Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 404 záznamů.  začátekpředchozí254 - 263dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora rozvoje dětí s specifickými poruchami učení očima rodičů
Zikmunda, Jan ; Novotná, Jiřina (vedoucí práce) ; Kostelecká, Yvona (oponent)
NÁZEV: Podpora rozvoje dětí s specifickými poruchami učení očima rodičů AUTOR: Jan Zikmunda KATEDRA: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jiřina Novotná ABSTRAKT: Bakalářská práce se věnuje podpoře dítěte s poruchami učení a rodinu. Má část teoretickou a empirickou. Teoretická část zpracovává problémy žáka se specifickými poruchami učení, jak vznikají, co jsou SPU, rodinu dítěte s SPU, volným časem. V empirické části jsou shromážděny, popsány a interpretovány případy dětí s SPU, jejich rodin a identifikovány jejich nejčastější problémy, o kterých nám poskytli sdělení v rozhovorech jejich rodiče. KLÍČOVÁ SLOVA: Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, dysmúzie, dyspinxie, poruchy chování, volný čas, rodina.
Finanční vzdělávání pro SŠ
Kazda, Martin ; Petrášková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření konceptu jednoročního dvouhodinového semináře výuky finanční gramotnosti na střední škole. Jeho obsah je v souladu se standardy finanční gramotnosti, které byly vymezeny v dokumentu "Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách", a které byly v roce 2009 implementovány do RVP pro gymnázia a střední odborné vzdělávání. Ve výuce se uplatňuje zejména konstruktivistický přístup, k jehož realizaci dopomáhají vhodně zvolené výukové metody, které jsou jmenovány v metodickém doporučení Výzkumného ústavu pedagogického. K jednotlivým tematickým celkům semináře (Hospodaření domácnosti, Ceny a peníze, Finanční trh, Úroky a úročení, Finanční produkty, Finanční plánování a ochrana spotřebitele) jsou vypracovány tyto učební materiály: doporučený výukový sled dílčích téma, výukový materiál, výuková prezentace, žákovy výstupy, vstupní a výstupní test. Vedlejším cílem diplomové práce je menší výzkum prostřednictvím dotazníku s uzavřenými otázkami, jehož hlavním záměrem bylo zmapovat výuku finanční gramotnosti na středních školách v České republice. Klíčová slova Finanční gramotnost, Finanční vzdělávání, Aktivizující výukové metody
Nepřímá úměrnost - žákovské strategie, analýza učebnic a didaktické praktiky učitelů
Reichmann, David ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
1 Abstrakt Cílem diplomové práce bylo u vybraných zkušených učitelů matematiky identifikovat a popsat didaktické praktiky používané při výuce nepřímé úměrnosti, provést analýzu nejčastěji používaných učebnic z hlediska přístupu k výuce nepřímé úměrnosti a vybrat vhodné úlohy, které by diagnostikovaly žákovu znalost nepřímé úměrnosti, a u nich identifikovat žákovské strategie řešení a jejich případné obtíže. Nejprve je téma nepřímé úměrnosti popsáno z hlediska kurikulárních dokumentů a výsledků v úlohách na nepřímou úměrnost, jichž dosáhli čeští žáci v několika mezinárodních i národních srovnáních. Z pohledu teorie didaktického konstruktivizmu je charakterizován poznávací proces žáka. Dále jsou popsány způsoby a pojetí výkladu nepřímé úměrnosti tak, jak je nabízejí vybrané učebnice základní školy. Je provedena obsahová analýza učebnic v návaznosti na podobně zaměřené výzkumy. Dále se práce věnuje zahraničním výzkumům proporcionálního uvažování žáků a strategií řešení úloh v oblasti úměr a úměrností, na které navazuje vlastní výzkum zkoumající strategie řešení úloh na nepřímou úměrnost. Další část výzkumu sestávala z polostrukturovaných rozhovorů se zkušenými učiteli, z náslechů v jejich hodinách a z analýzy žákovských prací. Rozhovory i náslechy byly přepsány do protokolů, které byly analyzovány technikami...
Odhady parametrů rozdělení náhodných veličin
Šimková, Barbora ; Mošna, František (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
bakalářské práce Název práce: Odhady parametrů rozdělení náhodných veličin Autor: Bc. Barbora Šimková Katedra / Ústav: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. František Mošna, Dr. Abstrakt: Předmětem této bakalářské práce je porovnání základních metod, kterými je možné spočítat bodové odhady spojitých a diskrétních pravděpodobnostních rozdělení. Práce se zabývá rozborem dvou metod, jedná se o momentovou metodu a metodu maximální věrohodnosti. Tyto metody se používají pro odhad bodových parametrů pravděpodobnostních rozdělení. Momentovou metodou rozumíme porovnání teoretických a výběrových momentů náhodné veličiny. Metodu maximální věrohodnosti bereme jako další alternativu při výpočtech bodových odhadů, která využívá klasický postup hledání maxima funkce s využitím vlastností náhodného výběru. Způsoby výpočtů vychází ze statistických metod a mohly by být vhodné jako zajímavé rozšíření výuky základního kurzu pravděpodobnosti a statistiky na PedF UK. Práce je přehledem odhadů parametrů základních distribucí a srovnání kvality dvou základních metod pro jejich určení. Klíčová slova: odhady parametrů, rozdělení náhodné veličiny,...
Analýza a priori jako součást přípravy učitele na výuku
Nováková, Hana ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent) ; Coufalová, Jana (oponent)
4 NÁZEV: Analýza a priori jako součást přípravy učitele na výuku AUTOR: Mgr. Hana Nováková KATEDRA: Katedra matematiky a didaktiky matematiky ŠKOLITEL: Prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. Předkládaná dizertační práce je zaměřena na analýzu a priori jako součást přípravy učitele na výuku. Teoretickým rámcem je teorie didaktických situací v matematice (TDSM). TDSM charakterizuje analýzu a priori jako jeden z možných nástrojů, který má učitel při plánování výuky k dispozici. Práce si klade za cíl analyzovat rozdíly mezi tím, co je zařazeno do analýzy a priori v TDSM, a skutečností v praxi učitele, vzájemně porovnat přípravy zkušených učitelů a studentů učitelství a ukázat význam a využití analýzy a priori v učitelské a výzkumné praxi. Práce se skládá ze tří částí: teoretické, experimentální a aplikační. V teoretické části jsou vysvětleny hlavní pojmy TDSM související s analýzou a priori, dále je zde shrnuta problematika přípravy učitele na výuku. Experimentální část je uvedena předexperimentem, jehož výsledky umožnily zpřesnit strukturu analýzy a priori pro další využití. Během hlavního experimentu se podařilo nejen porovnat vzájemně přípravy zkušených učitelů a studentů učitelství, ale také zjistit, v jakých položkách se liší a shodují s analýzou a priori. Aplikační část ukazuje konkrétní využití analýzy a...
Odhady parametrů rozdělení náhodných veličin
Šimková, Barbora ; Mošna, František (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
bakalářské práce Název práce: Odhady parametrů rozdělení náhodných veličin Autor: Bc. Barbora Šimková Katedra / Ústav: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. František Mošna, Dr. Abstrakt: Předmětem této bakalářské práce je porovnání základních metod, kterými je možné spočítat bodové odhady spojitých a diskrétních pravděpodobnostních rozdělení. Práce se zabývá rozborem dvou metod, jedná se o momentovou metodu a metodu maximální věrohodnosti. Tyto metody se používají pro odhad bodových parametrů pravděpodobnostních rozdělení. Momentovou metodou rozumíme porovnání teoretických a výběrových momentů náhodné veličiny. Metodu maximální věrohodnosti bereme jako další alternativu při výpočtech bodových odhadů, která využívá klasický postup hledání maxima funkce s využitím vlastností náhodného výběru. Způsoby výpočtů vychází ze statistických metod a mohly by být vhodné pro rozšíření výuky základního kurzu pravděpodobnosti a statistiky na PedF UK. Práce je přehledem odhadů parametrů základních distribucí a srovnání kvality dvou základních metod pro jejich určení. Klíčová slova: odhady parametrů, rozdělení náhodné veličiny, metoda...
Participace Policie ČR na školních programech prevence
Holubová, Monika ; Novotná, Jiřina (vedoucí práce) ; Pidrmanová, Zuzana (oponent)
NÁZEV: Participace Policie ČR na školních programech prevence AUTOR: Monika Holubová ÚSTAV: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jiřina Novotná ANOTACE: Práce se zaměřuje na primární prevenci na I. stupni základních škol. Zabývá se participací Policie ČR na realizaci preventivního programu školy. Empirická sonda se zabývá realizací programu na případu dvou tříd a účinností programu. Zabývá se i výsledky učení po bezprostředním ukončení programu prostřednictvím didaktického testu KLÍČOVÁ SLOVA: evaluace vzdělávacího programu, kurikulum školy, programy prevence rizikového chování, participace policie ve vyučování

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 404 záznamů.   začátekpředchozí254 - 263dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
74 NOVOTNÁ, Jana
6 NOVOTNÁ, Jaroslava
26 NOVOTNÁ, Jitka
74 Novotná, Jana
74 Novotná, Jana
2 Novotná, Jana,
4 Novotná, Jarmila
6 Novotná, Jaroslava
2 Novotná, Jindra
26 Novotná, Jitka
1 Novotná, Jiřina
1 Novotná, Johana
4 Novotná, Julie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.