Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 320 záznamů.  začátekpředchozí163 - 172dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zastoupení atletického tréninku v kondiční přípravě v biatlonu.
Bláha, Tomáš ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Červinka, Pavel (oponent)
Název: Zastoupení atletického tréninku v kondiční přípravě v biatlonu. Cíle práce: Cílem bakalářské práce je na základě dotazníkového šetření zjistit názory biatlonových trenérů na zastoupení atletického tréninku v biatlonu a zároveň formou polostandardizovaného rozhovoru zjistit zkušenosti elitních biatlonistů ohledně využití atletického tréninku v průběhu sportovní kariéry. Metody: Výzkum byl proveden metodou standardizovaného anonymního dotazníku vytvořeného pro biatlonové trenéry a polostandardizovaného rozhovoru, který byl určen pro reprezentanty biatlonové reprezentace. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, že názory biatlonových trenérů v otázce zastoupení atletiky v biatlonu byly kladné z důvodu vyhodnocených výzkumných otázek, které jasně poukazovaly na využití atletických tréninkových prostředků a metod v kondiční přípravě v biatlonu. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že nejčastěji využívanými prostředky v rychlostních schopnostech, byly krátké štafety prováděné formou her a soutěží (n=16). U silových schopností měly největší zastoupení prostředky: cvičení s vlastní vahou n=16, odrazy snožmo přes překážky (n=14), výstupy do výponu (n=14) a výpady (=14). Výběhy do kopce (n=16) fartlekový běh n=15 se nejčastějí vyskytují u schopností silových a koordinačním schopnostem dominují: překážková...
Názory učitelů na výuku atletiky na základních školách v Praze
Brezíková, Barbora ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název diplomové práce: Názory učitelů na výuku atletiky na základních školách v Praze Zpracovala: Barbora Brezíková Vedoucí diplomové práce: PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D. Cíle: Cílem diplomové práce bylo zjistit názory učitelů tělesné výchovy na výuku atletiky na základních školách v Praze. Pomocí dotazníkového šetření, které bylo distribuováno učitelům vybraných škol, jsme vytvořili přehled názorů těchto učitelů na výuku atletiky. Dotazníkové šetření bylo zaměřeno na zjištění procentuálního zastoupení hodin výuky atletiky, využití atletických disciplín ve výuce, zázemí a vybavení jednotlivých škol a upozorňuje na faktory, které výuku atletiky ovlivňují. V závěru výsledkové části uvádíme přehled námětů pro nácvik vybraných atletických disciplín ve školní tělesné výchově vytvořený na základě neformálního dotazování učitelů tělesné výchovy. Metody: Při zpracování diplomové práce byla využita metoda dotazníkového šetření. Vybraným souborem byli učitelé tělesné výchovy na základních školách v Praze. Dotazníky byly poslány elektronickou poštou a jejich zpracování proběhlo v programu Microsoft Excel. Pro utvoření přehledu námětů pro nácvik vybraných atletických disciplín bylo provedeno neformální dotazování při osobním setkání s respondentem. Výsledky: Ze zpracovaných grafů, byly zjištěny následující...
Technika přeběhu překážky na 400 m překážek (Přehledová studie)
Jakoubek, Jiří ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název diplomové práce: Technika přeběhu překážky na 400 m překážek (Přehledová studie) Zpracoval: Jiří Jakoubek Vedoucí práce: PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D. Cíle práce: Cílem práce je pomocí přehledové studie popsat techniku přeběhu překážky v běhu na 400 m překážek a dále tuto techniku sledovat při přeběhu vybrané překážky v tréninkovém a v závodním provedení na trati 400 m překážek u vybraného čtvrtkaře. Metodika práce: K porovnání techniky byl využit mladý atlet v juniorské kategorii. K rozboru byly použity dva kinogramy, jeden v tréninkovém a druhý v závodním provedení. Porovnání bylo provedeno na třetí překážce ve druhé dráze. Byl zpracován vždy jeden přechod přes překážku, kde byly jednotlivé fáze pohybu nejlépe patrné. Pro možnost lepšího a přehlednějšího srovnávání byl zařazen vždy stejný proband. Technika přeběhu překážky je rozebrána za pomoci 3D kinematické analýzy. Pořízený záznam byl převeden do vhodného formátu a zpracován v programu Kinovea. Pro kvalitnější prezentaci výstupních snímků byl použit program Corel photo-point 9.0. Výsledky práce: U sledovaného atleta byly zjištěny nedostatky v technice přeběhu překážky. Rozdíly v závodním a tréninkovém provedení jsou patrné v několika bodech. Mezi uzlové body techniky u sledovaného probanda, které byly zjištěny jak u závodního, tak i u...
Porovnání základní zdatnosti dětí mladšího školního věku navštěvující oddíl atletiky a moderního pětiboje
Chyba, Martin ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Červinka, Pavel (oponent)
Název diplomové práce: Porovnání základní zdatnosti dětí mladšího školního věku navštěvující oddíl atletiky a moderního pětiboje Zpracoval: Bc. Martin Chyba Vedoucí diplomové práce: PhDr. Aleš Kaplan, PhD. Odborný konzultant: PhDr. Pavel Hráský, Ph.D. Cíle práce: Provedení porovnání úrovně základní zdatnosti ve vybraných motorických testech u atletů a moderních pětibojařů v mladším školním věku. Metodika práce: U atletů a moderních pětibojařů mladšího školního věku byly porovnávány výkony dosažené v následujících všeobecných testech: 12minutový běh, skok z místa s odrazem z jedné nohy, testy stability, testy výskoku. Zároveň bylo provedeno sledování tělesné kompozice v celé testované skupině. Výsledky práce: Testování úrovně základní zdatnosti ve vybraných testech nám ukázalo, že nejsou velké rozdíly mezi atlety a moderními pětibojaři. I přes mírně lepší průměrné výkony atletů ve většině testů, můžeme vidět statisticky významný rozdíl pouze v testu výskoku z podřepu, kde lepšího výsledku dosáhli atleti. Další statisticky významný rozdíl jsem zaznamenal v testu stability - stoj na pravé noze a to pouze mezi chlapci. Lepšího výsledku i zde dosáhli atleti. Svou roli v testování mohl hrát vyšší kalendářní a sportovní věk atletů. Další rozdíl vyplynul z porovnání skladby tréninkových jednotek v týdenním...
Zjišťování úrovně zdatnosti u jedinců procházejících léčbou závislosti a přehled jejich názorů na pohybovou aktivitu
Joglová, Marcela ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Popov, Petr (oponent)
Název bakalářské práce: Zjišťování úrovně zdatnosti u jedinců procházejících léčbou závislosti a přehled 
 jejich názorů na pohybovou aktivitu Zpracovala: Marcela Joglová Vedoucí diplomové práce: PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D. Cíle práce: Cílem bakalářské práce bylo monitorování využití pohybových aktivit v léčebném programu a zjišťování úrovně tělesné zdatnosti pacientek na oddělení léčby závislostí ve Všeobecné fakultní nemocnici. Zároveň bylo cílem pomocí dotazníku zjistit názory pacientek na pohybové aktivity před léčbou, v průběhu léčby a po léčbě. Metody: Testování se zúčastnilo 8 pacientek, které souhlasily s účastí v tomto testování. V pravidelných intervalech prováděly každé úterý motorické testy po dobu 10 týdnů. Současně s tímto testováním bylo na doléčovací skupině distribuováno 25 dotazníků se 14 položkami se 100% návratností, ve kterém se zjišťoval vztah pacientek k pohybovým aktivitám. Výsledky práce: Zpracováním výsledků práce byly zjištěny podmínky pro pohybové aktivity v průběhu léčby na oddělení závislostí. A dále byla zjištěna úroveň tělesné zdatnosti. Pomocí dotazníků došlo k monitorování názorů na pohybovou aktivitu. Došlo tak k potvrzení přínosu pohybových aktivit jak v průběhu léčby, tak zejména v životě po léčbě, kde se ukázal jako významný pomocník nejen pro fyzickou, ale i...
Hodnocení skoku do dálky z místa u dětí mladšího školního věku v atletické přípravce
Klapetková, Kristýna ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Feher, Jan (oponent)
Název: Hodnocení skoku do dálky z místa u dětí mladšího školního věku v atletické přípravce Cíl: Cílem této bakalářské práce bylo zhodnotit a porovnat rozdíly pohybové úrovně ve skoku do dálky z místa u dětí mladšího školního věku, které navštěvují atletickou přípravku, s dětmi, které atletickou přípravku nenavštěvují. Dalším cílem bylo také se seznámit s metodikou Haywoodové a Getchellové (2009) a následně ji využít pro kvalitativní hodnocení skoku do dálky z místa u vybraného souboru dětí. Metody: Pohybová úroveň ve skoku do dálky z místa byla hodnocena a porovnávána mezi dětmi z vybrané základní školy v Praze a dětmi navštěvujícími atletickou přípravku. Celkově se testování zúčastnilo 106 dětí, z toho 77 školních dětí a 29 dětí z atletické přípravky. U dětí byla pohybová úroveň zjišťována kvalitativně metodou pozorováním, kdy byly děti při provádění skoku natáčeny kamerou umístěnou na stativu. Následně byly tyto vytvořené video záznamy zpomaleně přehrávány a dle metodiky a manuálu Haywoodové a Getchellové (2009) vyhodnocovány. Každé dítě provedlo v rámci měření jeden skok. Dětem byly také dosažené výkony měřeny a vyhodnoceny dle norem UNIFITTESTU 6 - 60. Následně se všechny výsledky převáděly do tabulek a grafů a byly mezi sebou porovnávány. Výsledky: V této práci se mi podařilo zhodnotit...
Běžecká příprava triatlonisty (Přehledová studie)
Řehák, Martin ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Červinka, Pavel (oponent)
Název práce: Běžecká příprava triatlonisty Zpracoval: Martin Řehák Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D. Cíle práce: Cílem této bakalářské práce je prostudování odborných publikací, tréninkových dokumentů, metodických textů a následné vypracování přehledové studie na téma běžecká příprava triatlonisty. Metodika práce: K vytvoření této závěrečné práce byla použita metoda přehledové studie, která vznikala na základě analýzy dostupné odborné literatury, tréninkových dokumentů a článků z mnoha informačních zdrojů, včetně odborných bibliografických databází. Výsledky práce: Prostudováním více jak čtyřiceti různých literárních zdrojů a vytvořením této závěrečné práce formou přehledové studie vznikl ucelený text, shrnující rozptýlené informace na téma běžecké přípravy triatlonisty, z něhož vyplývá, že v metodickém pojetí se neliší náhled na běžeckou přípravu u autorů starších publikací a současných autorů, kteří vyznávají moderní přístupy. Dále vyplynulo, že neodborné a volně dostupné tréninkové plány z internetových zdrojů jsou nepoužitelné pro využití v praxi ani pro amatérské sportovce. Klíčová slova: Triatlon, běh, běžecký trénink, technika běhu, běžecká diagnostika, triatlonový trénink, sportovní trénink, zátěžové testy, běžecká obuv
Individuální vývoj výkonnosti mladých vícebojařek
Komínková, Linda ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název práce: Individuální vývoje výkonnosti mladých vícebojařek Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo zhodnotit a posoudit individuální vývoje výkonnosti současných nejlepších českých vícebojařek ve věku od 16 do 19 let. Na základě analýzy jejich výkonnostních vývojů a dalších faktorů ovlivňujících sportovní výkon zjistit, které z nich mají nejlepší předpoklady pro další růst výkonnosti a dosažení vrcholové úrovně v atletickém sedmiboji žen. Metoda práce: V práci se jednalo o kvalitativní výzkum, konkrétně o případovou studii, ve které jsme pro sběr dat použili metodu analýzy dokumentů. Hodnotili jsme individuální výkonnostní vývoj každé vybrané vícebojařky a komparativní metodou porovnávali její výkonnostní růst s průměrným výkonnostním růstem celé sledované skupiny a s Eliškou Klučinovou ve věku od 16 do 19 let v každé sedmibojařské disciplíně. Pomocí polostrukturovaného řízeného rozhovoru jsme zjišťovali další informace týkající se sportovní přípravy a sociálních, psychologických, zdravotních a somatických předpokladů, které mohou mít vliv na výkonnostní vývoj atletek. Práce má souhlas etické komise FTVS UK. Výsledky práce: Z hlediska dlouhodobé koncepce sportovního tréninku je u všech devíti vybraných atletek pozitivní, že se část dosavadní kariéry věnovaly víceboji, ale perspektivní pro...
Atletika v hodinách tělesné výchovy z pohledu žáků gymnázií
Pavlíková, Tereza ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název: Atletika v hodinách tělesné výchovy z pohledu žáků gymnázií Cíl: Cílem této práce je zjistit pohled žáků gymnázií ve vybraných krajích na výuku atletiky v hodinách tělesné výchovy a jejich vztah k tomuto sportu i k jednotlivým disciplínám. Metody: Práce je postavena na kvantitativním výzkumu prováděném mezi žáky 3. a 4. ročníků gymnázií ve vybraných krajích České republiky. Získaná data z dotazníkového šetření byla zpracována v programech Microsoft Excel a SPSS. Byly zjištěny základní popisné charakteristiky, které byly zpracovány do tabulek a grafů, a v závislosti na povaze proměnných byly výsledky ověřovány pomocí Chí-kvadrát testu, Mann-Whitneyho neparametrického testu a Spearmanova koeficientu pořadové korelace. Testy byly prováděny na 5%, příp. 1% hladině významnosti. Výsledky: Atletiku vnímá 40,1 % dotázaných žáků negativně, přitom svůj vztah hodnotí jako záporný častěji dívky než chlapci. Největší vliv na vnímání tohoto sportu mají učitelé tělesné výchovy, ale odvíjí se i od úrovně pohybové aktivnosti. Převažuje orientace hodin na osvojení dovedností v jednotlivých atletických disciplínách, ale hodnocení mnohdy stále zohledňuje jen podaný výkon. K preferovaným atletickým disciplínám patří skok do dálky, sprinty, hod kriketovým míčkem a štafetový běh (poslední dvě zmíněné jsou ale v...
Využití metody FMS u atletů dorostenecké a juniorské kategorie
Sachová, Zuzana ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
diplomové práce Název závěrečné práce Využití metody FMS u atletů dorostenecké a juniorské kategorie Zpracovala: Bc. Zuzana Sachová Vedoucí diplomové práce: PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D. Cíl práce: Cílem této diplomové práce bylo upozornit na možnosti vstupu a využití nové metody vycházející z fyzioterapie ve sportovní přípravě a tréninku především mladých sportovců, kterou vytvořil Gray Cook a nazývá se Functional movement screening. Konkrétně pak seznámit se s metodou FMS a možnostmi jejího využití při identifikaci základních pohybových vzorů u atletů dorostenecké a juniorské kategorie. Ke splnění cíle bylo použito krátké testování, dvou záměrně vybraných testů z již zmíněné metody Graye Cooka, u deseti atletů dorostenecké a juniorské kategorie. Metodika práce: K sepsání práce jsem využila poznatky ze dvou hlavních publikací Graye Cooka a dále jsem shrnula poznatky a závěry ze zahraničních článků a studií zabývající se problematikou metody FMS, jak jejími principy, vztahy ke sportovnímu výkonu a prevenci zranění, tak normativními daty. Důležité byly rovněž studie zabývající se využitím testování FMS u mladých sportovců, na základě kterých, jsem se rozhodla provést krátké testování na dvou vybraných testech právě u atletů dorostenecké a juniorské kategorie. V rámci hodnocení kvality pohybu jsem...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 320 záznamů.   začátekpředchozí163 - 172dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Kaplan, Antonín
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.