Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Terapeutický vztah v léčbě adolescentů s psychickými obtížemi v rámci denního stacionáře
Břeň, Dominik ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Tato práce se zabývá terapeutickým vztahem u adolescentní klientely, konkrétně terapeutickou aliancí, jakožto faktoru dlouhodobě spojeným s úspěšnou léčbou. Hlavním výzkumným cílem této práce tak bylo zkoumat terapeutickou alianci u adolescentní klientely v prostředí Denního Stacionáře pro Adolescenty a porozumět vnímání terapeutů a způsobu jejich práce adolescentními klienty s psychickými obtížemi. Teoretická část se zevrubně zabývá konceptem terapeutické aliance od historie vzniku tohoto konceptu ve vědecké literatuře až po to, jak je vnímána v současnosti. Jsou probrány různé typy terapeutické aliance a faktory na obou stranách terapeutického procesu, tedy na straně terapeuta i pacienta. Dále je uvedena podoba aliance ve skupinové terapii a na závěr i specifika terapeutické aliance ve vztahu k adolescentní klientele. K výzkumnému záměru této práce bylo využito polostrukturovaného rozhovoru inspirovaného oficiálními nástroji měřící terapeutickou alianci, který je doplněn o inventář FIRO-B, který se zabývá interpersonální orientací jedince, tedy tím, jak se jedinec ve vztahu k ostatním chová a co od ostatních v této rovině vyžaduje. Účel tohoto inventáře v tomto výzkumu je lépe pochopit to, jak obecně zkoumaní adolescenti tvoří vztahy s ostatními a je tak diskutována možná spojitost s formováním...
Význam a vztah self-talku a dalších vybraných psychologických aspektů dobrého sportovního výkonu
Břeň, Dominik ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Jelínek, Jakub (oponent)
Tato práce se zabývá self-talkem jakožto mentální strategií vedoucí ke zlepšení sportovního výkonu. V práci je self-talk popsán z hlediska svých dimenzí a funkcí, a je uvedeno jeho dělení na motivační a instrukční formu. Dále je reflektována vhodnost těchto forem pro specifický typ sportovního výkonu a fázi učení se sportovním dovednostem. Práce reflektuje i další vybrané psychologické aspekty sportovního výkonu, skrze které self-talk na jedince působí. Jsou jimi pozornost, self-efficacy a stav flow. Tyto aspekty jsou v práci popsány v kontextu sportovního výkonu, a dále je popsán jejich vztah se self-talkem. V návrhu výzkumu tato práce navrhuje experiment, který by měl analyzovat účinnost motivační a instrukční formy self-talku na sportovní výkon a míru self-efficacy, a porovnat tyto formy i mezi sebou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.