Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 279 záznamů.  začátekpředchozí243 - 252dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modelové ekosystémy na školní zahradě a jejich využití ve výuce botaniky na 1. stupni ZŠ
Jiříčková, Anna ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
I. cílem této práce, jehož naplnění bude úkolem teoretické části, j e z různých stran pohledu prozkoumat možnosti a kvality výuky botaniky v prostředí modelových ekosystémů na školní zahradě a na základě zjištěných informací prokázat (popř. vyvrátit) její vhodnost a přínos. V samém začátku je proto zapotřebí myšlenku vybudování modelových ekosystémů na školní zahradě a jejich využívání ve výuce (nejen) botaniky nejdříve blíže specifikovat a zjistit, zda se podobná idea již v některé etapě historického vývoje ve školní praxi objevila. Teprve poté je možné zaměřit více pozornost na její jednotlivá pozitiva i negativa. Ta je třeba zkoumat jak teoreticky, tak prakticky formou přímého dotazování učitelů i žáků. Zda je možné pro rozvíjení myšlenky výuky botaniky v prostředí modelových ekosystémů a její uvedení v praxi najít inspiraci v zahraničí, se v závěru pokusí odhalit krátká exkurze do prostředí školních zahrad několika dalších evropských zemí. II. cílem, který je stanoven pro praktickou část, je vytvoření příručky, jež by mohla alespoň trochu pomoci učitelům, které myšlenka modelových ekosystémů osloví a kteří se rozhodnou uvést ji v praxi. Kromě obeznámení se samotnou myšlenkou by tato příručka měla obsahovat stručnou charakteristiku jednotlivých ekosystémů, praktický návod na jejich vytvoření a sbírku...
Využití kultivační metody při výuce mikrobiologických témat na 2. stupni základních škol a gymnázií
Bořkovcová, Nina ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na využití kultivační metody při výuce mikrobiologických témat na 2. stupni základních škol a gymnáziích. S mikrobiologickými tématy se žáci obvykle setkávají pouze v abstraktní formě. Hlavním cílem této práce je navržení laboratorních cvičení, které přispějí к aktivnímu získávání poznatků o mikroorganizmech. Práce je určena především pro potřeby učitelů a s tímto ohledem je zpracována teoretická i praktická část. V teoretické části jsou zařazena východiska pro aplikaci kultivační metody do výuky. Její součástí jsou analýzy školské dokumentace (Rámcových vzdělávacích programů a učebnic) i teoretické základy kultivační metody a laboratorních prací s využitím mikroorganizmů. V praktické části byly navrženy 4 laboratorní práce a vypracovány metodické návody pro učitele. Laboratorní práce byly úspěšně ověřeny na základní škole a gymnáziu. Navržené laboratorní práce s metodickými návody usnadní a napomohou učitelům zařazovat kultivační metodu při výuce mikrobiologických témat na školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kreativní pohyb - cesta k poznávání světa kolem sebe a v sobě
Kotlíková, Veronika ; Pavlasová, Lenka (oponent) ; Marušák, Radek (vedoucí práce)
Tato práce definuje metody a techniky kvalitativního rozvoje pohybových schopností dětí v období mladšího školního věku s důrazem na rozvoj jejich osobnostně sociálního potenciálu. Cílem je blíže popsat autorčin vlastní způsob práce s dětmi, kteiý zahrnuje především metodu psychofyzických her a improvizací. Tato metoda je představena jako efektivní a perspektivní možnost rozvoje zdravé osobnosti. Práce představuje východiska, ze kterých se tato metoda rozvíjela a současně ukazuje směr, kterým může práce s dětmi ubírat. Teoretické předpoklady jsou ve druhé části práce konfrontovány s vlastními praktickými zkušenostmi a výsledné poznatky jsou shrnuty v závěrečném vyhodnocení.
Multimediální pomůcka pro výuku mikrobiologie na 2. stupni ZŠ a gymnáziích
Pulkrábková, Kateřina ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Dostál, Petr (oponent)
Cílem mé diplomové práce bylo vytvořit výukový program pro výuku mikrobiologie na základních a středních školách a ověřit ho v praxi na několika pražských základních a středních školách. Výukový program obsahuje velké množství obrázků, textů, testů, pokusů a dalších zajímavostí z oblasti mikrobiologie. Většinu použitých informací a obrázků tvoří převzaté a jinak upravené podklady. Náměty a potřebné informace jsem čerpala z mnoha různých zdrojů. Jedním z cílů mé práce bylo sjednotit užívané pojmy a vytvořit kvalitní zdroj informací.
Jedovaté rostliny a jejich využití ve výuce v rámci mezipředmětových vztahů
Kotlíková, Marcela ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Tématem diplomové práce jsou jedovaté rostliny a jejich využití ve výuce v rámci mezipředmětových vztahů. Tato diplomová práce seznamuje s psychotropními látkami v rostlinách a jejich účincích na lidský organismus. Cílem práce je poukázat na důležitost tohoto tématu ve vzdělávání a nabídnout možnosti jeho uplatnění ve školní praxi. Teoretická část je rozdělena do kapitol. V první kapitole je průřez aktuálními učebnicemi pro ZŠ a gymnázia, který je zaměřen na jedovaté rostliny, jejich obsahové látky a případná upozornění, týkající se nebezpečnosti rostlin. Na tuto oblast se zaměřuje také průzkum Rámcového vzdělávacího programu a Vzdělávacího programu Základní škola. Podrobnější informace o jedovatých rostlinách, které jsou nej častěji zmiňovány v učebnicích pro základní a střední školy, jsou předmětem druhé kapitoly. Třetí kapitola seznamuje s teorií psychoaktivních rostlin, jejich možným využitím a zneužitím a drogovou prevencí ve školách. Na základě absence informací o první pomoci v učebnicích vznikla kapitola zabývající se touto tematikou. V praktické části je provedeno dotazníkové šetření, které zjišťuje povědomí žáků o jedovatých rostlinách a drogách. Diplomová práce obsahuje také náměty pro aktivity s jedovatými rostlinami ve výuce.
Problematika komunálních odpadních vod ve výuce biologie na SŠ
Čábelová, Zuzana ; Skýbová, Jana (oponent) ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce)
Lidská společnost se od pradávna potýká s problematikou odpadů (ať již v podobě tuhých odpadů, emisí či znečištění vody). Několik posledních let se tato otázka stává natolik palčivou, že před ní již lidstvo nemůže zavírat oči a musí ji začít okamžitě řešit. Začínáme se řídit zásadou, že vše, co si z přírody vezmeme (půjčíme), musíme do ní vrátit minimálně v takovém stavu, v jakém se původně nacházelo. V tomto duchu je nutné vychovávat i mladé generace, aby i ony chtěly účelně chránit přírodu a svět, ve kterém žijí. Jednu z hlavních úloh v procesu výchovy k environmentálnímu cítění by měla hrát škola, především v předmětech biologie a environmentální výchově. Studenti by se v nich měli dozvědět základní informace o faktech ochrany životního prostředí, především by ale měli pochopit provázanost jednotlivých ekosystémů a důsledky narušení této rovnováhy. Škola by k tomuto účelu měla využívat co nejvíce praktických ukázek a cvičení, pohyb v přírodě, ale také exkurze. Pro tuto diplomovou práci proto bylo zvoleno téma problematiky odpadních vod ve výuce biologie na vyšším stupni gymnázia z důvodu nutnosti seznámení studentů s tímto tématem pokud možno zážitkovou pedagogikou, která studentům umožňuje hlubší pochopení problematiky odpadních vod a jejich čištění, než pouhý frontálm' výklad. Téma čištění odpadních...
Léčivé rostliny Karlovarska a jejich využití ve výuce
Bínová, Eliška ; Pavlasová, Lenka (oponent) ; Skýbová, Jana (vedoucí práce)
Na následujících několika stránkách byl zkompletován ucelený materiál pro výuku léčivých rostlin či jejich využití v praktické životě. Text by měl sloužit učitelům základních a středních škol. Jeho využití není jen pro školní výuku, ale lze aplikovat i v praktickém životě a slouží jako informační text v dané tématice. Práce je v prvé řadě tématicky směřovaná na Karlovarsko. Text je zaměřen na nejzákladnější termíny a pojmy v lidovém léčitelství. Dále na využití léčivých rostlin nejen pro čajovou terapii, ale i pro jiné zpracování. V práci se dozvíte základní informace o pěstování léčivých rostlin a jejich sběru. Seznámíte se základními druhy rostoucími téměř všude. Léčivé rostliny se využívají v likérnické průmyslu, jehož primát u nás nese Becherovka. Tento bylinný likér je opředen tajemstvím a má dvěstěletou tradici. Základní učební metodou v této práci je projekt. Po krátkém obecném úvodu o tvorbě projektové výuky následuje pět zpracovaných projektů s tématikou léčivé rostliny. Výsledkem této práce jsou základní informace o léčivých rostlinách zkompletované do jediného textu. Dále zpracované školní projekty, které lze aplikovat ve výuce přírodopisu a biologie na základních a středních školách. Projekty jsou zaměřené na pěstování a sběr bylin, na ochranu rostlin, na náš světoznámý bylinný likér a na sběr...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 279 záznamů.   začátekpředchozí243 - 252dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.