Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza didaktické vybavenosti učebnic chemie pro základní školy v ČR
Šubová, Šárka ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním didaktické vybavenosti učebnic chemie pro základní školy v České republice. První část práce je věnována teorii učebnic a jejich výzkumu. V další části se autorka věnuje komparaci učebnic z pohledu dvou metod: míry didaktické vybavenosti a stanovování didaktických kritérií. Učebnice chemie pro základní školy v České republice jsou dle výsledků této práce dobře didakticky vybavené. Analyzované učebnice obsahují podobné strukturní prvky. Mezi nejlépe didakticky vybavenými učebnicemi (učebnice nakladatelství Nová škola, Fraus) a těmi s nejnižšími výsledky (učebnice nakladatelství Taktik) byly nalezeny jen malé rozdíly, přestože doba, která uplynula mezi vydáním nejnovější a nejstarší učebnice činí více než 25 let. Z důvodu homogenity výsledků, a s ní spojenou nižší možností učebnice srovnávat, byla dále aplikována metoda stanovování didaktických kritérií. Ta sice nenabízí absolutní určení toho, která z učebnic je nejvhodnější pro výuku, zato předkládá další náhled na hodnocené učebnice, např. z hlediska otázek a úkolů, obrazů či pokusů, které mohou vypovídat o kvalitě učebnic. Nejlépe vybavené učebnice jsou první díly učebnic nakladatelství Fraus a Základy chemie. Naopak nejnižší vybaveností disponují druhé díly učebnic nakladatelství Taktik a Základy...
Analýza didaktické vybavenosti učebnic chemie pro základní školy v ČR
Šubová, Šárka ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním didaktické vybavenosti učebnic chemie pro základní školy v České republice. První část práce je věnována teorii učebnic a jejich výzkumu. V další části se autorka věnuje komparaci učebnic z pohledu dvou metod: míry didaktické vybavenosti a stanovování didaktických kritérií. Učebnice chemie pro základní školy v České republice jsou dle výsledků této práce dobře didakticky vybavené. Analyzované učebnice obsahují podobné strukturní prvky. Mezi nejlépe didakticky vybavenými učebnicemi (učebnice nakladatelství Nová škola, Fraus) a těmi s nejnižšími výsledky (učebnice nakladatelství Taktik) byly nalezeny jen malé rozdíly, přestože doba, která uplynula mezi vydáním nejnovější a nejstarší učebnice činí více než 25 let. Z důvodu homogenity výsledků, a s ní spojenou nižší možností učebnice srovnávat, byla dále aplikována metoda stanovování didaktických kritérií. Ta sice nenabízí absolutní určení toho, která z učebnic je nejvhodnější pro výuku, zato předkládá další náhled na hodnocené učebnice, např. z hlediska otázek a úkolů, obrazů či pokusů, které mohou vypovídat o kvalitě učebnic. Nejlépe vybavené učebnice jsou první díly učebnic nakladatelství Fraus a Základy chemie. Naopak nejnižší vybaveností disponují druhé díly učebnic nakladatelství Taktik a Základy...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.