Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztah rodičů současných předškoláků k dětské knize
Zelinská, Barbora ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou předčtenářské gramotnosti a je zaměřena na faktory a činitele, kteří ji rozvíjí. První kapitola řeší teoretické vymezení a význam výchovy ke čtenářství. V druhé kapitole práce nastiňuje podoby předškolní literární výchovy a to, jak je literární výchova zahrnuta v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Kapitola třetí je věnována primárnímu a nejdůležitějšímu činiteli, který na rozvoj čtenářství dítěte působí, a tím je rodina. Ukazuje možnosti, jakým způsobem lze vztah ke knihám v rodině podporovat, jakou roli hraje vztah samotných rodičů ke čtení a zdůrazňuje význam předčítání a vyprávění v rodinném kruhu. Následující kapitola se zabývá součinností mateřské školy s rodinou při rozvoji čtenářství dítěte, blíže se věnuje vlivu osobnosti učitele a nabízí možnosti práce s knihou v celodenním režimu mateřské školy. Poslední dvě kapitoly teoretické části charakterizují specifika dětské literatury a poskytují přehled typologie literatury pro předškolní děti. Výzkumná část práce popisuje průběh šetření, který je zaměřen na zjišťování důležitých kritérií při výběru dětské knihy. Součástí šetření je přiložený dotazník, který byl cílený na rodiče současných předškoláků. Smyslem dotazníku bylo zjistit, čím a kým jsou rodiče ovlivněni při pořizování knih,...
Lenka Procházková: Beránek. Interpretace a recepce díla
Kubecová, Lucie ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Resumé Předmětem diplomové práce je srovnání díla Beránek od Lenky Procházkové s jeho biblickou předlohou a vším, co s tvorbou tohoto díla souviselo. V práci je provedeno srovnání dějů zpracovaných románovou formou s ději, jak jsou uvedeny v Písmu. Jednotlivé pasáže jsou pak volně vyhodnocovány v kontextu příslušných biblických textů. Práce tedy zahrnuje jednak exkurz do autorčina života a díla, zabývá se inspiračními zdroji literárními i mimoliterárními, které spisovatelku vedly k rozhodnutí román vytvořit, vyhodnocuje interpretace vybraných míst románu se zacílením na autorské inovace a v neposlední řadě se zaměřuje na ohlasy a kritiky v souvislosti s vydáním díla. Diplomová práce také obsahuje autentické rozhovory s autorkou, které tvořily jeden z pramenů pro její sepsání. Ve svých závěrech si pak práce klade za cíl vyhodnotit přínos díla pro čtenářskou veřejnost, a to jak z pohledu vlastního románového zpracování, tak i z pohledu přiblížení biblických textů laikům.
Životní situace v literatuře. Pracovní listy pro devátý ročník základních škol
Kočová, Veronika ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá jedním z možných uchopení výuky literatury v devátém ročníku základní školy. Hlavní myšlenkou je postavit výuku literatury na pracovních listech, které se vztahují k úryvkům ze čtyř vybraných knih. Dané knihy mají společné téma - životní situace, které mohou být aktuální právě pro žáky devátého ročníku. Toto téma bylo zvoleno z toho důvodu, že autora diplomové práce pociťovala stupňující se vzdálenost žáků od literárního světa, hledala tedy způsob, jak literaturu žákům opět přiblížit a učinit potřebnou. Cílem je ukázat žákům za pomoci rozmanitých otázek a úkolů aktuálnost a užitečnost literatury, přesvědčit žáky o tom, že čtení knih může být zábavné a poučné zároveň. Specifikem diplomové práce je skutečnost, že výuka s pracovními listy byla uskutečněna v konkrétní deváté třídě základní školy v Praze, kde autorka diplomové práce vyučuje český jazyk a literaturu. Hlavní část diplomové práce tak tvoří podrobné reflexe vyučování, ve kterém byly pracovní listy řešeny. Na základě praktického využití pracovních listů byl učiněn závěr, že tato cesta ve výuce literatury je rozhodně funkční. Žáci reagovali na tento typ výuky velmi příznivě, na základě úryvků byli schopni řešit jak úkoly literární, tak úkoly, které přesahovaly daný text přímo k úvahám o vybraných životních situacích z...
Fantastické fikční světy v dílech Niela Gaimana
Spiruová, Michaela ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce má výkladově-interpretační charakter. Jejím cílem je vyložit a interpretovat tři díla anglo-amerického spisovatele Neila Gaimana, a to díla: Koralina, Nikdykde a Američtí bohové. První část práce je zaměřená na obecnou charakteristiku žánru fantasy, druhá na analýzu výše zmíněných děl se zvláštním zřetelem na archetypy a topos jiného světa.
Recepční strategie Lustigových děl
Zimová, Lucie ; Kubíček, Tomáš (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Rigorózní práce se zabývá recepčními strategiemi vybraných Lustigových textů (Druhé kolo in Démanty noci, Dita Saxová, Z deníku sedmnáctileté Perly Sch., Krásné zelené oči). Naším cílem je dokázat, zda Lustig spoléhá na vysokost tématu a kulturní encyklopedii svých čtenářů nebo zda mají jeho díla estetickou hodnotu i bez těchto předpokladů. První část rigorózní práce se věnuje teorii recepční estetiky. Stručně v ní uvádíme hlavní pojmy a představitele tohoto konceptu. V analýze zmíněných děl se zaměřujeme na příběh jako na interakci děje, narace, postav a prostoru, neboť tyto roviny jsou pro recepci díla nejpodstatnější. Práce je rozdělena vždy na část teoretickou, kde se seznamujeme s východisky, která nám slouží k následné analýze a na část praktickou, kde se v rámci vymezených kategorií pokoušíme o interpretaci použitých strategií. V rámci kapitoly "Narace" se zaměřujeme především na vypravěče a jeho možnou nespolehlivost, dále na promluvové formy a na pořádek a tempo vyprávění. V kapitole "Postava jako textový fenomén" nás zajímá především status postavy a proces jejího zobrazení. A konečně v kapitole "Prostor a jeho funkčnost" se zabýváme tím, jak Lustig (ne)dokáže zobrazit funkční prostor bez toho, aniž by spoléhal na kulturní encyklopedii čtenářů. Což ukazuje, že Lustig počítá s recepčním horizontem...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Zimová, Ladislava
5 Zimová, Lenka
11 Zímová, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.