Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Královská společnost pedagogů tance
Smělá, Barbora ; KŘENKOVÁ, Mahulena (vedoucí práce) ; JANEČEK, Václav (oponent)
Ve své magisterské práci popisuji Královskou společnost pedagogů tance (Imperial Society of Teachers of Dancing ? dále jen ISTD). Jedná se o mezinárodní instituci, sídlící v Londýně, která se zabývá školením tanečníků a tanečních pedagogů z celého světa. Stručně popisuji její historii, možnosti členství, typy zkoušek a jednotlivé fakulty. Studium na ISTD je rozděleno do dvanácti tanečních fakult: Step, Národní tanec, Divadelní tanec, Řecké tance, Tance jižní Asie, Společenský tanec, Latinsko-Americký tanec, Sequence, Disco, Freestyle & Rock?n?Roll, Klubový tanec, Cecchettiho metoda a Královský balet. Vzhledem k mé specializaci na klasický tanec jsem se rozhodla popsat fakultu Královského baletu podrobněji. Vypisuji zde osnovy všech etap zkoušek a kvalifikací na ISTD.
Výživové poradenství v tanci
Krupičková, Tereza ; KŘENKOVÁ, Mahulena (vedoucí práce) ; POLLERTOVÁ, Adéla (oponent)
Diplomová práce se zabývá teorií příjmu potravy a specifikací jejích základních složek. Na základě těchto poznatků jsou vždy v závěru kapitol shrnuta určitá doporučení pro stravování v tanečním umění. Práce zahrnuje myšlenku týkající se psychické vyrovnanosti tanečníka ke svému tělu a k příjmu potravin, a jak celý tento proces může být ovlivněn působením tanečního pedagoga. Závěr diplomové práce je věnovaný popisu praktického výživového poradenství pro tanečníky, kde je na individuálních případech možné vidět různá úskalí při snaze o vyvážené stravování.
Držení těla v klasickém tanci z hlediska kineziologie
Danzerová, Barbora ; ČUMPELÍK, Jiří (vedoucí práce) ; KŘENKOVÁ, Mahulena (oponent)
Magisterská práce se zabývá držením těla (posturou), které slouží ke stabilizaci vertikální polohy těla v gravitačním poli a které je oporou pohybu. Bez držení těla nemůže žádný cílený pohyb vzniknout. Tato práce se zaměřuje především na fyziologicky správné držení těla v klasické taneční technice při současném vytáčení dolních končetin en dehors, jelikož jde o předpoklad pro realizování dalších pohybových vazeb bez rizika přetížení nebo poranění pohybového aparátu.
Domovy mládeže a jejich využití studenty tanečních konzervatoří
Šimůnková, Lucie ; SCHUBERTOVÁ, Erika (vedoucí práce) ; KŘENKOVÁ, Mahulena (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá, jaké ubytovací možnosti nabízejí vybrané pražské taneční konzervatoře dojíždějícím studentům. První - teoretická část práce představuje strukturu českého školského systému, kde jsou ze vzdělávacích institucí podrobněji rozebrány osmileté konzervatoře a ze školských zařízení domovy mládeže. Dále charakterizuje vývojové období dospívání, kam svým věkem studenti konzervatoře spadají. Druhá - praktická část analyzuje výsledky výzkumné sondy, která proběhla za použití dotazníkové metody u mimopražských studentů dvou zvolených škol - Tanečního centra Praha a Taneční konzervatoře hl. m. Prahy. Zpracované informace byly použity k účelu ověření stanovených hypotéz a získání ucelenějšího pohledu na mimořádně náročnou životní etapu dojíždějících studentů.
Životospráva dospívajícího tanečníka
Krupičková, Tereza ; KŘENKOVÁ, Mahulena (vedoucí práce) ; MIKYSKOVÁ, Barbara (oponent)
Bakalářská práce se zabývá životosprávou dospívajících tanečníků, respektive studentů tanečních konzervatoří. V obsahu práce jsou zahrnuty informace opírající se o odbornou literaturu, ale z větší části je práce postavena na základě mých vlastních zkušeností a doplněna informacemi z pilotní studie, která byla provedena formou dotazníků na třech pražských tanečních konzervatořích. Cílem mé studie bylo zjistit, jak se dospívající studenti tanečních konzervatoří stravují, jak vnímají své tělo a jak se vyrovnávají s tlakem na dokonalost v ohledu správně vypadající postavy.
Jerome Robbins - základní teze jeho přínosu v klasickém tanci
Grabcová, Eliška ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; KŘENKOVÁ, Mahulena (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na osobnost Jeroma Robbinse a jeho přínos klasickému tanci. Práce slouží jako základní zdroj informací o Robbinsově životě, vlivu na taneční svět a jeho tvorbě. Cílem práce je informovat o Robbinsově obohacení klasické baletní techniky dalšími tanečními styly a přiblížit jeho nový pohled na vývoj klasického tance v 20. století.
Prvky adagia v kontextu s pas de deux
Smělá, Barbora ; Janeček, Václav (vedoucí práce) ; Křenková, Mahulena (oponent)
V práci s názvem Prvky adagia v kontextu s pas de deux se zabývám nejen popisem, strukturou a obohacením adagia v tréninku klasického tance, ale také adagiem jako součástí scénického pas de deux. Adagio v kontextu s tréninkem klasického tance popisuji hlavně podle metodik ruských pedagogů A. J. Vaganovové a N. I. Tarasova. Nastiňuji zde počátky vývoje pas de deux, které se v novodobých baletech prezentuje převážně jako duet. Také se zabývám popisem scénického adagia z 3. jednání Labutího jezera, jehož neopomenutelnou součástí je partnerská práce. Metodiku a rozdělení tance s partnerem popisuji podle N. Serebrennikova.
Význam kondičního tréninku pro tanečníky
Čechová, Jana ; Křenková, Mahulena (vedoucí práce) ; Rebcová, Monika (oponent)
Název: Význam kondičního tréninku pro tanečníky. Cíl práce: Cílem bakalářské práce je potvrzení hypotézy, že během tanečního tréninku je intenzita zatížení nízká a cvičení probíhá v aerobním energetickém pásmu, kdežto během představení je intenzita zatížení různorodá. Metoda: Měření kardiovaskulární kondice a energetického výdaje tanečníků během tréninkové fáze a zkoušky představení pomocí sporttestrů značky Polar a funkční zátěžové testy ve sportovní laboratoři FTVS- UK. Výsledky: Měření potvrdilo hypotézu, že během tanečního tréninku je intenzita zatížení nízká a cvičení probíhá v aerobním energetickém pásmu, kdežto během představení je intenzita zatížení různorodá. Klíčová slova: Tanec, kondice, taneční trénink, energetiský systém, intenzita cvičení, srdeční frekvence.
Mužský a ženský prvek v klasickém tanci
Ličková, Gabriela ; Janeček, Václav (vedoucí práce) ; Křenková, Mahulena (oponent)
Abstrakt Tato magisterská práce se zabývá vztahem klasického tance k ţenskému a k muţskému pohlaví tanečníků. Nejprve stručně popisuje historii především klasického tance z hlediska jeho klíčových osobností, přelomových momentů, které nějakým způsobem ovlivnily pohled na klasický tanec z hlediska pohlaví tanečníků, vývoje klasické taneční techniky a pedagogiky. Druhou část tvoří metodický rozbor prvků výuky klasického tance, ve kterých se na jedné straně výrazně prezentují dívky (např. technika sur les pointes) a na druhé straně chlapci (např. allegro). Striktní hranici mezi prvky prováděnými výlučně muţi nebo ţenami však určit nelze. V dnešní době se rozdíly mezi pohlavím z hlediska techniky klasického tance stírají.
Balanchine technique-allegro
Červíčková, Pavlína ; Janeček, Václav (vedoucí práce) ; Křenková, Mahulena (oponent)
Touto diplomovou prací jsem chtěla zprostředkovat ucelený rozbor části techniky George Balanchina, jednoho z největších choreografů neoklasického tance a zakladatele New York City Ballet. Zaměřila jsem se na techniku skoku, kterou Balanchine obohatil o spoustu nových prvků a principů oproti ruské klasické technice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Křenková, Markéta
1 Křenková, Marta
7 Křenková, Michaela
2 Křenková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.