Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role Českého rozhlasu v podpoře české alternativní hudební scény u nás i v zahraničí
Pleslová, Josefína ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Šubrt, Daniel (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zhodnocení přínosu podpory české alternativní hudební scény prostřednictvím Českého rozhlasu se zaměřením na činnosti Radia Wave. V teoretické části je vymezen pojem alternativní hudební scéna v českém kontextu a popsán vývoj Radia Wave od jeho vzniku až po současnost. V další kapitole jsou popsány konkrétní formy podpory Českého rozhlasu domácím alternativním hudebním projektům s přihlédnutím k soutěžním projektům. Pro srovnání jsou v návaznosti rozebrány druhy podpory u žánrově podobných médií. Analytická část obsahuje kvalitativní analýzu dat získaných z rozhovorů. Na závěr je na základě analýzy provedeno celkové zhodnocení podpory české alternativní hudební scény s vlastním doporučením a radami do budoucího vývoje.
Produkce a zveřejnění skladby v oblasti elektronické taneční hudby
Machálek, Vojtěch ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Šubrt, Daniel (oponent)
Bakalářská práce se věnuje procesu produkce a zveřejnění skladby v oblasti elektronické taneční hudby. V první části práce podává stručný nástin historie nonartificiální hudby, využitelného marketingu, historického vývoje a současného stavu hudebního průmyslu a elektronické taneční hudby. Druhá část práce se věnuje hudební tvorbě v domácím studiu, potřebnému rozpočtu, zvukové úpravě skladby, placenému a neplacenému zveřejnění skladby, rozhovoru s producentem elektronické taneční hudby a analýze placené propagace skladby. Analýza je zpracována na základě výsledků získaných díky využití nástrojů placené propagace v konkrétním případě a měří celkovou efektivitu placené propagace v porovnání s nepropagovaným hudebním dílem. Cílem bakalářské práce je analyzovat podmínky tvorby elektronické taneční hudby, zhodnotit efektivitu placené propagace hudebního díla a stanovit doporučení pro začínající producenty v popisované oblasti na základě dosažených výsledků a uvedených rozpočtů.
Srovnání současného managementu hudebních těles s manažerskými postupy v minulosti
Pivrnec, Michal ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Šubrt, Daniel (oponent)
Diplomová práce se zabývá manažerskými postupy v činnosti hudebních těles na aktuální české hudební scéně. V teoretické části se práce zabývá trhem jako takovým, současnou ekonomickou situací ve světě hudby, funkcí a úkoly manažerů, marketingem a marketingovou komunikací. V praktické části jsou představena tři hudební tělesa působící na území České republiky a jedno, které funguje ve Spojených státech amerických, u kterého jsou popsány geografické odlišnosti. K vypracování praktické části sloužil především vlastní kvalitativní výzkum a to v podobě hloubkových rozhovorů. Cílem práce je pak nástin metodologie pro management menších hudebních těles, především v oblasti kapel s akcentem na menšinové žánry a menší uskupení, zobecnění procesů a postupů s ohledem na odlišnosti hudebních těles a jejich žánrového zařazení.
Výroba hudebních pořadů v České televizi se zaměřením na kanál ČT art
Linhartová, Tereza ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Šubrt, Daniel (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zmapovat proces vývoje a výroby hudebních pořadů a postavení hudby ve vysílání České televize, analýza vývoje sledovanosti nově vzniklého kanálu ČT art a zastoupení hudebních pořadů a jejich jednotlivých žánrů na tomto kanálu. Teoretická část práce definuje související pojmy a objasňuje role jednotlivých úseků při procesu vývoje a výroby pořadů. Praktická část porovnává různé způsoby průběhu výroby na konkrétních čtyřech případech, zjišťuje vývoj sledovanosti na kanálu ČT art za jednotlivé roky a podrobně mapuje hudebně zaměřená vysílací okna.
Subkultura punku v českém prostředí
Buociková, Eliška ; Hucková, Barbara (vedoucí práce) ; Šubrt, Daniel (oponent)
Práce se zabývá subkulturou punku jako nedobrovolně působícím inovativním prvkem komerčního trhu. Řeší otázku podstaty punkové subkultury a zaobírá se otázkou, zda má pronikání punkových prvků do komerčního prostředí vliv na podstatu punku. Jejím cílem je také zjistit, jak punkové prvky v prostředí masové kultury vnímají mladí lidé stojící mimo punkovou subkulturu. Teoretická část práce vysvětluje základní pojmy a souvislosti v rámci daného tématu. Dále popisuje proces pronikání punkových prvků do tržního prostředí a jejich působení v rámci módního a hudebního průmyslu. Praktická část na základě výsledků kvalitativního a kvantitativního výzkumu, resp. výzkumné sondy popisuje stav dané problematiky v českém prostředí.
Prezentace české kultury v zahraničí – možnosti exportu české alternativní hudby
Rejchrt, Oskar ; Hucková, Barbara (vedoucí práce) ; Šubrt, Daniel (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na zkoumání možností, jak lze podporovat export současné české alternativní hudby. Autora práce zajímá, jakou roli hrají v zahraničí v tomto oboru takzvané exportní kanceláře a proč tato kancelář neexistuje i v České republice. Úvodní část práce se věnuje formám podpory české alternativní hudby ze státního sektoru, ze soukromého sektoru a z finančních prostředků Evropské unie. Následuje popis stávající fáze vývoje české hudebně exportní kanceláře a popis aktuálních snah o její zřízení. Třetí pasáž teoretické části práce popisuje vybrané exportní kanceláře v zahraničí. Praktická část hloubkově analyzuje fungování dvou vybraných exportních kanceláří v zahraničí a jednoho fungujícího českého exportního projektu. Závěrem formuluje autor práce, na základě předchozích zjištění a analýz, vlastní doporučení a rady pro vznikající českou exportní kancelář.
Fundraising festivalu Štěrkovna Open Music
Ostárek, Matěj ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Šubrt, Daniel (oponent)
Cílem této práce je popsat současnou situaci ve fundraisingu festivalu Štěrkovny Open Music. Nejprve si obecně vymezíme pojem fundraising a jeho spojení s komerční sférou, s možností získávat zdroje financí pro uspořádání hudebního festivalu. Dále se budeme věnovat tomu, jak festival v současné době funguje v rámci fundraisingu, jaké používá metody a kde je prostor pro jeho zlepšení. V práci vyjmenujeme i benefity, které jsou ve spojení s podporou festivalu připraveny. V další části provedeme analýzu možností crowdfundingu, kde si položíme otázku, zda je tento způsob získávání prostředků pro hudební festival dobrou formou. Zaměříme se rovněž na průzkum, který proběhl po skončení festivalu Štěrkovna Open Music v roce 2014, a popíšeme, jaké byly podněty organizátorů k uskutečnění průzkumu, kterých oblastí se tento průzkum týkal a jaký byl výsledek, případně jaká může být implementace výsledků v dalších ročnících.
Promotion a management hudebních klubových scén vybraných států střední Evropy
Šubrt, Daniel ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Kubaš, Mario (oponent)
Diplomová práce pojednává o české klubové hudební scéně v kontextu transformace podoby hudebního průmyslu v posledních letech. V první části jsou popsány trendy hudebního trhu ve světě a v ČR. Druhá část práce je věnována specifikům managementu a promotion české hudební scény na klubové úrovni, jsou zde definovány klasické modely kontraktů mezi umělci, manažery, nahrávacími společnostmi a dalšími subjekty. V následující části jsou pak rozebrány možnosti vícezdrojového financování klubové hudební scény. V dalších dvou kapitolách jsou charakterizovány kulturní politiky Rakouska a Německa se zaměřením na kreativní průmysly a místní klubové scény. Poslední část práce se věnuje modelaci projektu organizace se zaměřením na hudební export a promotérskou činnost.
Podpora české nemainstreamové hudby v ČR a v zahraničí
Šubrt, Daniel ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Bakalářská práce pojednává o současném stavu české nemainstreamové hudební scény. První část je věnována popisu situace na českém hudebním trhu v kontextu globalizace a vývoje hudebního průmyslu ve světě, dále se věnuje české hudební identitě, postavení umělců působících na české klubové scéně, organizacemi zabývajícími se jejich podporou a možnostem prezentace českých nemainstreamových interpretů v zahraničí. Druhá část bakalářské práce se zabývá možnostmi financování české alternativní hudby s konkrétním příkladem jejího financování z rozpočtu ČR a příkladem vícezdrojového financování a propagace festivalu Budějovický Majáles, který je zaměřen především na alternativní hudbu.

Viz též: podobná jména autorů
2 Šubrt, David
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.