Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Paradox volby a související osobnostní determinanty
Rzepecká, Michaela ; Höschlová, Eva (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Diplomová práce předkládá teoreticko-kritickou analýzu dosavadních odborných poznatků ohledně efektu paradoxu volby a vztahu s vybranými osobnostními charakteristikami. V úvodu literárně přehledové části je stručně nastíněno téma rozhodování. První část obsahuje vymezení pojmu paradoxu volby. Další část seznamuje s výzkumy, které se zabývaly paradoxem volby a vybranými faktory, které jej ovlivňují. Následně se práce zaměřuje na fenomén postrozhodovací lítosti v kontextu paradoxu volby. V závěru jsou rozvedeny vybrané osobnostní charakteristiky, které jsou zkoumány ve vztahu s předchozími oblastmi. Empirická část se zabývá existencí efektu paradoxu volby, vztahu s vybranými osobnostními charakteristikami a postrozhodovací lítostí. Výzkum představuje experiment, který je doplněn dotazníkovým šetřením obsahujícím měření maximalizační tendence, optimismus a rozhodnost. Tyto proměnné jsou měřeny pomocí Maximalizační škály Lai (2010), Life Orientation Test-Revised (LOT-R) a Bochumského osobnostního dotazníku (BIP). V závěru jsou prozkoumány souvislosti konceptu maximalizační tendence. Výsledky neprokázaly efekt paradoxu volby. Nicméně účastníci ve skupině s nejvíce možnostmi byli signifikantně více spokojeni s volbou než účastníci s nejméně možnostmi, což naznačuje opačný efekt. Byla nalezena podpora pro...
Vliv fyzického, sociálního prostředí a rodičovských postojů na množství a složení hravého chování dětí.
Rzepecká, Michaela ; Špinka, Marek (vedoucí práce) ; Kučerová, Andrea (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na identifikaci hlavních vnějších faktorů, které ovlivňují množství a různorodost hravého chování dětí. Práce se zabývá aktivní, venkovní, spontánní, pohybovou a interakční hrou, a to jak ve formě individuální, tak i sociální, tj. hrou mezi dětmi navzájem i mezi dětmi a dospělými. Práce poskytuje přehled zachycující působení fyzického, sociálního prostředí a rodičovských postojů k dětské hře na množství dětské venkovní hry. Nastíněna je také možná souvislost motivace dítěte k volné venkovní hře s vybranými vnějšími faktory. V neposlední řadě jsou uvedeny i metody, které se používají v souvislosti s měřením těchto tří faktorů. Návrh výzkumu je odvozen od nálezů v první části práce a snaží se o komplexní pohled na tuto problematiku. Je zaměřen na ověření vlivu bezprostředního fyzického prostředí (les, ulice, hřiště apod.), dostupnosti těchto míst, dále pak sociálního vlivu, který zahrnuje sourozence, kamarády a rodiče, kteří si s daným dítětem běžně hrají a postojů rodičů (např. strach pouštět dítě samotné ven, důležitost volné hry obecně) na motivaci dítěte k volné venkovní hře, což bude zjišťováno pomocí polostrukturovaného rozhovoru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.