| |
| |
|
D.Šostakovič- komorní tvorba
Mayer, Jakub ; Hošek, Jiří (vedoucí práce) ; Hošek, Jiří (vedoucí práce) ; Chuchro, Josef (oponent) ; Petráš, Miroslav (oponent)
V mojí bakalářské práci se zabývám především životem a dílem D. Šostakoviče, a to zejména pro komorní nástrojové obsazení. Na začátku jsem se životopisem snažil nastínit jednak osobní zákulisí autorova života, ale i politickou situaci v jeho rodné zemi. Kapitola o díle je důkazem, jak plodným skladatelem ,D. Šostakovič byl. Dále už následuje pouze podrobnější popis jednotlivých skladeb, které jsouo hlavním tématem mé práce.
|
|
Zoltán Kodály - Sonáta pro violoncello sólo op. 8
Žvak, Kamil ; Petráš, Miroslav (vedoucí práce) ; Petráš, Miroslav (vedoucí práce) ; Hošek, Jiří (oponent) ; Chuchro, Josef (oponent)
Tato práce "Zoltán Kodády - Sonáta pro violoncello sólo op.8" je rozdělena do dvou částí. První z nich popisuje Kodályův život, úspěchy v komppozizi, muzikologii a pedagogice. Obsahuje kompletní výčet jeho skladeb pro violoncello. Druhá část pojednává o formální analýze tohoto zajímavého Kodályova díla pro sólové violoncello .Zahrnuje taky kapitolu, která je zaměřena na specifické problémy při studiu ( scordatura, rubata, atd.)
|
| |
| |
| |
| |
|
Sonáty pro violoncello a klavír Johannesa Brahmse
Veis, Šimon ; Veis, Daniel (vedoucí práce) ; Veis, Daniel (vedoucí práce) ; Chuchro, Josef (oponent) ; Petráš, Miroslav (oponent)
Jako violoncellista jsem si vybral za téma své diplomové práce Brahmsovo dílo pro violoncello a klavír, tedy dvě sonáty komponované přímo pro tento nástroj a autorovu vlastní úpravu první houslové sonáty. V úvodu práce se zabývám historií vzniku těchto tří skvostů ( rok a místo, na čí popud dílo či úprava vznikly, kde, kdy a kým byla díla poprvé provedena atd.),ovšem v poněkud stručné podobě, jelikož hlavní částí mé práce je formální a harmonický rozbor jednotlivých sonát. Vlastní rozbor je rozdělen do tří hlavních kapitol ( tři sonáty ) za podkapitoly jw možno považovat jednotlivé věty, dále pak části vět ( expozice,provedení,reprisa...).Důvodem mého výběru této látky, jakožto diplomové práce byl jednak můj hluboký obdiv k Brahmsovu odkazu a jednak fakt, že jsem všechny tři sonáty nastudoval a veřejně provedl.
|
|
Johannes Brahms a jeho instrumentální koncerty
Nouzovský, Petr ; Petráš, Miroslav (vedoucí práce) ; Petráš, Miroslav (vedoucí práce) ; Veis, Daniel (oponent) ; Chuchro, Josef (oponent)
Bakalářská práce na téma Johannes Brahms a jeho instrumentální koncerty byla napsána jako můj obdiv k tomuto hudebnímu skladateli a jeho dílu především proto, že mne zaujaly violoncellové sonáty Johannesa Brahmse pro jejich upřímnou hloubku a skromnost projevu .Domnívám se však, že na rozdíl od porovnání těchto skladeb je zajímavější sdělit můj názor na jeho koncertní díla z důvodu jejich složitější struktury a obsahové důležitosti. V práci se zabývám popisem a rozborem jeho instrumentálních koncertů a porovnáním dvou nahrávek Brahmsova dvojkoncertu a moll pro housle, violoncello a orchestr op. 102. Rád bych touto prací poukázal na fakt, že Johannes Brahms je jedním z největších skladatelů všech dob a že jeho hudební odkaz je nabývá na významu po přihlédnutí k jeho osobnostní velikosti.
|