Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  začátekpředchozí49 - 58dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Univerzální charakteristiky pístových motorů s vrtulí
Šafránek, Martin ; Matějů, Jiří (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Stanovení charakteristik pístových motorů s vrtulí je složitý úkol. Přesné výpočty jsou založeny na motorových a vrtulových charakteristikách od výrobců, které jsou ovšem pro výpočet značně náročné. Existuje také možnost použít zjednodušené modely, které dokážou predikovat dosažitelné hodnoty účinnosti vrtule a spotřeby paliva. Jsou založeny na jednoduchém průběhu účinnosti vrtule a maximálního výkonu. Avšak tyto modely bývají často velmi nepřesné, což je značná nevýhoda. Proto se nabízí možnost využít univerzální charakteristiky pohonných jednotek s vrtulí, které nabízí zpřesnění výpočtu výkonu a spotřeby paliva při použití relativně jednoduchého modelu. Diplomová práce se zabývá souhrnným popisem všech charakteristik pístových spalovacích motorů a vrtulí. Byl zde vytvořen matematický model, který pracuje podle určitého algoritmu na základě společné práce motoru a vrtule. Tento model dokáže mnohem přesněji predikovat potřebný výkon a spotřebu paliva v různých režimech letu. Výsledky byly aplikovány na výkony ultralehkého letadla, především na dolet, u kterého došlo ke značnému zvýšení.
Vývoj a přehled leteckých profilů
Kerndl, Jindřich ; Dofek, Ivan (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje vývoj a přehled leteckých profilů. První část se zabývá charakteristikami profilů a jejich významem. Druhá část zachycuje historický vývoj profilů pro letadla s pístovým pohonem. Na závěr tato práce porovnává současně používané profily na lehkých sportovních letadlech českých a zahraničních výrobců.
Létající větrná elektrárna
Killioglu, Can ; Popela, Robert (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou létajících větrných elektráren, což je inovativní oblast využití obnovitelných zdrojů energie. Hlavním přínosem těchto elektráren oproti klasickým větrným turbínám je jejich schopnost dosáhnout vyšších výšek a tím využít silnějších větrných podmínek. Důležitou součástí diplomové práce je aerodynamická analýza rotoru v režimu autorotace, která zkoumá chování vrtulového rotoru. Dále je proveden koncepční a konstrukční návrh vybraného typu létající větrné elektrárny.
Současný vývoj systémů s haptickou zpětnou vazbou
Suchnová, Klára ; Horpatzká, Michaela (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá současným vývojem systémů s haptickou zpětnou vazbou. Haptická zpětná vazba má pomoci pilotovi snadněji vykonávat jeho úkoly. Především se má zaměřit na odlehčení vytíženosti jeho zraku a sluchu za účelem zvýšení bezpečnosti letu. Lze ji využít nejen při samotném řízení letounu, ale i pro jiné úkoly, jako je například navigace. Haptické systémy přináší spoustu výhod při samotném řízení letounu, ale mají v určitých případech i své nevýhody.
Aircraft simulation model and analysis tool
Búliková, Tereza ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Equations of motion are the basis for describing the motion of an airplane. In aviation, they come in several forms, for which different solutions are offered. The thesis presents the most commonly used types of equations, outlines their derivation and gives examples of their solutions. Other characteristics can also be derived from the equations of motion, such as the dynamic stability of the aircraft, which is important for evaluating flight safety and flight quality. The criteria for evaluating flying qualities are described in the work, while the practical part of the work consists in the creation of evaluation software in the Matlab environment with the possibility of evaluating different types of aircraft. Meeting the criteria is one of the conditions for the successful certification of the aircraft. Furthermore, based on the equations of motion, a flight simulator was created in the Simulink environment, which uses two display environments - Unreal Engine and FlightGear and also allows simulating the flight of various aircraft based on the knowledge of their stability derivatives.
Proposal of flight testing programme of AirCar airplane
Barus, Viktor ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Vlček, Dalibor (vedoucí práce)
This research thesis is designed to introduce the reader to flying cars, flight performance theory and flight characteristics, and certification flight tests. The first chapter of this thesis deals with the introduction of the AirCar flying car. The second chapter focuses on an analysis of the certification specifications of CS-23 Amdt 6 with AMC2 by CS-23 Amdt 4. The third chapter introduces the flight tests, followed by the theoretical part in the fourth and fifth chapters dedicated to flight performance and flight characteristics. The last chapter is devoted to the design of the flight test programme.
Letouny s hybridním pohonem
Křivánek, Michal ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Rostoucí snaha o snížení emisí v letectví může být podpořena využitím hybridního pohonu, kterým se tato práce zabývá. V první části poskytuje přehled vlivu leteckého průmyslu na životní prostředí a další motivaci pro vývoj a využití hybridních pohonů, kterou je momentálně nedostatečná hustota energie baterií pro čistě elektrické letouny a komplikace i výhody, které by přinášelo využití vodíku jako paliva nebo v podobě palivových článků. Dále nabízí možnost dopravy v obydlených oblastech a využití hybridního pohonu nejen v civilním letectví. Následuje přehled nejčastěji využívaných konfigurací pro hybridní pohony s uvážením výhod a nevýhod každé z nich. Další částí práce je přehled několika projektů vrtulových letounů s hybridním pohonem čítající stroje s kolmým vzletem a přistáním, extrémně krátkou i standardní vzletovou dráhou, po kterém následuje přehled vrtulových demonstrátorů s hybridním pohonem, které jsou již testovány v plném měřítku. V závěru práce porovnává a hodnotí výkony některých demonstrátorů proti jejich předlohám se spalovacím motorem. Nejvýznamnějšími výhodami letounů s hybridním pohonem jsou navýšená doletová vzdálenost, podstatné snížení spotřeby paliva a snížení provozních nákladů. Hybridní pohony však přináší i nevýhody, především navýšení hmotnosti a snížení počtu přepravených osob či nákladu. V poslední části je zmíněna budoucnost hybridního pohonu v leteckém průmyslu s uvážením různé rychlosti vývoje technologií.
Urban Air Mobility VTOL personal vehicle design
Polčák, Marek ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
The thesis deals with a conceptual design of a rotorcraft in the configuration of a multicopter, which has the design features of a motorcycle. Initial input parameters and requirements for conceptual design were based on statistical research of similar existing concepts. Afterwards, suitable components of propulsion system were chosen to fit the proposed design and flight performance requirements. UAM vehicle was designed as a coaxial quadcopter. Multicopter was designed as a composite construction combining aluminium space frame and composite ducts, which cover the propellers. Centre of gravity was calculated to ensure that its position lies exactly between front and rear rotors, which has a significant impact on stability. Structural strength of important components was then checked using FEM. Besides the structural analysis of a space frame, great deal of emphasis has been placed on structural analysis of composite ducts. This analysis helped to define inner structure and ensure that it withstands given load. Since the multicopter may benefit from ground effect benefits, its impact was evaluated by CFD analysis in three different distances from the ground. Positive influence of ground effect was evaluated based on extended battery endurance at hover for different payloads. Forward flight performance of designed UAM VTOL vehicle was carried out together with the estimation of drag coefficient of the multicopter with a pilot using CFD for different pitch angles. Obtained drag coefficient were then used for the calculation of multicopter forward flight speed dependency on pitch angle and battery endurance. In the end, two proposals of flight controller were presented together with possible control system and sensors, which could be used.
Mathematical model verification for flight simulator
Kminiaková, Tatiana ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Sklenář, Filip (vedoucí práce)
The diploma thesis deals with the flight test program which is necessary to obtain the required data for EASA/FAA flight simulator certification. Flight tests are focused on flight performance and characteristics. Required regulations are selected and described. To verify the simulator model and certification parameters a flight test program was created. The flight test program is composed of flight and ground tests. In the final part of the thesis, the flight test evaluation procedure is shown. Each test contains the final valuation or recommendation for simulator model modification.
An overview of the spacecraft re-entry on Earth
Macejko, Jakub ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis is a research thesis describing the issue of the spacecraft, space probes, and other space bodies' re-entry on Earth. This thesis is divided into five chapters. In the first four chapters, the reader will learn about the distribution of re-entry methods, types of re-entry trajectories, and thermal issues. In the last and most comprehensive chapter, the reader will learn about the methods of kinetic energy reduction used in the final stages of re-entry

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   začátekpředchozí49 - 58dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 ZIKMUND, Pavel
4 ZIKMUND, Petr
4 Zikmund, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.