Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 127 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
CFD analýza vstupního kanálu turbovrtulového motoru
Przeczek, Jan ; Doupník, Petr (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na CFD analýzu proudění ve vstupním ústrojí motorové gondoly turbovrtulového motoru M-601, osazeného na letounu L-410 určeném pro sběrnou dopravu. V úvodu práce je vypracována kalibrační úloha mající za cíl seznámení se s problematikou CFD. Další části práce jsou chronologicky členěny tak, že respektují postupný vývoj projektu a jsou to tyto části: tvorba vhodného geometrického modelu, následná tvorba sítě na geometrickém modelu a tím vytvoření výpočetního modelu, dále výpočet pomocí CFD metod, vyhodnocení výsledků a na závěr navržení možných změn konstrukčního řešení za účelem zlepšení charakteru proudění uvnitř vstupního ústrojí.
CFD analýza tvorby námrazy na letounu kategorie commuter
Zima, Martin ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem vzniku námrazy a její dopady na letoun L 410 NG. Letadlo je certifikováno podle předpisu FAR/CS/AP-23 v kategorii Commuter (svozová doprava). Byla provedena analýza pneumatického odledňovacího systému křídla letounu pro tři letové konfigurace a námrazové podmínky dle dokumentu Part 25 Appendix C a O. Analýza byla provedena za pomoci CFD prostředků v programu FENSAP-ICE pro případy vztahující se k letové námrazové obálce. Tyto případy byly analyzovány pro dva řezy křídla v místě křidélka s Reynoldsovými čísly v rozmezí 4,5–8,5×106 a za předpokladu normálního provozu pneumatického odledňovacího systému. Zvýšená pozornost byla kladena na potenciální nárůst námrazy za hranící pneumatického odledňovacího systému. V příloze P6 je možné dohledat anglicky psaný odborný článek shrnující hlavní poznatky diplomové práce.
Aerodynamická analýza a optimalizace konfigurace letounu ARES
Foltýn, Pavel ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá aerodynamickou analýzou a tvarovými úpravami letounu ARES. Analýza je zaměřena na vyhodnocení součinitele vztlaku, odporu a klopivého momentu a dále na identifikaci míst s odtrháváním proudu, která se vyznačují vysokým odporem. Před samotnou analýzou je provedena kalibrace CFD řešiče na modelu, u něhož bylo provedeno tunelové měření. Cílem kalibrace je ověření přesnosti a věrohodnosti použité metodiky síťování a vypočítaných hodnot. Vypočítané hodnoty jsou porovnány s naměřenými daty. Tvarové úpravy letounu jsou zaměřeny na koncepční návrh sání a chlazení chladičů a motoru letounu. S upraveným modelem je provedena aerodynamická analýza s cílem zjistit odchylky součinitele vztlaku, odporu a klopivého momentu oproti původní konfiguraci.
Adjusting mechanism of a small rocket engine for space exploration vehicles
Vrana, Andrej ; Popela, Robert (oponent) ; Bartoněk, Jaroslav (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis deals with designing adjustable gimbal mechanisms used for steering a small rocket engine and their depiction in 3D CAD models. The thesis is divided into two main parts. In the first part, spacecraft used for exploration of celestial bodies are described. All the spacecraft are described in detail, showing their mission phase, their design and technical parameters together with informations about their scientific discoveries, which they provided. The second part describes how rocket engines work with their division into main types and gives examples of rocket engines used in the aerospace industry. Furthermore, means of steering a rocket during flight are described, with also showing various ways of dealing with this issue. Finally, designs of of adjustable gimbal mechanisms are presented, with description of their usability.
Návrh sklopné vrtule pro bezpilotní prostředky
Dítě, Radovan ; Dvořák, Petr (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem sklopné vrtule pro bezpilotní prostředky. Na zá-kladě teoretických poznatků, a především podrobné analýzy již existujících sklopných vrtu-lí, byl vytvořen návrh sklopné vrtule. Tato vrtule byla posléze vyrobena a otestována. Sou-částí práce je i návrh centrálního unašeče vrtule. Závěr je tvořen návrhem metodického po-stupu pro návrh sklopných vrtulí těchto rozměrů.
Konstrukční návrh letounu Avia BH534 v ultralehkém provedení
Kozelský, Martin ; Popela, Robert (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na získání podkladů pro realizaci nosných ploch ultralehké repliky dvouplošníku letounu Avia BH534. V úvodní části této práce je porovnána replika letounu s předlohou, další části popisují základní aerodynamické charakteristiky letounu, konstrukci nosných ploch a pevnostní výpočet nosných ploch.
Urban Air Mobility VTOL personal vehicle design
Polčák, Marek ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
The thesis deals with a conceptual design of a rotorcraft in the configuration of a multicopter, which has the design features of a motorcycle. Initial input parameters and requirements for conceptual design were based on statistical research of similar existing concepts. Afterwards, suitable components of propulsion system were chosen to fit the proposed design and flight performance requirements. UAM vehicle was designed as a coaxial quadcopter. Multicopter was designed as a composite construction combining aluminium space frame and composite ducts, which cover the propellers. Centre of gravity was calculated to ensure that its position lies exactly between front and rear rotors, which has a significant impact on stability. Structural strength of important components was then checked using FEM. Besides the structural analysis of a space frame, great deal of emphasis has been placed on structural analysis of composite ducts. This analysis helped to define inner structure and ensure that it withstands given load. Since the multicopter may benefit from ground effect benefits, its impact was evaluated by CFD analysis in three different distances from the ground. Positive influence of ground effect was evaluated based on extended battery endurance at hover for different payloads. Forward flight performance of designed UAM VTOL vehicle was carried out together with the estimation of drag coefficient of the multicopter with a pilot using CFD for different pitch angles. Obtained drag coefficient were then used for the calculation of multicopter forward flight speed dependency on pitch angle and battery endurance. In the end, two proposals of flight controller were presented together with possible control system and sensors, which could be used.
Aerodynamická optimalizace návrhu trupu letounu EV 007 Sportstar
Lajza, Ondřej ; Ing.Martin Drštička (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na aerodynamickou optimalizaci trupu a přechodu křídlo-trup letounu EV 007 kategorie LSA s využitím programu Fluent.
Předběžná aerodynamická analýza konceptu dálkově řízeného modelu s proudovým pohonem
Novák, Ondřej ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá aerodynamickou analýzou bezpilotního letounu a následnými úpravami křídla, jeho polohy a přechodu křídlo-trup. Důraz je kladen na charakter odtržení proudění, jeho interakci s dalšími strukturami proudění a jeho vliv na aerodynamické vlastnosti letounu. Cílem úprav je zajištění dostatečné stability a řiditelnosti letounu při nízkých i vysokých úhlech náběhu. V práci byly využity panelové metody a CFD. V případě nepřesností CFD výpočtu byly také připraveny dvě záložní varianty úprav křídla.
Analýza inerčního odlučovače částic na vstupu vzduchu do turbovrtulového motoru
Skála, Adam ; Doupník, Petr (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá nasátím cizích částic do turbovrtulového motoru GE H80 v zástavbě letounu Let L-410 Turbolet. Cílem studie je vytvořit postup numerické simulace pohybu částic v prostoru motoru. Tento postup může být uplatněn při návrhu Inerčního odlučovače částic. Práce obsahuje kalibrační úlohu proudění přes schod, která ověřila platnost použitého postupu. Druhá část pojednává o nastavení numerického výpočtu proudového pole. Poslední část práce je věnována trasování částic uvnitř motoru. Simulované trajektorie částic jsou vizuálně zkoumány a data o dopadu částic na rotor kompresoru jsou korelovány se skutečným poškozením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 127 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.