Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 90 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aplikace počítačů v ultralehkém letectví
Grossová, Žaneta ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvořit systém sloužící k monitoringu letových hodin ultralehkých letounů. První částí je jednoduché zařízení vestavěné v letadle, jehož účelem je vysílat Bluetooth signál. Druhou částí je mobilní aplikace pro operační systém Android, která běží na pozadí, a po připojení na tento signál začíná zaznamenávat a zpracovávat údaje GPS. Aplikace je schopna po správné konfiguraci sama rozpoznat nástup do letadla, začátek letu i jeho konec. Získané letové údaje jsou následně odeslány na FTP server ve formátu kompatibilním s editorem Excel.
Robotic Workplace Programming Using Microsoft HoloLens 2
Hiadlovská, Simona ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
This thesis focuses on usability of mixed reality head-mounted display - Microsoft HoloLens in programming a robotic workplace. Use of the headset is demonstrated by created user interface. The thesis builds on the existing user interface-- AREditor connected to ARServer. It allows the user to add and manipulate with 3D objects of robots and collision objects to the workplace scene. Subsequently, users can add specific tasks to the created scenes, in which they can use 3D action objects and action points to determine the type of action and the place of its execution. User can combine actions by links that determine the order in which actions are performed. All functions are available in a simple menu, which is displayed to the user whenever he looks at his hand. The resulting user interface is tested using user experiments, where the participants of the experiment tested the designed user interface and the existing AREditor interface in simple tasks.
Aplikace pro vizualizaci animovaných 3D objektů s využitím rozšířené reality na iOS
Minárik, Martin ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je vytvorenie aplikácie pre vizualizáciu animovaných 3-D objektov za pomoci rozšírenej reality na zariadeniach s operačným systémom iOS. Práca demonštruje, ako načítať objekt pre zobrazenie v rozšírenej realite, ako aj metódy pre jeho animovanie, zmenu stavu a manipuláciu s objektom. Práca sa zaoberá prípravou objektu, pre zobrazenie, vnútornou štruktúrou súborov s objektami a animáciami a popisom podporovaných formátov. Výsledkom práce je samotná aplikácia naprogramovaná pomocou frameworku ARKit, ktorá umožňuje zobraziť a manipulovať s objektami s možnosťou animácie v rozšírenej realite.
Detection of changes in the scene captured by the drone at different times
Minárik, Martin ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
This work aims to design the user processes and implement an application used to detect changes in the scene captured by the drone at~different times. The application supplies a~complex solution for the three-dimensional reconstruction and comparison of two aviation data. The main benefits include being an all-in-one solution, operating with unmodified data from the drone, reconstruction and alignment without any human adjustments, and no necessity for ground control points or specialized sensors, making this tool available for a~broad assortment of use cases. In the thesis, I created a pipeline that uses state-of-the-art reconstruction algorithms, allowing the user to upload, organize, and reconstruct the data into three-dimensional models and view the difference in volume between the flights at different times.
Rozšířená realita na Android - potlačení reálných objektů
Katrušák, Jaroslav ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh způsobu, jakým lze ve scéně rozšířené reality překrýt vybrané reálné objekty za účelem lepšího zobrazení virtuálních objektů a tento způsob následně implementovat v podobě aplikace pro operační systém Android. Výsledná aplikace, založená na technologii ARCore, umožňuje, kromě skrývání vybraných objektů, vkládání virtuálních objektů a následnou manipulaci s nimi. Práce se zaměřuje na návrh a implementaci takové aplikace a rozebírá vlastnosti zvoleného řešení.
Hra pro více hráčů na mobilním zařízení
Čechák, Daniel ; Hradiš, Michal (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a vyvinout jednoduchou, a přesto zábavnou hru pro mobilní zařízení, která svým zpracováním má hráče zabavit a zpříjemnit jim chvíle odpočinku. Hra je vyvíjena v Unity. Jedná se o deskovou hru pro 2-4 hráče a obsahující čtyři minihry. Hráči se posouvají po herním plánu pomocí hodu kostkou a jsou ovlivněni bonusy získanými v minihrách podle jejich šikovnosti. V práci je popsán postup při návrhu této hry a také její implementace. V neposlední řadě je součástí práce několik metod testování této hry. Hra byla publikována a je volně dostupná na Google Play pod názvem MiniBoard Champ. 
Vizualizační nástroj pro pilota dronu v Microsoft HoloLens 2
Václavík, Marek ; Kapinus, Michal (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Ovládání drona může být nelehký úkol a spolu s rozrůstající se škálou využití a zájmem o tyto bezpilotní letouny, se zvedá zájem i o dokonalejší a vyspělejší nástroje určené k jejich ovládání. V mnoha odvětvích se na repetetivní úkoly drona využívají auto-pilotní programy, které zajistí určitou míru automatizace. Zůstává stále mnoho situací, kdy je zapotřebí ovládat drona manuálně, tedy s přítomností osoby, která letoun ovládá. Takový pilot je právě nejvíce závislý na nástroji, který k ovládaní drona využívá a ve většině případů nepotřebuje pouze drona ovládat, ale mít dostatek údajů jak o letounu, tak o jeho okolí.      Běžně využívané aplikace tyto údaje zobrazují operátorovi na displej zařízení, což způsobuje určitou míru dezorientace pro pilota, který je nucen přepínat mezi těmito kontexty. Cílem této práce je prozkoumat možnost využití rozšířené reality, jakožto prostředí pro nástroj ulehčující pilotovi s dronem operovat a plnit různá zadání. Pro zobrazení rozšířené reality jsou použity brýle Microsoft HoloLens 2, které v rámci vyvinuté aplikace v reálném čase zobrazují informace potřebné k ovládání drona a zvládnutí různých úkonů přímo do prostoru k dronu na obloze, čímž se minimalizuje nutnost přepínání kontextu.
Preview of Wall Color by Augmented Reality in a Smartphone
Vagala, Dominik ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to design and implement a mobile application for Android, that allows user to change colors on a wall using augmented reality. The user can try different colors directly in the room where he is located and then decide which color he likes best for painting the walls. Sobel edge detector is used to detect wall boundaries, where the bounded section of the wall is filled with color using a modified Queue-Linear Flood Fill algorithm. The 2D coordinates where the user clicked on the wall are roughly converted to 3D coordinates in space. These are then tracked using the ARCore library, so that the wall remains colored even when the user moves around the room.
Telepresence v Microsoft HoloLens
Šebesta, Ondřej ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Bambušek, Daniel (vedoucí práce)
Digitalizace světa umožnila mnoha lidem pracovat pohodlně z domova. Nepříznivý vývoj epidemie koronaviru a s ním spojené restrikce zapříčinily nárůst počtu takto pracujících lidí, což způsobilo zvýšený zájem o nástroje umožňující vzdálenou komunikaci. Tato práce se zabývá dalším potencionálním stupněm vzdálené komunikace - telepresencí. Cílem této práce je navrhnout a vytvořit systém telepresence v rozšířené realitě. Osoba, účastnící se vzdálené komunikace, je snímána zařízením Azure Kinect, který obrazová data převádí kabelem do počítače. V počítači jsou data zpracována, vykreslena a pomocí funkcionality Holographic Remoting přenesena přes lokální síť do brýlí Microsoft Hololens 2.
Aplikace pro efektivní řízení dronu s využitím rozšířené virtuality
Hubinák, Róbert ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je identifikovať problematické situácie, ktoré môžu nastať pri pilotovaní dronu a na ich základe navrhnúť prvky užívateľského rozhrania, ktoré by tieto problémy eliminovali. Navrhnuté prvky boli implementované do už existujúcej aplikácie na ovládanie dronu. Výsledné riešenie využíva technológiu rozšírenej virtuality a rozšírenej virtuality, kedy sú podporne vizualizačné prvky vkladané priamo do 3D scény a reálnych dát z dronu. V mojej práci som vytvoril systém, ktorý umožňuje pilotovi definovať záchytné body v scéne formou misie, rozširuje aplikáciu o navigačný systém k týmto bodom a pridáva do aplikácie prvky, ktoré pilotovi ukazujú smer a vzdialenosť blížiacich sa prekážok.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 90 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Bambušek, David
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.