Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 174 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Poezie ve výuce němčiny jako cizího jazyka
Doležalová, Anna ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se zabývá oblastí literární vědy a didaktiky, a sice využitím poezie v hodinách němčiny jako cizího jazyka. Jejím cílem je na základě získaných teoretických poznatků navrhnout didaktický materiál, který žákům druhého stupně základní školy přiblíží vybrané básně, vzbudí v nich zájem o četbu i vlastní tvorbu poezie a ukáže jim, jak je možné na poezii nahlížet. Diplomová práce se tematicky zaměřuje na zátěžové situace spjaté s minulostí i současností a vychází z tvorby německých i českých autorů. Kritériem výběru autorů i jednotlivých básní se stal interkulturní dosah poezie a dostupnost lyrických textů v českém i německém jazyce. V literárněvědné části je předmětem zkoumání poezie z terezínského ghetta a konkrétní poezie. Předmětem zkoumání v literárně didaktické části je aplikace poezie z terezínského ghetta a konkrétní poezie z 20. a 21. století. Využitými metodami jsou rešerše primárních i sekundárních zdrojů, jejich kritické zhodnocení a komparace, selektivní výběr textů, zvážení jejich obsahu, délky a jazykové náročnosti, po které následuje didaktická adaptace textu. Práce je rozdělena do pěti kapitol. V první kapitole je představena role literatury ve výuce cizího jazyka s důrazem na poezii s příklady z německy psané literatury. Druhá kapitola se zabývá poezií psanou dětmi a...
The Motive of Metamorphosis in the Work of Franz Kafka and Thomas Brussig
Vašků, Tereza ; Markvartová, Eva (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním dvou děl s motivem proměny, povídkou Franze Kafky Die Verwandlung (1915) a románem Thomasse Brussiga Die Verwandelten (2020). Motiv proměny umělce odjakživa fascinoval, objevuje se ve stále nových dílech a vstupuje tak do obecného povědomí. V úvodní části je obecně popsána problematika motivu proměny v literatuře a je uvedeno dělení proměn. Druhá část je věnovaná hloubkové analýze děl Die Verwandlung a Die Verwandelten. Hlavní důraz je zde kladen na proměnu postav, vývoj vztahů v rodině a komunikaci. Třetí část se věnuje otázce podobnosti děl, neboť román Thomasse Brussiga nepochybně vychází z povídky Franze Kafky (podobné názvy, dělení na 3 části, proměna lidí ve zvířata s možností myslet a komunikovat). Rozdíly, které mezi díly jsou, pramení z odlišných dob, ve kterých díla vznikla. KLÍČOVÁ SLOVA Motiv proměny, proměna, metamorfóza, Die Verwandlung, Franz Kafka, Die Verwandelten, Thomas Brussig
Undine a Rusalka. Vodní víly v německých a českých pohádkách a možnosti jejich využití při výuce nejen němčiny na prvním stupni základní školy
Trojanová, Šárka ; Broukalová, Jindra (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Diplomová práce se zabývá didaktickou adaptací pohádek Undine a Rusalka. První a druhá kapitola práce jsou zaměřené na pohádku jako takovou. Zabývají se vznikem pohádky, jejím vývojem, rozlišením pohádky lidové a autorské společně s jejich významem ve výchově dítěte. Navazuje na to kapitola, která se věnuje vílám a jejich původu ve slovanské mytologii se zaměřením na víly vodní. Čtvrtá a pátá kapitola jsou věnované oběma pohádkám, jejich rozboru, autorům a analýze jejich děje. Akcentováno je zde zejména téma lásky a přírody. Navazuje na to kapitola, která se zabývá komparativní analýzou obou protagonistek. Literárně- didaktická část se zabývá využitím těchto dvou pohádek nejen v hodinách německého jazyka na prvním stupni základní školy, ale sleduje rovněž mezipředmětové vztahy. V práci je uveden konkrétní příklad toho, jakým způsobem lze pohádky do výuky na prvním stupni základní školy zařadit, a to v podobě jednodenního projektu, který pracuje s oběma pohádkami současně. KLÍČOVÁ SLOVA Undina; Rusalka; vodní víla; pohádka; láska; příroda; společnost
Goethe's Faust I in today's school
Vosáhlo, Filip ; Glosíková, Viera (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Die vorliegende Bachelorarbeit untersucht, welche Themen im Drama Faust I von Johann Wolfgang von Goethe für heutige tschechische Schüler der Mittelschulen aktuell sein können und wie man mit diesem Buch im Unterricht arbeiten kann. Im theoretischen Teil wird die Handlung einzelner Szenen des Dramas vorgestellt. Dabei wird vor allem über die Textstellen diskutiert, die aus der Sicht heutiger Schüler für interessant gehalten werden können. Im folgenden Text wird dann nach Parallelen aus der heutigen Welt zu diesen Stellen gesucht. Der theoretische Teil beinhaltet auch Vorschläge für Fragestellungen, die den Schülern während der Interpretation des Dramas gestellt werden können. In jeder Szene wird eine Stelle oder eine Idee genannt, die für die junge Generation besonders aktuell sein könnte. Der theoretische Teil nimmt den größten Teil der Arbeit ein. Sein Ausgangspunkt ist das im Jahre 1945 in Leipzig bei Reclam-Verlag erschienene Buch Faust I. Die benutzte Nummerierung der Verse entspricht auch dieser Ausgabe. Im praktischen Teil wird eine illustrative Umfrage durchgeführt, die darauf abzielt, die im theoretischen Teil formulierten Annahmen zu untermauern oder zu widerlegen. Ein weiteres Ziel des Fragebogens ist es herauszufinden, ob und wie das Werk Faust I in den heutigen Schulen diskutiert wird....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 174 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.