Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Petr Iljič Čajkovskij: Koncert pro housle a orchestr D- dur, op. 35
Hás, Ondřej ; Panocha, Jiří (vedoucí práce) ; Panocha, Jiří (vedoucí práce) ; Pazdera, Jindřich (oponent) ; Tomášek, Jiří (oponent)
Jako téma své bakalářské práce jsem si zvolil rozbor koncertu pro housle a orchestr D dur ,op. 35 od Petra Iljiče Čajkovského- Zde se především zaměřuji na formální a technicko-výrazový rozbor. Životopis skladatele je záměrně jen zevrubný a týká se jen důležitých událostí se skladatelově životě, poněvadž na toto téma bylo již napsáno mnoho publikací.
Violin composition of Eugen Suchoň
Karová, Eva ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Čepický, Leoš (oponent) ; Panocha, Jiří (oponent)
Práca sa zaoberá životom a dielom významného slovenského hudobného skladatel ´a Eugena Suchoňa, so zameraním na jeho husl´ovú tvorbu. Súčast´ou práce je charakteristiky jeho hudobných výrazových prostredkov, spôsob výstavby jeho hudobných diel a kapitola venovaná rozboru jeho husl´ovej tvorby.
Eugéne Ysaye
Ambroš, Miroslav ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Tomášek, Jiří (oponent) ; Pazdera, Jindřich (oponent)
Ve své práci pojednávám o životě a díle belgického houslisty a skladatele Eugena Ysaye . Má práce je rozdělena na tyto části: 1) Úvod , 2) Životní a tvůrčí cesta umělce, 3) Skladatelský odkaz Eugéna Ysaye, 4) Interpretační přínos Eugena Ysaye 5) Závěr, 6) Seznam skladeb Eugéna Ysaye, 7) Použitá literatura
Max Bruch - Houslová a komorní tvorba
Panochová, Veronika ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Hůla, Pavel (oponent) ; Pazdera, Jindřich (oponent)
V práci najdeme stručný životopis a přehled tvorby německého skladatele Maxe Brucha, s důrazem na jeho tvorbu houslovou a komorní. Práce poodhaluje okolnosti a podrobnosti vzniku skladeb, nahlíží do Bruchova života a hledá nejsilnější vlivy na skladatelovu tvorbu. V neposlední řadě se snaží najít důvody, proč Max Bruch patří mezi méně ceněné autory své doby.
Karel Hofmann-životní a tvůrčí cesta houslisty
Lukš, Stanislav ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (oponent) ; Čepický, Leoš (oponent)
Autor této práce se snaží pojednat o životě Karla Hoffmanna , který nemalou měrou přispěl k proslavení české kvartetní školy i hudby vůbec. Na rozdíl od většiny stávající literatury, která se zabývá v první řadě Českým kvartetem, se soustřeďuje zejména na osobu jeho primária Karla Hoffmanna a na jeho mimokvartetní aktivity i životní osudy. Snaží se položit do vzájemných souvislostí významné události v Hoffmannově životě a důležité milníky ve vývoji Českého kvarteta. S odstupem času se autor práce pokouší nabídnout známé události z nového pohledu a v neposlední řadě chce tímto vzdát hold osobnosti Karla Hoffmanna, jehož přínos v oblasti komorní hudby i sólové hry byl vskutku zakladatelský.
Rodion Sčedrin - Houslová tvorba se zaměřením pro housle a klavír
Aslamas, Alexey ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (oponent) ; Tomášek, Jiří (oponent)
V prvním díle své práce uvádím životopisná fakta Rodiona Shchedrina, bez kterých by bylo těžké pochopit osobnost tohoto skladatele a jeho osobitý styl. Nejdůležitějším rysem jeho tvorby je ?ruskost? ? ruská tematika, inspirace ruskou lidovou hudbou, nástroji, náměty klasických ruských spisovatelů. V druhém díle práce se jsem se zabýval samotnými děly pro smyčcové nástroje , a to především Echo Sonátou a třemi solovými koncerty ( Sotto voce concerto ? pro violoncello, Concerto cantabile ? pro housle, Concerto dolce- pro violu ).
Život Davida Oistracha
Hranička, Roman ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (oponent) ; Tomášek, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce přibližuje život Davida Oistracha, dobu ve které žil a vliv, který na něj měla. Dále se věnuje jeho hudebnímu vývoji, bohaté spolupráci se skladateli a jeho komplexnímu přístupu k hudebnímu umění.
Josef Vlach jako osobnost české hudby
Jírovcová, Anna ; Messiereur, Petr (vedoucí práce) ; Messiereur, Petr (vedoucí práce) ; Tomášek, Jiří (oponent) ; Pazdera, Jindřich (oponent)
This work is concerned with the life and the artistic work of the Czech violinist and conductor Josef Vlach. He was born on 8th June, in Ratměřice in central Bohemia, into the family of a butcher and amateur musician. His father and his brother were also his first music teacher. he nerolled for a course at the Prague Conservatory in 1938, to study with St. Novák , J. Micka and J. Šlajs. From 1946 - 48 he was asistent leader in the Czech Chamber Orchestra of V. Talich. Following the politically - motivated ouster of V. Talich from the orchestra's top post, the ensemble voluntarily disbanded. In 1947 Vlach completed his conservatory studies and pursued his schooling at the Prague Academy of Music, with J.Feld and J.Pekelský. In 1950 he formed Vlach Quartet, before long scoring major thriumphs at home internationally - including notably first price from the quartet competition of Liege, Belgium , in 1955. In the course of its existence, the ensemble was a regular recording studio feature ( over 160 titles), and until the termination of its work in 1976 appeared on the world's foremost concert platforms . In 1957 J.Vlach re-launched the Czech Chamber Orchestra, whose formidable artistic standard soon earned it invitations to prestigious festivals ( Osaka, Salzburg and others) and concert halls of several contonents, as well as collaboration with an impressive gallery off prominent soloists ( J.Suk, H.szeryng, L.Kogan, I.Moravec) In 1963 J.Vlach made his conducting debut with the Czech Philharmonic Orchestra . From 1968 he devoted part of his time to teaching at the Prague Academy of Music. In 1981 he took over as artistic director of the Suk Chamber Orchestra, and st the same time he began to work with the Pardubice Chamber Philharmonic. He died on 17th October, 1988 ,in Swedwn, a country which became his second homeland , and where he had frequently performed and imparted his skills and knowledge as a teacher..
Leoš Janáček: Kvarteto II "Listy důvěrné", dílo a interpretace
Mikeš, Jan ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (oponent) ; Pazdera, Jindřich (oponent)
Druhý smyčcový kvartet " Listy důvěrné" je dílo Janáčkovy vrcholné tvůrčí periody a patří k vrcholným dílům kvartetní literatury 20. století. Dovršuje principy janáčkovy modality, montáže a tektoniky, odkrývá mnoho z témbrové kompozice a nové jednoduchosti. Byl napsán v zimě roku 1928, tedy jen několik měsíců před skladatelovou smrtí. Týká se milostného vztahu k Janáčkově přítelkyni kamile Stösslové. Prvním interpretem díla bylo Moravské kvarteto, které dílo za účasti autora spoludotvářelo. Po ě. světové válce přinesly naše přední soubory Smetanovo, Janáčkovo a Vlachovo kvarteto Listy důvěrné na koncertní pódia celého světa. Dílo bylo vydáno až v roce 1938 Hudební uměleckou maticí v Brně. Práce pporovnává nahrávky Smetanova kvarteta z roku 1976, Vlachova z roku 1969 a Janáčkova r r. 1963. Jsou to ukázky vysokého interpretačního umění našich předních kvartetních těles. Smetanovci vynikají výbornou souhrou, intonací a smyslem pro celkové vyznění díla, Janáčkovci kompaktností zvuku, vypracováním detailů a dlouhých ploch, Vlachovci vytříběným citem pro barvu a náladu.
Život a tvůrčí cesta Fritze Kreislera
Dvorská, Eliška ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (oponent) ; Messiereur, Petr (oponent)
Svou práci o Fritzi Kreislerovi jsem se rozhodla rozdělit do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá Kreislerovým životopisem, od útlého dětství až do konce jeho kariéry. Snažím se v ní přiblížit Kreislerova studia, jeho učitele, koncertování po celém světě i jeho osobní život. V druhé kapitole se věnuji Kreislerovu houslovému stylu a jeho interpretaci. Zabývám se v ní také Kreislerovým názorem o cvičení. V neposlední řadě také připomínám, jaký vliv měl Kreisler na své kolegy. Třetí kapitola pojednává o Kreislerových kompozicích. Snažím se v ní také objasnit otázky , které se objevují kolem jeho spisu "Klasische Manuskripte". Poslední kapitolu jsem zasvětila Kreislerově knize " The war of a violinist", obsahuje tedy jeho osobní vzpomínky z války. Přestože toto je téma v podstatě nehudební, rozhodla jsem se do své práce začlenit, neboť pro Kreislera představuje velmi důležitý životní úsek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 PAZDERA, Jiří
1 Pazdera, Jakub
5 Pazdera, Jan
3 Pazdera, Jaroslav
2 Pazdera, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.