| |
| |
|
Řízení intelektuálního kapitálu s využitím moderních metod
Klusák, Aleš ; Bačík, Petr (oponent) ; Němeček, Petr (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá řízením intelektuálního kapitálu ve firmě, jeho úrovní a současným stavem v prostředí našich podniků, za pomoci moderních metod managementu a to především managementu znalostí. Jedná se o velice aktuální téma. Současné období rozvoje společnosti a její přerod v informační společnost totiž lze charakterizovat jako přechod od éry konkurenční výhody založené na informacích, k éře konkurenční výhody založené na tvorbě, uchovávání a využívání znalostí. Znalost se v dnešní době stává kritickým strategickým zdrojem pro podnikatelské aktivity a další ekonomický rozvoj organizací. Cílem disertační práce je posoudit úroveň povědomí o znalostním managementu v prostředí firem působících na území České republiky a pokusit se navrhnout soubor doporučení, na základě kterých budou moci společnosti postupovat při zavádění, popř. zlepšování úrovně managementu znalostí ve své praxi. Disertační práce vychází z teoretických východisek získaných během sekundárního výzkumu, zaměřuje se na komplexní pojem znalostního managementu, jeho nejdůležitější části jako např. definici dat, informací a znalostí, znalostního pracovníka, vnitřní kultury organizace i možnosti implementace. Věnuje se také současnému stavu a překážkám, které brání v zavádění znalostního managementu do našich společností. Další část je věnována primárnímu výzkumu, na jehož základě jsou uvedeny závěry a doporučení k řešené problematice, na kterou navazuje poslední část s vlastním souborem návrhů. Poslední část je také věnována vlastním přínosům v oblasti vědy, praxe a pedagogického postupu.
|
|
Faktory úspěchu strategických aliancí v ČR
Koleňák, Jiří ; Němeček, Petr (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou spolupráce mezi podniky. Tato problematika je aktuální především z důvodu vysokého stupně konkurence v ekonomice, která se dá označit za globalizovanou. Efektivní a řízená spolupráce potom představuje pro podniky nástroj, kterým mohou dosahovat konkurenčních výhod, umožňujících prosperovat za podmínek, které se neustále vyvíjejí. Disertační práce se dotýká problematiky vytváření a řízení alianční spolupráce malých a středních podniků v podmínkách podnikatelského prostředí ČR. Zaměřuje se na oblast faktorů, které mohou silně ovlivnit snahu podniků o dosažení konkurenceschopnosti prostřednictvím alianční spolupráce. Tyto faktory byly zkoumány pomocí technik sekundárního a posléze i primárního výzkumu. Na základě výsledků výzkumu je v závěrečné části práce uvedena metodika, která poskytuje řadu doporučení pro eliminaci potencionálně problematických situací v této oblasti.
|
|
Management ukrajinské společnosti ‚TorhPress‘
Kapustyak, Rostislav ; Makovský, Ivo (oponent) ; Němeček, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje situací managementu společnosti na Ukrajině. V teoretické části práce naleznete informaci o typech organizačních struktur společnosti, jejích členění, výhody a nevýhody. Informací jsem získával z odborných knih a článku o tomto tématu. V praktické časti analyzuji Ukrajinskou společnost Torhpress, která se zabývá distribuci tiskopisu a poštovního zboží v Zakarpatském regionů, kde po analýze se pokusím navrhnout optimální řešení vylepšení organizační struktury této společnosti pro efektivnější chod společnosti.
|
|
Podnikatelský záměr
Svobodová, Martina ; Honzírek, Oldřich (oponent) ; Němeček, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem zpracování podnikatelského záměru restaurace. Cílem tohoto podnikatelského plánu je návrh na založení vlastního minipivovaru, který by sloužil výhradně pro potřeby restaurace, analýza a charakteristika prostředí a trhu, na kterém firma působí. Součástí podnikatelského plánu je i návrh marketingové strategie.
|
|
Podnikatelský záměr "Import z Asie"
Le, Hung ; Němeček, Petr (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na podnikatelský záměr nově založeného podniku, který poskytují služby v oblasti mezinárodního obchodu. Obsahuje základní informace o tvorbě podnikatelského záměru. Analyzuje jak makroprostředí, tak mikroprostředí pro podnikání v České republice. Na základě výsledku analýz je zpracován podnikatelský záměr.
|
| |
| |
| |