Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 92 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studie modernizace železniční trati Suchdol nad Odrou – Budišov nad Budišovkou
Zwrtková, Kateřina ; Guziur, Petr (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem práce bylo navrhnout úpravu stávající trati, která bude splňovat požadavky na stanovenou jízdní dobu a svým řešením umožní umístění stanice v Budišově blíže centru. Úprava byla provedena několika variantami, z níž byla nejoptimálnější vybrána a dále pak zpracovávána.
Návrh trasy VRT Rakvice - Kúty
Komora, Andrej ; Janoušek, Jan (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je návrh vysokorychlostní trati v úseku Rakvice – Kúty (Slovensko). Trasa slouží jako pokračování VRT Jižní Morava směrem na Slovensko, která patří do sítě TEN-T Core Network. Řešený úsek začíná u obce Rakvice. Návrh je vypracován v jedné hlavní variantě. Návrhová rychlost je 350 km/h a rychlost nejpomalejšího vlaku je 180 km/h.
Trasovací studie modernizace trati České Budějovice - Horní Dvořiště, 1. část
Andrlová, Monika ; Vukušič, Ivan (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo navrhnout novou trasu železniční trati České Budějovice – Horní Dvořiště v úseku Roudné u Českých Budějovic – Netřebice. Návrh trasy byl proveden variantně pro různé traťové rychlosti s cílem nalezení vhodného kompromisu mezi maximálním zrychlením jízdních dob a využitím stávajícího zemního tělesa. Následně byla vyhodnocena nejvhodnější varianta, která je zpracována v podrobnosti studie.
Návrh traťové přeložky v úseku Leština u Světlé - Golčův Jeníkov
Čechová, Tereza ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo provést návrh přeložky železniční trati Havlíčkův Brod – Kolín u úseku Leština u Světlé – Golčův Jeníkov. Úsek měl být zpracován variantně pro různé traťové rychlosti s cílem nalezení kompromisu mezi maximálním zrychlením jízdních dob a využitím stávajícího zemního tělesa. Zvolená nejvýhodnější varianta bude zdůvodněna a zpracována v podrobnosti studie.
Zvýšení traťové rychlosti na trati Moravské Bránice - Oslavany
Hrdlička, Šimon ; Křemen, Tomáš (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zvýšením traťové rychlosti v úseku Moravské Bránice – Oslavany. Zvýšení rychlosti se snaží dosáhnout návrhem úpravy geometrických parametrů koleje v rozsahu odpovídajícímu běžné údržbě, případně v některých místech i zásahy většími, nicméně stále méně nákladnými. K posouzení GPK je použita norma ČSN 73 6360-1. Dále se posuzuje, zda jednotlivé železniční přejezdy splňují podmínky pro zvýšení traťové rychlosti. Součástí práce je také návrh rychlosti pro vozidla s povoleným nedostatkem převýšení 130 mm.
Studie Boskovické spojky
Jung, Jiří ; Sobotka, Lukáš (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Práce řeší návrh tzv. Boskovické spojky, tedy tratě umožňující přímou jízdu vlaků z Brna do Boskovic mimo železniční stanici Skalice nad Svitavou. V rámci práce je navržena vlastní trasa spojky včetně napojení do traťového úseku Rájec-Jestřebí – Skalice nad Svitavou a Skalice nad Svitavou – Boskovice.
Prostorové materiály pro aditivní výrobu ve stavebnictví
Říha, Tomáš ; Apeltauer, Tomáš (oponent) ; Podroužek, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o aditivní výrobě ve stavebnictví a v tomto oboru používaných materiálech. V první části práce je definován 3D tisk, stručně popsána historie této pokrokové technologie a je uveden přehled používaných metod a technologií. Metody tisku jsou rozděleny podle skupenství základního materiálu použitého pro tisk. V další části práce je představeno možné použití aditivní výroby ve stavebním oboru a přehled již realizovaných projektů. Poslední část teoretické části práce představuje kromě materiálů použitelných pro aditivní výrobu ve stavebnictví i pojem prostorové materiály. Prostorové materiály jsou relativně novým pojmem, který zatím není v literatuře dostatečně definován. Jedná se o materiály, které je možné použít pro aplikaci v prostoru, při které lze optimalizovat jejich strukturu a polohu jejich částic. Jsou použitelné například pro vytvoření výplňových 2D struktur, které jsou však vhodné spíše u geometricky jednoduchých a jednoduše zatížených konstrukcí. Vhodnější je použití prostorových materiálů pro vytvoření 3D struktur, které jsou určeny k vyplnění numericky optimalizovaných konstrukcí. Tyto struktury jsou založeny na principu dvojí křivosti a na trojitě periodickém minimálním povrchu (TPMS). V praktické části byl vytvořen návrh stavebního bloku vyplněného 3D gyroidní strukturou, který je určený pro prefabrikaci pomocí aditivní výroby v továrně nebo na místě stavby. Tento návrh reflektuje zvyšující se poptávku po snadné individualizaci staveb a stavebních prvků. Především poptávku po vytvoření konstrukcí tvarově a topologicky optimalizovaných, se vzhledem přizpůsobeným dle přání zákazníka, při současném zachování dostatečné pevnosti.
Návrh severního sjezdu z VRT do stanice Světlá nad Sázavou
Dvořák, Matěj ; Janoušek, Jan (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem alternativního, mimoúrovňového , optimalizovaného severního sjezdu z VRT Praha - Brno - Břeclav do stanice Světlá nad Sázavou, která bude mimo jiné sloužit jako dočasné ukončení VRT do doby dokončení výstavby navazující části VRT přes Vysočinu. Pro návrh jsou uvažovány rychlosti 160 a 200 km/h. Součástí je i výšková a směrová optimalizace hlavní trasy mezi km 95,3 - 102,3. Odbočení z VRT je navrženo ve dvou variantách v km 95,9 a v km 98,5 bez použití tunelů v trase sjezdu. Na závěr je provedeno vzájemné porovnání navržených variant.
Modernizace traťového úseku Vladislav-Třebíč
Tumpach, Jan ; Korkisch, Ivo (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout modernizaci traťového úseku Vladislav-Třebíč pro rychlost 120 km/h. V rámci práce bude navržena konstrukce železničního svršku, odvodnění a vypracovaný výkaz výměr.
Modernizace traťového úseku Kostelec u Jihlavy - Batelov
Neuwirthová, Elisabeth ; Vacek, Josef (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je modernizovat trať v úseku Kostelec u Jihlavy – Batelov. Navrhnout konstrukci železničního svršku a odvodnění a vypracovat výkaz výměr. Byla vypracována situace, podélný profil a vzorové příčné řezy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 92 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
21 Říha, Tomáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.