Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kvalita života a životní spokojenost u hráčů volejbalu vsedě
Arnošt, Daniel ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Kvalita života a životní spokojenost u hráčů volejbalu v sedě Cíle: Cílem této diplomové práce je zjištění a porovnání kvality života hráčů volejbalu sedících v České republice. Cílem je také vyhodnotit nebo porovnat mezi sebou měření z roku 2021 a 2022, volejbalisty sedící s běžnou populací a vztah mezi kvalitou života a životní spokojeností. Metody: V této diplomové práci byla použita metoda kvalitativní analýzy výsledků. Součástí dotazníkového šetření byly standardizované dotazníky SWLS, WHOQOL-BREF, a navíc demografický dotazník. Výzkumu se zúčastnilo 10 hráčů (8 mužů a 2 ženy). Výsledky: Z výzkumu vyplynulo, že životní spokojenost hráčů volejbalu sedících jsou celkově spokojeni se svým životem u obou měření. Kvalita života se lišila mezi oběma měřeními. Nejlépe u prvního měření vyšla oblast sociální vztahy, pak prožívání, prostředí a fyzické zdraví. U druhého měření je nejlépe hodnocená oblast prostředí, dále se stejnými výsledky sociální vztahy a prožívání, a jako poslední bylo fyzické zdraví. Všechny domény kromě fyzického zdraví jsou oproti běžné populaci nadprůměrné. Klíčová slova: volejbal sedících, kvalita života, SWLS, WHOQOL-BREF
Rozvoj rychlostních schopností v ledním hokeji u kategorie U11, U13, U15
Arnošt, Daniel ; Jebavý, Radim (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Název: Rozvoj rychlostních schopností v ledním hokeji u kategorie U11, U13, U15 Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je ověřit, zda je pro rozvoj rychlostních schopností na ledě v ledním hokeji efektivní trénink mimo led, dalším cílem je pomocí experimentu ověřit, zda rozvoj rychlostních schopností má rozdílný dopad na vybrané věkové kategorie podle stejného intervenčního programu. Metody: V této diplomové práci byla použita metoda kvantitativní analýza výsledků. Měřené probíhalo formou motorických testů, které se porovnávaly mezi dvěma výzkumnými soubory. Výsledky: Všechny kategorie byly rozděleny do dvou výzkumných skupin, které absolvovaly šestitýdenní intervenční program trénování na ledě i mimo led nebo pouze na ledě. U testu přímý sprint na 20 m a testu s brzdou došlo k významnému zlepšení více u experimentální skupiny všech kategorií, jež jsme posuzovali dle Cohenova d. V reakčním testu se zlepšila pouze experimentální skupina U15. V posledním agility Illinois testu se zlepšili experimentální skupiny U13 a U15. U ostatních skupin se hráči buď nezlepšili významně nebo se zlepšili obě skupiny stejně. Následné porovnání mezi kategoriemi ukázalo, že mladší kategorie se zlepšují více než starší. Klíčová slova: Lední hokej, rychlostní schopnosti, mládež, trénink mimo led
Rozcvičení v ledním hokeji
Arnošt, Daniel ; Jebavý, Radim (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Název: Rozcvičení v ledním hokeji Cíle: Cílem této bakalářské práce je vytvoření ankety o rozcvičení v ledním hokeji. Na základě ankety, prostudované odborné literatury a konzultace s vybranými trenéry navrhnout baterii cviků na zvolenou část samo-myofasciální uvolnění s vybranými pomůckami (pěnové válce, míčky). Metody: Pro účely této bakalářské práce byla využita kvantitativní vědecká metoda. Data byla získána pomocí ankety. Data byla vložena do Excelu. Z těchto dat byly následně vytvořeny tabulky a grafy. Výsledky: Hráči stráví více času na rozcvičení před zápasem než před tréninkem. Další výsledky potvrdili, že hráči mají znalosti mobilizačních, aktivačních i samo-myofasciálních uvolňovacích cvičení. Využívají specifických pomůcek - pěnové válce, odporové gumy, míčky. Vytvořil jsem dle výsledků baterii cviků na samo-myofasciální uvolňovaní. Klíčová slova: lední hokej, rozcvičení, pěnový válec, pohyblivost, SMR
Rozcvičení v ledním hokeji
Arnošt, Daniel ; Jebavý, Radim (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Název: Rozcvičení v ledním hokeji Cíle: Cílem je shromáždit informace z odborné literatury o rozcvičení v ledním hokeji, konkrétně z části - pohyblivost. Zjistit jak jej hráči používají a rozvíjejí během svého rozcvičení. Ze získaných poznatků navrhnout možný zásobník cviků, ze kterých mohou hráči čerpat. Metody: Pro účely této bakalářské práce byla využita kvantitativní vědecká metoda. Data byla získána pomocí metodou anketa. Data byla vložena do Excelu. Z těchto dat byly následně vytvořeny tabulky a grafy. Výsledky: Metody anketa jsem zjistil, že většina hráčů preferují individuální rozcvičenínež skupinové. Doba rozcvičení trvá o mnohem déle před zápasem. V rozcvičení využívají hráči kombinaci statických a dynamických cvičení. Nejčastější používanou pomůckou je "Foam roller". Nechybí znalost mobilizačních cvičení. Přikládám zásobník cvičení na pohyblivost. Klíčová slova: lední hokej, rozcvičení, strečink, pohyblivost, rozvoj mobility a stability
Význam závěrečného mýtu v Platónově dialogu Faidón
Arnošt, Daniel ; Hogenová, Anna (oponent) ; Milko, Pavel (vedoucí práce)
Úlohou této práce je zkoumání závěrečného mýtu v rámci Platónova dialogu Faidón. Autor si klade za cíl prokázat smysl a význam mýtu v souvislosti s argumenty pro nesmrtelnost duše, jež tvoří hlavní část dialogu a jsou součástí Platónovo tzv. dialektické metody V úvodu je položena otázka, zda dialektické dokazování může být dostačující pro tak závažné téma, jakým je existence duše po smrti Samotná stať je proto rozdělena do dvou částí. Ta první by měla ozřejmit Platónovu dialektickou metodu, a proto se zde autor věnuje čtyřem argumentům pro dokázání nesmrtelnosti duše Druhou část, věnovanou závěrečnému mýtu, tvoří jednak exkurs o předplatónských eschatologických představách a posléze samotná interpretace závěrečného mýtu. V závěru práce se autor pokouší prokázat, že role mýtu má funkci útěšnou (zbavení strachu ze smrti) a že v rámci Platónova tématu nesmrtelnosti duše je mýtus nezbytným navázáním na nedostatečnou funkci dialektické metody.

Viz též: podobná jména autorů
4 Arnošt, David
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.