sociální reflexivitou u učitelů prvního stupně základní školy, konkrétně zaměřenou na hodnocení. Hlavním tématem práce je mapování rozhodovacího procesů učitelů ohledně změn v jejich praxi a míry používání známkování, potažmo slovního hodnocení pomocí teorie sociální reflexivity. Nejprve autor věnuje pozornost změnám, které učitelé obecně dělají ve své praxi. Jakým způsobem změny dělají a jak nad nimi přemýšlí. Dále nad podněty, díky kterým ke změnám u učitelů dochází. Autor se v také textu zaměřuje na několik dimenzí, které do procesu rozhodování o míře používání zmíněných typů hodnocení vstupují. První z nich je progresivita učitelů, jejich vztah k tradici a kontinuitě ve školství. Dále jejich vztah k známkování a slovní hodnocení a vnímání jejich jednotlivých vlastností. Autor se též zabývá strukturami, které učitelé vnímají jako omezující při snižování míry používání známek ve výuce. V textu nakonec reflektuje distanční výuku v době pandemie covid-19 a její vliv na míru používání slovního hodnocení a struktury.
Prostorová dimenze systémového rasismus v Myrtle Beach
Trhlíková, Magdalena ; Orcígr, Václav (vedoucí práce) ; Cuker, Ivan (oponent)
Bakalářská práce s názvem Prostorová dimenze systémového rasismu ve městě Myrtle Beach se zaměřuje na udržování sociálních a ekonomických nerovností v rámci systémového rasismu mezi příslušníky afroamerické komunity ve městě Myrtle Beach, USA. Konkrétně sleduje promítání systémového rasismu do prostorové dimenze města. Práce využívá jak statistická data ze sčítání lidu v USA, tak i biografické rozhovory s příslušníky afroamerické komunity. Data pomáhají odkrýt nerovnosti afroamerické komunity v porovnání s bílými Američany, a to zejména na základě map zachycujících ekonomické a sociální charakteristiky obyvatelstva v Myrtle Beach. Biografické rozhovory se zaměřily na identifikaci mezních či rozhodujících situací, které ukazují vliv systémového rasismu na život Afroameričanů, dále na vysvětlení rasismu a nerovností a rovněž i na diskriminaci v rámci prostoru města. Práce pracuje s hypotézou historického podmínění nerovností, které spolu s nastavením sociálního systému ovlivňují jednání a životní rozhodování afroamerické komunity ve městě Myrtle Beach i celkové fungování města. Klíčovým konceptem pro pochopení a definování nerovností je prostorový kapitál i další druhy kapitálu vycházející z Bourdieho teorie. Výsledky výzkumu potvrdily, že se systémový rasismus ve městě Myrtle Beach projevuje...
Změna života po příchodu dítěte
Tomková, Hana ; Marková Volejníčková, Romana (vedoucí práce) ; Cuker, Ivan (oponent)
Téma, kterým se v této práci zabývám, je změna života rodičů po narození dítěte. Součástí této práce je kvalitativní výzkum. Zabývám se zde různými aspekty života, jako je partnerský život, dělba práce v domácnosti, pracovní a finanční sféra nebo volnočasové aktivity či společenský život nových rodičů, a tím, jak se po příchodu dítěte proměnily případně omezily. Ve své práci se snažím zaměřit na rozdíl mezi tím, jak tuto změnu vnímají muži a ženy, a to i v porovnání s genderovými stereotypy, které s rodinným uspořádáním úzce souvisí. Kromě toho se také snažím vyzdvihnout témata a změny, které dané rodiny považují za nejvýznamnější, případně oblasti, které se dle jejich názoru měnily nejvíce. Kromě restrukturalizace rodiny respondenti a respondentky uváděli změny, jako je omezení volnočasových aktivit, společenského života (obměna přátel apod.) nebo i proměnu a přizpůsobení intimního života. Tyto a další změny v práci detailněji diskutuji. V rámci této práce bylo provedeno deset polostrukturovaných rozhovorů s pěti respondentskými rodinami, zvlášť s otcem a zvlášť s matkou a na základě jejich analýzy pomocí kódování a předchozí teoretické přípravy byly vytvořeny kategorie, které byly následně interpretovány a diskutovány. Kritériem respondentských rodin byl především počet dětí, tedy pouze jedno,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.