National Repository of Grey Literature 27 records found  beginprevious18 - 27  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Correspondence analysis
Konrádová, Lucie ; Hebák, Petr (advisor) ; Plašil, Miroslav (referee)
The aim of this thesis is to introduce statistical method called Correspondence analysis as a strong instrument for exploratory data analysis. The main purpose is to understand how to interpret the correspondence map, the graphical output of this method, correctly. The method is presented both in its simple version, and its extension to multivariate data. Usage of method is demonstrated on data of non-financial subjects of Czech republic, which are entered in the register of economic subjects.
Assignment and Statistical Solution of a Research Task
Novák, Marek ; Hebák, Petr (advisor) ; Hustopecký, Jiří (referee)
This thesis is intent on the introduction to problems of statistical approach to research tasks. It focuses on research assignments, position of research worker and statistician while analyzing, ways of gathering data files and problems connected with them, main types of multivariate statistical methods and possible views of their classification. Moreover, this work includes overview of examples of research assignments, possibilities of their solutions and related data files. First chapter describes statistical approach to the research assignments, and the second one shows concrete examples of these assignments. The enclosed CD includes data files to most of the statistical examples.
Customer satisfaction
Fenclová, Jana ; Hebák, Petr (advisor) ; Průšová, Petra (referee)
The aim of this thesis is to demonstrate usage of statistic methods to better identify customer loyalty and satisfaction. The main purpose is to understand customer behavior and to find key factors which can influence customer satisfaction with the company related. The thesis is divided into 3 chapters. The first two chapters represent the theoretical part. The first chapter is focused on marketing research. There the reader can find the main research approaches, the selection of the sample of customers, the structure of question blanks, the way of collecting data and several methods used in praxis. The following chapter consists of necessary statistic methods -- correlation analysis, regression analysis, factor analysis and structural equation models. Practical part is represented by the key last chapter. In the begging the description of survey sampling and basic information about selected set can be found. The data collected are further analyzed using not very common method Walker which offers one very interesting and efficient way how to evaluate information about customers. Introduction and presentation of the method Walker is not only the core but also the main aim of the work.
Monitoring of utilization of selling space
Bartůněk, Michal ; Hebák, Petr (advisor) ; Rosendorfská, Renata (referee)
Tato práce je zaměřena na představení speciálního typu marketingového výzkumu, jeho jednotlivých specifikací a následně i využití dat, získaných těmito výzkumy, v praxi. Práce obsahuje konkrétní příklady jednotlivých typů výzkumů s reálnými daty, technické a metodické řešení sběru dat společnosti Ipsos Tambor s.r.o., možnosti využití statistických analýz.
Kontingenční tabulky a jejich využití ve výzkumu
Huřťák, Ladislav ; Hebák, Petr (advisor) ; Průša, Milan (referee)
Diplomová práce se zabývá kontingenčními tabulkami a jejich využitím v sociologických a marketingových výzkumech. Nejprve je stručně zmíněna historie a současnost těchto výzkumů. Poté jsou představeny typy proměnných. Dále jsou popsány problémy spojené s kategorizací dat a následně je pozornost věnována prezentaci a analýze kategoriálních dat. Jsou zmíněny nejčastěji používané testy nezávislosti a míry závislosti. S pomocí čtyřpolní tabulky jsou ukázány různé přístupy k statistické indukci - je porovnán bayesovský a klasický způsob uvažovaní. Jedna z kapitol je věnována korespondenční analýze. Aplikační část diplomové práce tvoří sociologická analýza pracovní orientace občanů USA. Data byla získána při General Social Survey 2006. Jsou zkoumány faktory ovlivňující motivaci k práci. Studie má dvě hlavní témata. Udržení osvědčených zaměstnanců ve firmě a závislost ročního příjmu na dosaženém stupni vzdělání.
Úspěšnost firmy
Vojáčková, Jitka ; Hebák, Petr (advisor) ; Drozen, František (referee)
Diplomová práce se zabývá možnostmi hodnocení úspěšnosti firmy podle různých úhlů pohledu od finančního po socio-environmentální. Analyzuje pomocí statistických metod (jako je Faktorová analýza, Shluková analýza) shodu pořadí firem dle různých hodnotících kriterií. V úvahu této analýzy bere i oborovou odlišnost činnosti hodnocených firem, jež je zjišťována pomocí metody Analýza rozptylu (ANOVA).
Conjoint analýza v marketingových výskumoch
Javornický, Peter ; Hebák, Petr (advisor) ; Smékal, Vít (referee)
Predmetom práce bolo podať komplexný prehľad dostupných informácií týkajúcich sa conjoint analýzy počínajúc historickými dôvodmi jej vzniku, vývoja a končiac podrobným návrhom experimentu. Súčasťou práce je praktická aplikácia, v ktorej sú využité teoretické znalosti na reálnom prípade. V praktickej časti sú skúmané preferencie spotrebiteľov. Tieto výsledky sú porovnané s klasickou metódou zisťovania preferencií.
Segmentace trhu
Neckař, Jan ; Hebák, Petr (advisor) ; Staněk, Miloš (referee)
Hlavním cílem mé práce bylo užití vícerozměrných statistických analýz v praktickém využití. Vybral jsem si segmentaci trhu. Vytvořil jsem několik skupin lidí, podle toho jaký mají vztah k reklamě. Uživatel této analýzy tak může zaměřit své úsilí pouze na část populace, kde bude reklama účinná.
Měření postojů
Macháčková, Hana ; Hebák, Petr (advisor) ; Táborský, Petr (referee)
Diplomová práce se zabývá tématem měření postojů. Jejím cílem je ukázat možné přístupy ke zkoumání postojů používané v sociálních vědách a marketingovém výzkumu a zasadit je do širších metodologických souvislostí, důraz je přitom kladen na popis jednorozměrných škálovacích metod. Práce je členěna do čtyř částí. První část se zabývá obecným konceptem postojů. Druhá část se věnuje obecným metodologickým problémům měření, a otázkám kvality měření především v sociálních vědách, tématu validity a reliability měření. Dále jsou tu popsány základní možné přístupy ke zkoumání postojů. Třetí a čtvrtá část se zabývá jednotlivými škálovacími technikami.
Application of Latent Class Models in Market Segmentation
Mičkal, Tomáš ; Hebák, Petr (advisor) ; Táborský, Petr (referee)
Práce se zabývá možnostmi využití modelů latentních tříd při segmentaci trhu. Jejím cílem je vysvětlit hlavní myšlenku, na níž jsou modely latentních tříd založeny, podat výklad nejužívanějších metod a algoritmů a především demonstrovat aplikaci latentních modelů na problematiku segmentace trhu. Je členěna do třech částí. První část poskytuje uvedení do problematiky segmentace trhu.Popisuje koncept segmentace trhu a kritéria efektivní segmentace, obsahuje klasifikaci segmentačních proměnných a souhrn nejčastěji používaných metod a technik při segmentaci trhu. Druhá část se zabývá teoretickými východisky modelů latentních tříd. Vysvětlena je podstata latentních modelů, jejich matematická formulace a způsob odhadu parametrů modelu. Třetí část obsahuje výsledky použití modelu latentních tříd na konkrétní segmentační studii. Studie se týká trhu finančních služeb a jejím cílem bylo identifikovat a následně charakterizovat segmenty homogenní z hlediska vlastnického profilu finančních produktů.

National Repository of Grey Literature : 27 records found   beginprevious18 - 27  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.