Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podnikatelský záměr
Bezděková, Kateřina ; Bezděk, Jiří (oponent) ; Rompotl, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vypracováním podnikatelského záměru, který bude sloužit managementu společnosti jako podklad pro realizaci zavedení zcela ojedinělé služby. V teoretické části se zabývám problematikou malých a středních firem, subjekty národního hospodářství a požadavky podnikatelského záměru. V praktické části se zabývám identifikací a analýzou vybraného podniku, posuzuji možné varianty zavedení podnikatelského záměru, včetně bodu zvratu.
Technologie výroby tvarové součásti tvářením
Bezděk, Jiří ; Císařová, Michaela (oponent) ; Dvořák, Milan (vedoucí práce)
Projekt diplomové práce vypracovaný v rámci magisterského studia oboru 23037002 předkládá návrh technologie výroby nepravidelné tvarové součásti s přírubou plošným tvářením. Materiál je z nerezového plechu 17 240 o tloušťce 1 mm. Předpokládaná roční série je 50 000 ks. Na základě literární studie problematiky hlubokého tažení a výpočtů bylo navrženo tažení v nástroji s přidržovačem. Operace tažení se provádí na hydraulickém lisu ZH 50 s nominální tvářecí silou 500 kN. Tažné nástroje jsou vyrobeny z nástrojové oceli 19 573 a tepelně zpracované podle výkresové dokumentace. Návrh variant tažení byl prověřen pomocí simulačního programu Pam-Stamp.
Sólová akordeonová literatura českých autorů vzniklá po roce 1960 a její pedagogické vyústění
Dlouhý, Radek ; Bezděk, Jiří (vedoucí práce) ; Douša, Eduard (oponent) ; Meisl, Jan (oponent)
Disertační práce se zabývá českými skladateli, kteří komponovali pro nástroj akordeon sólové skladby. Tyto skladatele řadí do jednotlivých skladatelských generací od autorů nejdříve narozených, až po ty nejmladší. Skladatelé jsou krátce představeni a u každého z nich jsou uvedeny skladby pro sólový akordeon, které napsali společně s charakteristikou jednotlivých skladeb a okolnostmi jejich vzniku. Dále disertační práce uvádí chronologický vývoj českých sólových akordeonových skladeb od jejich počátku až do současnosti. Zabývá se i výukou akordeonu v rámci českého školství. Velice důležitou součástí práce je vyhodnocení výzkumu - dotazníku adresovanému pedagogům akordeonu na českých konzervatořích, který provedl sondu do současné situace výuky tohoto nástroje a využití akordeonových skladeb ve výuce. Práce by měla být přínosem pro pedagogy akordeonu v České republice a měla by pomoci v jejich orientaci v původní akordeonové literatuře.
Písňová tvorba hudební skupiny Mánesa pro potřeby současné školy
Brábek, Ladislav ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Vrchotová-Pátová, Jarmila (oponent) ; Bezděk, Jiří (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE, PEDAGOGICKÁ FAKULTA Katedra hudební výchovy Písňová tvorba hudební skupiny Mánesa pro potřeby současné školy Teze disertační práce PhDr. Ladislav Brábek Praha, 2011 OBSAH OBSAH...................................................................................................................2 Metodologie práce............................................................................................3 Cíl práce...........................................................................................................3 1 HUDEBNÍ SKUPINA MÁNESA V KONTEXTU EPOCHY.....................................3 2 ČESKÁ PÍSŇOVÁ TVORBA MEZI DVĚMA SVĚTOVÝMI VÁLKAMI....................4 2.1 Hlavní aspekty............................................................................................4 2.2 Typologie písňové tvorby období................................................................4 2.3 Dožívající generace...................................................................................5 2.4 Generační střet, tvorba přechodu...............................................................5 2.5 Moderní komorní píseň a situace v českém básnictví................................6 2. 6 Nejmladší tvorba.......................................................................................6 3...
Improvizace jako hudebně-pedagogická disciplína v přípravě varhaníků pro liturgické prostředí.
Steyer, Jan ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Bezděk, Jiří (oponent) ; Aschenbrenner, Vít (oponent)
Improvizace jako hudebně-pedagogická disciplína v přípravě varhaníků pro liturgické prostředí. MgA. Jan Steyer Abstrakt Disertační práce se zabývá problematikou varhanní improvizace v liturgickém prostředí v ČR, přičemž se soustředí zejména na pedagogický aspekt tématu. První část práce se zaměřuje na varhanní improvizací z hlediska teoretického. Kromě samotné definice pojmu improvizace a její klasifikace je zde zkoumaná problematika zasazena do kontextu psychologie a historie. Jelikož se práce věnuje především liturgickému prostředí, nechybí ani analýza postavení improvizace v liturgii na základě církevních předpisů. Ve druhé části práce je zpracován kvantitativní výzkum vypovídající o situaci mezi chrámovými varhaníky v ČR. Pomocí dotazníku byla zjištěna základní data o zkoumané skupině, jako je věk, pohlaví, obecné i hudební vzdělání, místo působení a informace ohledně varhanní liturgické praxe. Dále výzkum analyzuje hudebně teoretické a praktické hráčské dovednosti chrámových varhaníků. Nechybí ani zjištění vzdělávacích požadavků účastníků výzkumu a pro pedagogické účely užitečný popis vlastních zkušeností s varhanními kurzy a různými metodickými postupy při výuce improvizace. Třetí část práce zpracovává kvalitativní výzkum uskutečněný na letních kurzech pro chrámové varhaníky. Je zde představena...
Slovo a hudba ve spirituálu aneb spirituály v současné podobě s ohledem na jejich textovou složku, interpretaci a pedagogické využití
Minářová Výborná, Terezie ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Bezděk, Jiří (oponent)
DISERTAČNÍ PRÁCE Jméno a příjmení autorky: Terezie Minářová Výborná Instituce: Katedra hudební výchovy Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze Název práce: Slovo a hudba ve spirituálu aneb Spirituály v současné podobě s ohledem na jejich textovou složku, interpretaci a pedagogické využití Školitel: Prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. Počet znaků: 512 671 Počet příloh: 5 notových + 5 zvukových (na 1 přiloženém CD) Počet titulů použité literatury: 91 Klíčová slova: spirituály, afroamerická duchovní hudba, gospely, interpretace, pedagogické využití, otrok, křesťanství Disertační práce se zabývá tématem afroamerických duchovních písní, zejména spirituálů. Úvodní část se věnuje evaluaci dostupné české i zahraniční literatury a zaujímá k ní kritický postoj. Následující oddíl pojednává o vývojových milnících afroamerické duchovní hudby, součástí je i definice pojmů, vykreslení okolností a podmínek vývoje těchto písní a jejich proměny. Zdůrazňuje se i jejich vliv na další hudební typy a žánry. V neposlední řadě se věnuje pozornost významným osobnostem, které se o jejich vývoj i současnou podobu zasloužily. Také se pokouší o typologické vymezení afroamerických duchovních písní. Jedním z cílů je vytvořit komplexní obraz o spirituálech. Hlavní těžiště této práce však spočívá v zaměření se na krásu těchto...
Forma (tradiční) vs hudební řeč (nová)
Molin, Andrzej ; BEZDĚK, Jiří (vedoucí práce) ; KREJČA, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá fugami Johanna Sebastiana Bacha v cyklu Dobře temperovaný klavír a Dmitrije Šostakoviče v cyklu 24 preludií a fug. Analyzuje jednotlivé součásti a časový průběh vybraných skladeb. Následně nabízí srovnání a hlubší charakteristiku hudebního jazyka D. Šostakoviče.
Různá hudebně teoretická pojetí harmonické funkce
Andělová, Aneta ; TICHÝ, Vladimír (vedoucí práce) ; BEZDĚK, Jiří (oponent)
Práce je zaměřena na jedno z témat hudební teorie, kterým jsou harmonické funkce. Nejprve pojednává o vzniku, obecné charakteristice a značení harmonických funkcí. V souvislosti s tématem je zařazena též zmínka o harmonickém dualismu a monismu. Stěžejní kapitola se nejprve věnuje výskytu termínu harmonické funkce ve vybraných českých a zahraničních slovnících, dále je zaměřena na koncepce publikací a studií. Součástí práce je pojetí vlastní, které vychází z analýzy dobové literatury. Diplomová práce má přiblížit způsob myšlení a pojetí jednotlivých autorů.
Hudební řeč v tvorbě albánských skladatelů a její místo v kontextu evropské hudby
Prifti, Egli ; VIČAR, Jan (vedoucí práce) ; BEZDĚK, Jiří (oponent)
Disertační práce se zabývá historickým vývojem albánské hudební kultury od starověku do dnešní doby a zkoumá specifické rysy soudobé albánské hudby i individuální komunikativní aspekty hudební řeči současných albánských skladatelů. Z této perspektivy demonstruje, jak hluboce je skladatelská tvorba prostoupena domácími kulturními tradicemi, hudební kulturou dvou hlavních albánských folklorních oblastí Geg (sever) a Tosk (jih), instrumentálními útvary lidových hudebních nástrojů, hudebními i kulturními vlivy zahraniční albánské diaspory a společenskými i politickými událostmi v Evropě 19. a 20. století, které se někdy neočekávaně, ba dokonce paradoxně promítly do samotné povahy albánské soudobé hudby. Metodicky se práce zaměřuje na komplexní analýzu vybraných kompozic předních současných albánských skladatelů. Zkoumání jejich kompozičního stylu a individuální hudební řečí svědčí o tom, že navzdory zřetelným rozdílům ve způsobu práce s hudebním materiálem před pádem komunismu v roce 1990 a po něm poskytuje albánským skladatelům i nadále cenné podněty – vedle některých soudobých kompozičních technik, které jsou unikátní i v mezinárodním měřítku – albánská národní hudba, a to zejména hudba folklorního typu. Albánským autorům se podařila v posledních třech dekádách pozoruhodná a jedinečná stylová syntéza: jejich hudební řeč je originální a zároveň se zařadila do polystylového kontextu postmoderního směřování evropského hudebního umění. Mezinárodní úspěchy pičkových soudobých skladatelů navíc naznačují skutečnost, že i po letech izolace v období komunistického režimu si albánská hudba získala své místo v mezinárodním hudebním světě.
Umělecký přínos hudební složky pedagogického díla Libuše Kurkové v systému hudebně pohybové výchovy
Nečasová, Jindra ; Bezděk, Jiří (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent) ; Jenčková, Eva (oponent)
Umělecký přínos hudební složky pedagogického díla Libuše Kurkové v systému hudebně pohybové výchovy The Artistic Contribution of the Musical Component of Libuše Kurková's Pedagogical Work in the System of Music and Movement Education ABSTRAKT Disertační práce Umělecký přínos hudební složky pedagogického díla Libuše Kurkové v systému hudebně pohybové výchovy je hudebně teoretickou a hudebně pedagogickou reflexí, zabývající se v prvé řadě skladbami soudobých českých autorů ve spojení s choreografiemi Libuše Kurkové. Jedná se o hudební složku pohybových her, tanečních choreografií, knižních publikací i metodických příruček, rozhlasových pořadů pro děti, též o umělecký dokument apod. Vyzdvihuje typické znaky pedagogické práce Libuše Kurkové, její novátorství a originalitu, kde jako by předběhla svou dobu, anticipovala některé současné hudebně pedagogické teorie i závěry z oblasti výzkumu vztahu hudba - pohyb. Disertace zveřejňuje výsledky bádání analytickými metodami hudebního rozboru skladeb dosud nikým nepublikovaných rukopisů Zdeňka Lukáše, všímá si samozřejmě i publikovaných skladeb celé hudební složky díla Libuše Kurkové (P. Eben, Z. Lukáš, J. N. Nardelli atd.) i barvitých textů Libuše Kurkové a jejích originálních nápadů využití. Jak již bylo řečeno, dílo Libuše Kurkové je určitým fenoménem doby, a proto...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Bezděk, J.
4 Bezděk, Jakub
6 Bezděk, Jan
1 Bezděk, Jaroslav
2 Bezděk, Jiří
2 Bezděk, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.