Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 158 záznamů.  začátekpředchozí56 - 65dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Diabetes mellitus v jezdeckém sportu v ČR
Mašková, Marie ; Vilikus, Zdeněk (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Diabetes mellitus v jezdeckém sportu v ČR Cíle: Cílem rešeršní části práce bylo popsat problematiku onemocnění diabetes mellitus a vlivu sportu na kompenzaci onemocnění, následně pak vyhledat dostupné zdroje o úzce zaměřeném tématu - vlivu jezdectví na diabetes mellitus, a zjištěné poznatky zpracovat v přehledné formě do první (rešeršní) části práce. Druhá (výzkumná) část měla za úkol pomocí dotazníků a rozhovorů zmapovat situaci u pacientů s diabetem v ČR, kteří aktivně provozují jezdecký sport. V tomto případě šlo o přezkoumání jejich subjektivních pocitů. Hlavním cílem bylo prokázat pozitivní vliv jezdectví na diabetes mellitus, popř. zjistit, co více ovlivňuje hladinu BG (blood glucose) v krvi, zda stres či fyzická zátěž. Dále se práce zaměřila na otázku povědomí veřejnosti a blízkého okolí o managementu onemocnění a také o první pomoci. Metody: První část práce byla zpracována formou literární rešerše, pro kterou byly hledány odborné články a jiná literatura především na elektronických informačních portálech (Web of Science apod.) Pro druhou (výzkumnou) část byl, jako hlavní metoda pro sběr dat, zvolen dotazník (přes web vyplnto.cz) rozeslaný přes Českou jezdeckou federaci (ČJF) a další jezdecké portály v ČR (jezdci.cz, jezdectvi.cz, jednotlivé regionální oblasti ČJF,…). Následně byli...
Hodnocení motorických dovedností u dětí s poruchou autistického spektra mladšího školního věku praktikující aplikovanou behaviorální analýzu testovou baterií MABC-2
Adamcová, Tereza ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Hodnocení motorických dovedností u dětí mladšího školního věku s poruchou autistického spektra praktikující aplikovanou behaviorální analýzu testovou baterií MABC-2 Cíle: Cílem práce je posouzení motorických dovedností dětí mladšího školního věku s poruchou autistického spektra pomocí testové baterie MABC-2 (Movement Assessment Battery for Children - Second Edition). Získané výsledky budou porovnány s normami pro české děti a s dětmi s poruchami autistického spektra nepraktikující aplikovanou behaviorální analýzu. Metody: Posouzení motorických dovedností dětí s poruchou autistického spektra proběhlo pomocí testové baterie MABC-2 (Henderson et al., 2007) - Movement Assessment Battery for Children - Second Edition. V práci byla použita metoda komparace, a to výsledků dětí s poruchami autistického spektra s normami pro české děti a obou skupin testovaných dětí - jedné skupiny praktikující aplikovanou behaviorální analýzu s druhou skupinou dětí bez této intervence. Výsledky: Zjistili jsme, že děti s poruchou autistického spektra (PAS) v našem vzorku vykazují významně vyšší výskyt motorických obtíží oproti normám pro české děti. Všechny děti s PAS (n=10) zapojené do výzkumu, spadají do 3.zóny (skóre pod 5.percentil), kde se vyskytují významné motorické obtíže. V porovnání třech dílčích komponent...
Vnímání tělesného schématu u dětí
Pelikánová, Gabriela ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Křivánková, Markéta (oponent)
Název: Vnímání tělesného schématu u dětí Východiska: Vnímání tělesného schématu je důležité pro správné provádění pohybových aktivit, nebo v případě nevhodného či zkresleného vnímání ke včasnému zachycení potenciálních problémů a poruch. Zároveň je důležitým aspektem celkové spokojenosti nejen u dospívajících. Toto téma je velmi důležité nejen z hlediska prevence, ale především z důvodu pochopení, jak mladiství vnímají sami sebe. Cíl: Cílem práce je zkoumání vztahu vnímání tělesného schématu a spokojenosti s vlastním tělem k faktorům pohlaví a pravidelnosti pohybové aktivity u dětí staršího školního věku. Metodika: Práce vychází z kvantitativního výzkumu prováděného na souboru 40 dětí staršího školního věku. Do výzkumu bylo zapojeno 20 dívek a 20 chlapců ve věku 13 až 17 let. Použité byly tyto metody: škála zjevné úzkosti pro děti CMAS, pro zjištění postoje ke svému tělu Body Attitude Test (BAT), osobní dotazník a pro zjištění tělesného vnímání metoda Body Size Estimation (BSE). Výsledky: Výsledky neukázaly statisticky významné odlišnosti vnímání tělesného schématu u chlapců a dívek. Rozdíly ve vnímání těla u dospívajících s pravidelnou pohybovou aktivitou a bez pravidelného pohybu se také významně statisticky neprokázaly. Statisticky významný rozdíl u skupiny s pravidelnou PA a bez pravidelné PA a...
Vliv vlastnictví vodicího psa na pohybovou aktivitu a kvalitu života lidí se zrakovým postižením
Krejčí, Martina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Vliv vlastnictví vodicího psa na pohybovou aktivitu a kvalitu života lidí se zrakovým postižením Cíle: Hlavním cílem diplomové práce bylo zkoumání rozdílů v kvalitě života a objemu pohybové aktivity u osob se zrakovým postižením, kteří vlastní/ nevlastní vodicího psa. Metody: Jde o teoreticky empirickou rešeršní práci. Pro výzkumnou část této diplomové práce byla použita kvantitativní forma dotazování. Metodou zvolenou pro sběr dat byl standardizovaný dotazník IPAQ a upravený dotazník SF-36. Výzkumný soubor tvořily osoby se zrakovým postižením, které vlastní/nevlastní vodící psy. Šetření se zúčastnilo 15 osob se zrakovým postižením (7 žen, 8 mužů), z tohoto počtu 8 respondentů vlastní vodicího psa (5 žen, 3 muži) a 7 respondentů vodicího psa nevlastní (3 ženy, 4 muži). Průměrný věk respondentů s vodicím psem byl - ženy 32 let, muži 31 let. U respondentů bez psa - ženy 32 let, muži 38 let. Výsledky: Výsledky ukázaly až dvakrát vyšší čas věnovaný pravidelné pohybové aktivitě u skupiny jedinců se zrakovým postižením, kteří vlastní vodicího psa, oproti jedincům bez psa. Jedincům se psem bylo naměřeno 17995 MET-min/týden, oproti jedincům bez psa, kteří měli 5368 MET-min/týden. Nezbytné venčení podporuje majitele psů v pohybové aktivitě, což má následně pozitivní dopad na fyzickou, alei psychickou...
Využití metody Therasuit u jedinců s mozkovou obrnou
Fatková, Aneta ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Malá, Michaela (oponent)
Název: Využití metody Therasuit u jedinců s mozkovou obrnou Cíle: Hlavním cílem práce je sledovat 4-týdenní rehabilitační proces dle metody Therasuit. Určit, zda dojde ke změnám v oblasti hrubé motoriky a primitivních reflexů a popsat individuální průběh rehabilitačního procesu u jednotlivých probandů. Dalším cílem je zhodnotit vliv terapie na pohybové aktivity dítěte z pohledu rodiče. Metody: Jedná se o smíšenou metodu výzkumu, která obsahuje empiricko teoretickou formu kazuistik 3 probandů. Do výzkumu byli zařazeni 2 chlapci a 1 dívka ve věku 3, 4 a 7 let s diagnózou mozkové obrny, přičemž u 1. probanda se vyskytuje ve formě spastické diparézy, u 2. ve formě spastické hemiparézy a u 3. ve formě spastické triparézy. Mezi použité metody sběru dat patří vstupní a výstupní kineziologický rozbor, kvalitativní pozorování rehabilitačního procesu a kvalitativní rozhovor se zákonným zástupcem zaměřený na pohybové aktivity dítěte před a po rehabilitaci. Výsledky: Zjistili jsme, že u všech tří probandů nastalo po 4-týdenní rehabilitaci dle metody Therasuit zlepšení v oblasti hrubé motoriky. U všech tří probandů došlo k částečné integraci dvou ze třech patologicky přítomných primitivních reflexů. Všichni z dotazovaných rodičů uvedli, že u svého dítěte po ukončení terapie pozorují pozitivní změny v oblasti...
Vliv pohybové lekce pánevní hodiny inspirované Feldenkraisovou metodou na pohyb pánve a hrudníku u jedinců po amputaci dolní končetiny.
Michalová, Petra ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Křivánková, Markéta (oponent)
Název: Vliv pohybové lekce pánevní hodiny inspirované Feldenkraisovou metodou na pohyb pánve a hrudníku u jedinců po amputaci dolní končetiny Cíle: Cílem této bakalářské práce je vyhodnocení sledování ovlivnění rozsahu a vnímání pohybu hrudníku a pánve po intervenci cvičební lekce inspirované Feldenkraisovou metodou (FM) u jedinců po amputaci dolní končetiny. Metody: Jedná se o práci s teoreticko-empirickou strukturou, kvantitativní přístup s kontrolovanou studií. Tématem výzkumu bylo sledování vlivu Feldenkraisovy metody na statiku i dynamiku pánve, posturální stabilizaci a subjektivní vnímání. Zkoumána byla přesnost repozice pánve, rozsah pohybu pánve a hrudníku. Flexibilita hamstringů a bederní oblasti byla testována pomocí Sit and reach testu. Subjektivní vnímání po intervenci bylo testováno pomocí ankety. Testováno bylo celkem pět probandů, z nichž každý zvlášť absolvoval intervenci v podobě lekce Pánevní hodiny z Feldenkraisovy metody. Výsledky: Po proběhlé intervenci lekcí Pánevní hodiny z FM nedošlo u probandů ke zvýšení plynulosti stabilizačních pohybů pánve. U změn při subjektivním vnímání pohybu bylo zaznamenáno zlepšení. Po intervenci FM je dle výsledků zaznamenáno u probandů zlepšení flexibility hamstringů a v bederní oblasti. Klíčová slova: amputace dolní končetiny, Feldenkraisova...
Dobrovolnictví v paraatletice
Tréšková, Běla ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Půlpán, David (oponent)
Název: Dobrovolnictví v para atletice Cíle: Cílem práce je prozkoumání problematiky v oblasti získávání dobrovolníků v para sportu a dále vyhodnocení motivů dobrovolníků k účasti na atletických soutěžích. Metody: V práci byla využita metoda kvalitativního výzkumu deskriptivně-analytického charakteru. Zkoumání fenoménu dobrovolnictví proběhlo formou dvou dotazníků a jednoho interview. Pro získání uceleného povědomí o fenoménu dobrovolnictví byli jako respondenti osloveni zástupci tří participujících skupin. Nejprve jedinci se zkušeností s dobrovolnictvím, dále studenti oboru Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami, koordinátoři atletických soutěží a jako poslední para atleti. Výzkumné šetření proběhlo formou dotazníků vlastní konstrukce, sdílených elektronicky prostřednictvím programu Survio a rozhovory, které byly zaslány pomocí wordového souboru přes e-mail. Výsledky: Výsledky tohoto pilotního výzkumu poukázaly na význam dobrovolnictví v para sportu. Výsledky dotazníku pro dobrovolníky představují důležité body motivace, pozitivní i negativní, které vedou dobrovolníky k dobrovolnické činnosti na závodech v para atletice. Jako nejpodstatnější motivaci dobrovolníci uvádějí získání nových zkušeností a navázání přátelství. Vyzdvihují atmosféru, která panuje na závodech, a...
Uplatnění iBoccii jako prostředku podpory integrace
Břehová, Radka ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Křivánková, Markéta (oponent)
Název: Uplatnění iBoccii jako prostředku podpory integrace Cíle: Cílem bakalářské práce bylo zkoumat vliv účasti na jednorázové sportovní inkluzivní akci "iBoccia nanečisto", spočívající ve hraní iBoccii na skupinu osob se zdravotním postižením a bez zdravotního postižení. Zkoumány byly subjektivní dojmy ze hry i setkání u obou skupin a zájem o více zkušeností do budoucna. Metody: Kvalitativní výzkum zahrnoval organizaci akce "iBoccia nanečisto". Pro výzkum bylo zvoleno 6 probandů, z toho 3 hráči boccii se zdravotním postižením a 3 lektoři z oblasti sportu bez zdravotního postižení, kteří se dosud se zdravotním postižením neseznámili. U obou skupin byla použita anketa vlastní konstrukce zaměřená na hodnocení akce. Pomocí metody polostrukturovaný rozhovor byly zjišťovány subjektivní názory jedinců bez zdravotního postižení ohledně zkušeností s jedinci se zdravotním postižením a jejich pohybovými aktivitami. Výsledky: Šetření pomocí ankety a rozhovoru potvrdilo subjektivní pozitivní dojmy účastníků a poukázalo na prospěšnost inkluzivních akcí. Jednotlivá kritéria akce byla probandy hodnocena spíše pozitivně, hůře hodnocené byly pouze délka akce a počasí. Čtyři probandi uvedli, že by se iBoccie chtěli věnovat na soutěžní úrovni a zbylí dva probandi si ji rádi příležitostně zahrají. Z rozhovoru s...
Pohybové aktivity pro děti s poruchou autistického spektra na základních školách speciálních v Libereckém kraji
Slámová, Martina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Malá, Michaela (oponent)
Název: Pohybové aktivity pro děti s poruchou autistického spektra na základních školách speciálních v Libereckém kraji. Cíle: Cílem práce bylo porovnání zajišťování pohybových aktivit na třech základních školách speciálních, pro děti s PAS. V rámci šetření byly zkoumány tyto oblasti: počet klientů, věk klientů, spektrum nabízených pohybových činností, program škol zaměřený na pohybový rozvoj dětí s PAS, počet zaměstnanců zabývající se pohybovou činností a jejich profese. Metody: V rámci empirického výzkumu byly ve dvou typech šetření dotazováni pedagogičtí pracovníci na podmínky a zajišťování pohybových aktivit pro děti s PAS na třech základních školách speciálních v Libereckém kraji. V první části výzkumu byla využita forma dotazníkového šetření u pedagogických zaměstnanců. Druhou částí výzkumu byly polostrukturované rozhovory s třemi ředitelkami základních škol speciálních, umožňující hlubší kvalitativní analýzu tělovýchovných aktivit pro děti s poruchou autistického spektra. K jejich záznamu byla využita redigovaná forma rozhovoru. Výsledky: Z dotazování 18 pedagogických pracovníků a 3 ředitelek vyplývá, že je tělesná výchova pravidelnou aktivitou na třech testovaných školách. Školy nabízí pro děti s PAS nejméně dvě hodiny tělesné výchovy za týden. Můžeme tím říct, že jsou pohybové aktivity...
Virtuální realita v ucelené rehabilitaci osob s míšní lézí
Svobodová, Anna ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Virtuální realita v ucelené rehabilitaci osob s míšní lézí Cíle: Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jak působí virtuální realita v ucelené rehabilitaci na osoby s míšní lézí, které se zúčastnily sociálně rehabilitačního pobytu v Centru Paraple, o.p.s. Výzkum byl soustředěn na povědomí o virtuální realitě, subjektivní reakce na terapeutické video a porovnávání reakcí jedinců s kompletní a inkompletní míšní lézí. Dále byl zjišťován případný zájem probandů o tuto formu terapie v rámci ucelené rehabilitace do budoucna. Metody: Kvantitativního výzkumu se zúčastnilo dvacet sedm probandů s kompletní či inkompletní míšní lézí ve věkovém rozmezí 18-70. Probandům bylo v průběhu sociálně rehabilitačního pobytu v Centru Paraple, o.p.s., přehráno 3,5minutové terapeutické video prostřednictvím brýlí na virtuální realitu. Probandi vyplnili vstupní a výstupní dotazník. Vstupní dotazník mapoval předchozí zkušenosti s virtuální realitou a zjišťoval zájem probandů vyzkoušet si virtuální realitu během sociálně rehabilitačního pobytu. Výstupní dotazník se zaměřoval na subjektivní zhodnocení vjemů a pocitů a zjišťoval bližší údaje o probandech. Výsledky: Z výzkumné skupiny se v minulosti setkalo s virtuální realitou 30 % probandů. Fyzické subjektivní vjemy v průběhu či po sledování terapeutického videa...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 158 záznamů.   začátekpředchozí56 - 65dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Vařeková, Jarmila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.