Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Místo - zjevení osobního v neosobním.
Szakál, Andrea ; Žižka, Tomáš (vedoucí práce) ; Smolík, Robert (oponent)
V posledních třech letech mě zaměstnávala otázka, která je vlastně zároveň i názvem mé práce: Jak se může projevit Osobní v Neosobním, náš nejvnitřnější svět na poli veřejném. Co vytvoří velmi zvláštní formu divadla? Na následujících stránkách popisuji svou cestu od prvního setkání s alternativním divadlem k mému prvnímu představení. Různé úseky cesty naznačují po sobě jdoucí kapitoly. Vytvořila jsem cestovní instalaci, v níž různá místa v různých městech představovala různé osobnosti. Dále popisuji festival 4 + 4 dny, v rámci kterého byl realizován můj první počin Zahrada mrtvých zón, a následně i to nejdůležitější, představení Vegetable groming for amateur. To jsme na zanedbaném pražském pozemku realizovali se spolkem Krepsko, načež jsme je představili i v Budapešti. Myslím, že současné alternativní divadlo má obrovské možnosti využití zanedbaných městských míst. Díky prostému přímému oslovení lidí na počátku, dále díky rozšíření pojmu divadla a v neposlední řadě díky vyléčení jizvy městkých částí může na místě zahojených ran vzniknout nový život. Má práce ukazuje jednu cestu těchto možností.
Alternativní divadlo s preferencí výtvarné metafory.
Ziółkowska, Joanna ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Žižka, Tomáš (oponent)
Diplomová práce je souhrnem analýz a popisů vlastností alternativního divadla s preferencí výtvarné metafory v kontextu diplomového představení s názvem MANDL, kterého premiéra se uskutečnila 25. června 2010 v Divadle Inspirace. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. První z nich obsahuje 14 kapitol, sledujících různé podoby metaforického vyjadřování na divadle a obecně v umění, v kontextu teorií scénologii a toho, co se týká alternativního přístupu k tvůrčí práci. Hlavní tématické okruhy práce navazují na teoretickou a praktickou část scénografického řešení autorského představení, nazíranou z pohledu scénografa, a také v širším teatrologickém a uměleckém diskurzu. Nechybí také výpověď samotné paní režisérky, protože její názor považuji za hodnotnou přílohu k této práci. Druhá část obsahuje dokumentace představení v podobě fotografií ze zkoušek a premiéry, a také návrhy z různých etap scénografické práce. MANDL vznikl v rámci česko-polské spolupráce a je od začátku do konce autorskou inscenací.
Vstup interaktivní projekce do současné scénografie.
Hudcová, Jitka ; Smolík, Robert (vedoucí práce) ; Žižka, Tomáš (oponent)
Tato práce se sestává ze dvou částí. První část představuje teoretické seznámení s tématem využití filmové projekce v rámci divadelního představení. V historickém přehledu jsou víceméně chronologicky popsány události, které v dalším vývoji multimediálního divadla hrály zásadní roli. Současné produkce jsou pak vybrány tak, aby dostatečně reprezentovaly šíři možností využití videotechnologií v dnešním divadle, prostor je zde dán především těm divadlům, která pracují s živým videem. Druhá část textu je reflexí mé vlastní tvůrčí práce, ve které jsem se zabývala použitím živého videa jakožto hlavního scénografického prvku, jedná se o práci na představení Bouře (Divadlo Disk 2009/2010) a na projektu Předkonec (Jičín 2010).
Klasický divadelní text jako zdroj inspirace - fenomen Ubu.
Czech, Karel ; Tománek, Alois (vedoucí práce) ; Smolík, Robert (vedoucí práce) ; Žižka, Tomáš (oponent)
Obsahem práce je odůvodnění mého rozhodnutí , zvolení tématu pro tuto práci. Uvedení do situace okolo mezinárodního projektu Cubus, jeho teoretické i praktické přípravy. Hledání inspirace v různých výkladech a pohledech na klasický divadelní text Alfreda Jarryho Král Ubu a následně náš osobitý přístup jako autorů projektu na tématiku: fenoménu Ubu. Detailně se v práci zaměřuji na odůvodnění mých pracovních postupů při praktické realizaci scénografie a snažím se objasnit zdroje mé inspirace. Hodnotím dosažené výsledky celého projektu a přibližuji odlišné přístupy ke zvolené tématice u jednotlivých zúčastněných. V závěru píši o zkušenostech a nových pohledech na možnosti spolupráce v týmu,které mi tato práce přinesla.
Site-specific theatre
Šlajs, David ; Žižka, Tomáš (vedoucí práce) ; Králová, Andrea (oponent)
David Šlajs ve své diplomové práci představuje pětiletou činnost uměleckého sdružení Depresivní děti touží po penězích, se zvláštním zaměřením na cyklus divadelních představení v Památníku na Vítkově nazvaný Noci v mauzoleu, realizovaný v roce 2006. Diplomová práce rozebírá přístup Depresivních dětí k prostorům, ve kterých své projekty uvádějí, jejich přístup k fenoménu site-specific, i konkrétní scénografickou práci Davida Šlajse na jednotlivých projektech. Na tomto zmíněném projektu je demonstrován postup, s jakým realizátoři přistoupili k objektu Památníku, jemuž podřídili dramaturgický plán představení, jejich formu i režijně-vizuální ráz, či způsob, jakým inscenátoři pracují s diváky jakožto integrální součástí představení. Práce, týkající se živoucího, fungujícího uměleckého tělesa, nechává otevřený prostor pro diskuzi o dalším fungování sdružení i o různých pojetích site-specific v umělecké činnosti.
Sakralita a teatralita na pouti a v pouti
Štolcpartová, Kateřina ; Žižka, Tomáš (vedoucí práce) ; Kalfus, Pavel (oponent)
Téma diplomové práce se zaměřuje na podoby vlastního putování za divadlem ve výtvarně-divadelně-sociální sféře autorské tvorby. V úvodní kapitole ozřejmuje problematiku pouti: její charakter náboženský, lidový, výtvarný či divadelně-sociální. Pouť jako potřeba individuální i kolektivní, projev sakrality a teatrality. Následně pojednává o vlastním projektu Římovská křížovka v konkrétním sakrálním prostoru. Periodická skupinová setkávání v sobě slučují na základě hlubšího poznávání krajiny a dějinných souvislostí současné site-specific a environmentální tendence i osobní hledání. Projekt zkoumá možnosti vztahu: křížová cesta - krajina - kořeny - země - tělo - výtvarno. Popisuje způsoby a prostředky kreativního vyjádření v krajině, míru komunikace, participace na lokálním dění i počátek spolupráce s básnickou skupinou. Druhým projektem je autorská loutková inscenace Dojemná píseň O jednom poustewnikovi, zasvěcená životu a dílu českého umělce, solitéra a poutníka Josefa Váchala. Věnuje se komplexnímu dramaturgickému a scénografickému zpracování tématu, rovněž úloze režírujícího výtvarníka. Závěr potom nastiňuje výhledy do budoucna v nastolené poetice.
Výtvarné řešení kostýmů inscenace s přihlédnutím ke speficice tvůrčího procesu česko-polského projektu
Černíková, Marie ; Tománek, Alois (vedoucí práce) ; Žižka, Tomáš (oponent)
Práce se snaží o analýzu tvůrčího procesu, jež vedl ke vzniku inscenace Krajina Paměti, Paměť krajiny. Autorka popisuje pracovní postup založený na komunikaci v týmu a práci s odkazy. Snaží se objasnit některé odkazy a poukazuje na oblasti jejich využití. Autorka uvádí škálu praktických příkladů své práce a snaží se pojmenovat postup, jež k výsledkům vedl. Cílem autorčiny reflexe je stanovit na základě zkušeností osobní kritéria tvůrčí práce divadelního výtvarníka. Účelem práce je vymezení kompetencí divadelního výtvarníka a způsoby jejich naplňování. Analýzou kompetencí v návaznosti na proces chce autorka vyvodit osobní pracovní platformu. Za prvé v rámci posunu výtvarnictví od teatrality k akčnímu umění, za druhé k větší profesionalitě práce teatrální, za třetí pro jakoukoli výtvarně performační práci.
Haptika a drama - průběhové testování
Vlachynská, Petra ; Žižka, Tomáš (vedoucí práce) ; Smolík, Robert (oponent)
Moje motivace a struktura přemýšlení o haptickém vnímání v této diplomové práci se člení do mnoha náhledů. Definuji téma nejen v kontextu dramatické tvorby, ale také v rovině sociální, filosofické, psychologické a historické, v souvislosti vlastního vývoje tohoto fenoménu v umění. Zmiňuji se o nadčasovém chápání těla a tělesnosti v kybernetice, které je značně provokativní a vizionářské.
Smysl, vývoj, historie site specific
Gajdošíková, Silvie ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Täubelová, Kristýna (vedoucí práce) ; Žižka, Tomáš (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je fenomén Site specific. Snažím se popsat jeho smysl, vývoj a historii. V druhé části se zabývám projektem Under-on-up, který jsem realizovala spolu se skupinou umělců v semestru 2009 v Drážďanech v rámci programu Erasmus. Popisuji v ní historii lokace, její strukturu, koncept projektu a jeho výsledky. Čerpám při tom z vlastních zkušeností i odborné literatury.
Komunitiní umění a divadlo
Prousková, Magdalena ; Žižka, Tomáš (vedoucí práce) ; Smolík, Robert (oponent)
Diplomová práce Komunitní umění a divadlo pojednává na základě osobní zkušenosti s projektem Nad Střechy o způsobu komunitní práce na lokální úrovni a využití divadla jako média komunikace s místními lidmi. Práce hodnotí projekt v Mnichově Hradišti a zasazuje ho do širšího rámce problematiky komunitního umění a možností divadelního projektu s ním spojeným. Práce také posuzuje struktury komunity samotné a její spojitosti s uměním v návaznosti na lokaci či ideologii. Na příkladech několika divadelních souborů a osobností zkoumá, jakým způsobem se ke komunitě v oblasti divadla můžeme vztahovat, jak z ní můžeme vycházet, nacházet v ní partnera k dialogu a zpětně ji pozitivně proměňovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Žižka, Tomáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.