Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí37 - 46dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Funkční zkoušky na směsích zkušebního úseku s asfaltovým betonem s vysokým obsahem R-materiálu
Kučerová, Marcela ; Zajíček, Jan (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na zkoušení asfaltové směsi typu asfaltový beton s obsahem R-materiálu a pokládku zkušebního úseku. Teoretická část se věnuje problematice používání R-materiálu v asfaltových směsích vyráběných za horka, jedná se zejména o specifika oživovacích přísad, stárnutí a výroby asfaltové směsi. Dále jsou uvedeny informace týkající se funkčních vlastností asfaltových směsí a vlivu R-materiálu na ně. Praktická část popisuje provádění zkoušek na směsích ACO 11+ a ACO 11+ s 50% R-materiálu a zkoušky na asfaltovém pojivu. Za účelem porovnání navržených směsí byly provedeny nízkoteplotní vlastnosti dle ČSN EN 12697-46 a moduly tuhosti dle ČSN EN 12697-26. V poslední části diplomové práce byly vzájemně porovnány výsledky naměřených hodnot s cílem určit míru oživení asfaltu. Z celkových výsledků zkoušek je vidět, že účinek oživovací přísady se projevil pozitivně. Nebylo však dosaženo požadovaného stupně omlazení.
Navrhování a hodnocení hlavních konstrukčních typů vozovek pozemních komunikací
Nenál, Marek ; Meluzin, Petr (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá navrhováním a posuzováním vozovek za pomoci výpočetních programů Rosy a Laymed. V teoretické části jsou popsány základní parametry vstupující do výpočtu. Praktická část potom srovnává jednotlivé výpočetní programy na konkrétních měřených úsecích.
Zhutnitelnost materiálů v podloží vozovek
Kolbábek, Jiří ; Varaus, Michal (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na rozdíly mezi hutněním jemnozrnné a hrubozrnné zeminy. Také představuje vybrané hutnící metody a popisuje jejich principy a postupy provádění. V praktické části je provedeno zatřídění a klasifikace obou druhů zemin, následně jsou vzorky hutněny třemi metodami. Výsledkem práce je porovnání účinků hutnění na jemnozrnné a hrubozrnné zemině a shrnutí praktických poznatků.
Navrhování nízkohlučných asfaltových směsí
Řehulka, Martin ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na nízkohlučné asfaltové směsi obecně, konkrétně pak asfaltový beton pro velmi tenké vrstvy s nízkou hlučností (BBTM 8 NH) a asfaltový koberec mastixový s nízkou hlučností (SMA 8 NH). První polovina práce popisuje základní typy asfaltových směsí se sníženou hlučností, požadavky na vstupní materiály, hlukové emise a jejich metody měření. Druhá část se zabývá návrhem BBTM 8 NH a SMA 8 NH tak, aby měli stejnou mezerovitost. Následně byly zkoušeny jejich parametry. Akustická pohltivost, odolnost proti trvalým deformacím a tuhost. Zkušební metody jsou popsány a vyhodnoceny.
Dimenzování konstrukcí vozovek pomocí programu ALIZE
Kašný, Michal ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou napětí a přetvoření zatěžované konstrukce vozovky. Porovnáním dimenzování pomocí programu LayEps a Alize a seznámení jednotlivých modulů tohoto programu.
Návrh speciálních asfaltových směsí SAL určených pro opravu cementobetonových krytů
Kalfeřt, Martin ; Špaček, Petr (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
V této diplomové práci se navrhuje vrstva se zvýšenou odolností proti šíření trhlin (SAL). V teoretické části je popsána vrstva SAL, dále jsou popsány vstupní materiály, jejich výroba a návrh jednotlivých směsí. Následuje popis použitých zkoušek, mezi které patří například zkoušky trvalých deformací, šíření trhlin, nízkoteplotních charakteristik, zkoušky v tahu za ohybu a relaxace. Po té jsou uvedeny výsledky zkoušek a závěr.
Experimentální navrhování asfaltových směsí
Němec, Jan ; Zajíček, Jan (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá experimentálními návrhy asfaltových směsí. První část je věnována návrhu nízkohlučných asfaltových směsí. V teoretické části je popsána problematika hluku a metody měření hladiny hluku. Jsou zde také specifikovány charakteristiky jednotlivých asfaltových směsí s nižší hlučností. Praktická část se zabývá experimentálním návrhem směsi SMA 8 LA. Následně je tato směs podrobena funkčním zkouškám asfaltových směsí a výsledky porovnány s požadavky na běžné směsi typu SMA 8 S. Druhá část diplomové práce se věnuje především experimentálnímu návrhu směsi typu obalovaný makadam (OM). Je zde řešena především problematika stékavosti pojiva při míchání a podíl drcených zrn při hutnění. Předností této vrstvy je finanční nenáročnost způsobena nižším obsahem pojiva a menším množstvím drobného kameniva. Tato směs by měla sloužit jako podkladní vrstva pro nízkozatížené vozovky. V závěru práce jsou poté zhodnoceny poznatky a zkušenosti s přípravou a se zkoušením jednotlivých směsí získané během návrhů.
Recyklace asfaltových směsí pro nízce zatížené komunikace
Musil, Lukáš ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá 100% recyklací asfaltové směsi za horka při použití omlazovací přísady (tzv. rejuvenátoru) pro vyvíjený přístroj ve spolupráci s externí firmou. Cílem práce je na základě zjištění vlastností R-materiálu, pomocí zkoušek v laboratoři, určit množství dávkování rejuvenátoru a stanovit teplotu hutnění pro zpracování asfaltové směsi. Podle zjištěných vlastností R-materiálu se určí procentuální množství rejuvenátoru potřebné k dosažení požadovaných vlastností asfaltové směsi pro následné zpracování a pokládku na pozemní komunikaci.
Recyklace asfaltových směsí se standardním množstvím R-materiálu
Staňková, Michaela ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem asfaltové směsi pro obrusnou vrstvu se standardním obsahem R-materiálu (množství 20 %) bez užití jiných změkčujících přísad, přičemž se vlastnosti zestárnutého asfaltového pojiva ve směsi kompenzovaly dávkováním „měkčího pojiva 70/100“. Asfaltové směsi typu ACO 11+ jsou navrženy tak, aby vyhovovaly požadavkům ČSN 73 6121:2019. Cílem práce je ověřit předpokládané vlastnosti asfaltové směsi provedením funkčních a empirických zkoušek dle norem pro asfaltové směsi řady ČSN EN 12697.
Recyklace asfaltových směsí s vyšším množstvím R-materiálu
Klimek, Matěj ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce rekapituluje stávající literaturu z oblasti problematiky recyklace asfaltových směsí s vyšším obsahem R-materiálu. Praktická část diplomové práce zkoumá změny vlastností asfaltových směsí s vyšším obsahem R-materiálu, vlivem změny míchacího času. Pro potřeby tohoto výzkumu bylo navrženo pět směsí. Jedná se asfaltové směsi určené pro obrusnou vrstvu vozovky (ACO 11+). Referenční směs „A“ bez R-materiálu, se standardním časem míchaní 25 sekund. Směs „B“ se 40 % R-materiály, bez rejuvenátu, s prodlouženým časem míchaní 40 sekund. Směs „C“ se 40 % R-materiálu, s rejuvenátorem a standardním časem míchaní. Směs „D“ se 40 % R-mateirálu s rejuvenátorem a prodlouženým časem míchaní 40 sekund. Směs „E“ se 40 % R- materiálu, s rejuvenátorem a prodlouženým časem míchaní 55 sekund.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí37 - 46dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.